Xbox360 of PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duncann

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Hoi, ik wil graag een Xbox360 of een Playstation 3 kopen. Ik wil het vooral gebruiken om games te spelen. Ik heb gezien dat er verschillende soorten Xboxen zijn. Ik wil graag weten welke Xbox360 of Playstation 3 het beste is.

Dit is inderdaad een lastige keuze, en wat je vooral zelf moet beslissen.

Een van de groote verschillen zijn dat je bij de PS3 in iedergeval gratis online kan spelen, bij de Xbox 360 moet je zogenaamde Xbox Live kaarten kopen om vervolgens online te kunen spelen.

Een andere punt is dat je bij de Xbox 360 bijvoorbeeld Halo hebt dat niet op de PS3 wordt uitgegeven en op de PS3 heb je bijvoorbeeld Gran Turismo dat alleen maar voor de PS3 wordt uitgegeven.

De PS3 is stiller dan de gewoone Xbox 360, De Xbox 360 Slim dacht ik (de nieuwste) is al een stuk stiller dan zijn voorganger. De Xbox 360 Slim heeft ook ingebouwde WIFI, bij de PS3 geen idee? Ik heb zelf alleen maar een Xbox 360 en Slim.

Er zijn dus verschillende aandachtspunten waar je op kan letten.

Het best wat je maar eens kan doen: gewoon het allebij proberen (bij vrienden b.v.b) (of in de GameStore) en even kijken wat het lekkerste speelt, uiterraad ook even de specs van bijde consoles vergelijken met elkaar.

Veel Succes!

Ik zou zelf voor de PS3 gaan want die heeft een fijnere en betere controller. De controller is draadloos, xBox ook, maar je kan hem opladen via de USB kabel naar de PS3 console. xBox heeft dit niet. Ook ligt het beter in de hand. Ik vind het erg fijn en de controller gaat erg lang mee na 2 uurtjes opladen. En dan heb ik het echt over dagen!

PS3 slim is erg stil. Heeft volgens mij geen wifi. althans, nog nooit gezien op mijn ps3.
Heeft een HDMI aansluiting voor een mooi helder en scherp beeld.

PS3 heeft ook ingebouwde wifi + heeft een bluray speler.

ps. Xbox heeft ook gewoon HDMI hoor

Ik heb zelf wifi, kun je daar gebruik van maken op de Xbox of Playstation?

PS3 Fat is achterhaald, die worden ook niet meer nieuw verkocht.

PS3 slim heeft een nieuwere 45nm chippie.
Zuiniger, stiller en minder warm.

Hij is minder mooi als de "fat" series, maarja voor wat hoort wat.

Ik zou mijn keuze af laten hangen van de games. Qua beeld en geluid verschillen de PS3 en de Xdoos nauwelijks. Het enige voordeel van de PS3 is dat hij een blu-ray speler heeft. Nadeel is wel, dat de fans hoorbaar blijven en dat dit dus niet heel geschikt is voor films. Bovendien is de kwaliteit inmiddels ook wat achterhaald tenopzichte van losse blu-rays.

Ik zou zelf voor de PS3 gaan want die heeft een fijnere en betere controller. De controller is draadloos, xBox ook, maar je kan hem opladen via de USB kabel naar de PS3 console. xBox heeft dit niet. Ook ligt het beter in de hand. Ik vind het erg fijn en de controller gaat erg lang mee na 2 uurtjes opladen. En dan heb ik het echt over dagen!

PS3 slim is erg stil. Heeft volgens mij geen wifi. althans, nog nooit gezien op mijn ps3.
Heeft een HDMI aansluiting voor een mooi helder en scherp beeld.

Ten 1ste het is je mening. Ga niet meteen zeggen dat die controller beter is. Ten 2e ga geen dingen zeggen die je niet weet. Ik heb ook gewoon een kabel in mijn xbox zitten met usb om mijn controller op te laden. En is sneller gepiept dan 2 uurtjes :rolleyes:

o.t ik zou zelf als ik jou was voor de xbox 360 slim gaan, stiller dan de normale. ingeboude wifi :d en ik vind de controller fijner (is maar wat je gewend bent)

Ten 1ste het is je mening. Ga niet meteen zeggen dat die controller beter is. Ten 2e ga geen dingen zeggen die je niet weet. Ik heb ook gewoon een kabel in mijn xbox zitten met usb om mijn controller op te laden. En is sneller gepiept dan 2 uurtjes :rolleyes:

o.t ik zou zelf als ik jou was voor de xbox 360 slim gaan, stiller dan de normale. ingeboude wifi :d en ik vind de controller fijner (is maar wat je gewend bent)

Meeeens!

Naja je kan opzich wel je mening vertellen omdat andere mensen natuurlijk ook willen weten wat iemand anders en nou van vindt en waarom die gene ervoor heeft gekozen.

Maar let op een mening is geen feit!

Laatst bewerkt:
ik zou zelf voor de ps3 gaan maar dat komt denk ik omdat ikw el een ps2 heb...
ik hbe het gevoel dat je voor de ps3 net iest meer mogelijkheden hebt en dat het net iets populairder is enzo maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen
maar toch moet je zelf je keuze maken

succes:thumb:

Iedereen heeft het over internet maar weten jullie ook dat de grapichs van Xbox beter zijn?

Maar ik zal voor PS3 gaan gratis internet en iedereen die ik ken speelt daarop dus ga na waarop je vrienden spelen!
Want samen spelen is een stuk leuker!

Iedereen heeft het over internet maar weten jullie ook dat de grapichs van Xbox beter zijn?

Maar ik zal voor PS3 gaan gratis internet en iedereen die ik ken speelt daarop dus ga na waarop je vrienden spelen!
Want samen spelen is een stuk leuker!

Daar heb je een punt :thumb:

De graphics zijn natuurlijk erg belangrijk, maar internet maakt mij niet echt uit.

Laatst bewerkt:
Grafics maken weinig uit. Beide apparaatjes spelen op de zelfde resolutie.
Een maat van me heeft een X-doos, zelf heb ik een ps3.
Maar zie geen/amper verschil tussen de 2 consoles in games.

Tevens is de PS3 erg vriendelijk en makkelijk te gebruiken als media-speler.
Ook worder normale dvd's perfect weergegeven door middel van upscale naar 1080.
DAt merk je wel goed. Beeld is met de zelfde film vele malen beter als dat ik hem in m'n home cinema set stop.
Bij x-doos weet ik dat niet

Zeg alvast, heb nooit een Xbox zelf gehad. Als ik ga kijken bij mensen die deze wel hebben en dan met de PS3 die ik heb vergelijk, vind ik persoonlijk de PS3 meer multimedia mogelijkheden hebben.

Ja met mogelijk heden is ps3 beter.
Maar Mukkel ik kan voor je op youtube opzoeken dat je ps3 en xbox360 naast elkaar ziet tegelijk en dan zie je het verschil. Al wil je link van 2 spellen zeg het maar.

Neuh die heb ik al eens gezien destijds toen ik een console aan wilde schaffen.
Toen was ik ook niet overtuigt dat de xdoos beter was.
Destijds was het een strijd tussen blu-ray (PS3) en HD-DVD (Xdoos) en heb toen goed gegokt ;)

PS3 had toen meer mogenlijkheden. Echter heb ik het de laaste jaren niet in de gaten gehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan