XML Replace

Status
Niet open voor verdere reacties.

huyhuy

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Goedendag,

Voor een klein project wil ik dingen vervangen die in een XML string staan (Dus geen file). De XML gegevens worden opgehaald vanuit een server, En ik wil de data dus ook weer terug sturen naar die server en niet opslaan op mijn pc etc.

Dus nu is mijn vraag hoe ik dat moet doen, het gaat om de volgende regel
<avatar name="Male One" shape=",-24,-10,51,-42,18,66,57,29,52,24,-46,82,46,18,5,49,21,-6,-33,8,28,-22,55,40,77,31,-15,79,36,-38">
en dan moet er een paar nummers in shape veranderd worden. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik heb namelijk nog nooit met xml in combinatie met vb.net gewerkt dus ik hoop dat iemand mij hier op dit forum mij wat wijzer kunnen maken :)

'edit
Was nog vergeten de hele xml string er bij te vermelden :)
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<cav version="1">
<race name="Human">
<gender name="Male">
<avatar name="Male One" shape=",-24,-10,51,-42,18,66,57,29,52,24,-46,82,46,18,5,49,21,-6,-33,8,28,-22,55,40,77,31,-15,79,36,-38">
</avatar>
</gender>
</race>
</cav>

Alvast bedankt voor een eventuele oplossing :)

Laatst bewerkt:
Gewoon aanpassen met notepad, notepad++ of ultraedit
Dat was mijn vraag niet :). Ik vroeg hoe ik het in een string kon terug sturen naar de server. Dus ik moet eerst de string openen om het oude XML data te laden en dan moet ik het overschrijven/bewerken vanuit vb.net. En zoals ik al zei moet dit ook als string terug gestuurd worden.

heb je netwerk en/of schrijftoegang tot die server?

en je haalt iets op van die server, niet opgeslagen in een file maar in je geheugen dan ofzo? of stream je die gegevens via VB.net in een String?
Lijkt mij dat je die met Xdocument,Xelement en Xattribute in het geheugen tot 1 file kan maken die je daarna met System.Net.Webclient.UploadFile via het internet naar de server kan pushen.

heb je netwerk en/of schrijftoegang tot die server?

en je haalt iets op van die server, niet opgeslagen in een file maar in je geheugen dan ofzo? of stream je die gegevens via VB.net in een String?
Lijkt mij dat je die met Xdocument,Xelement en Xattribute in het geheugen tot 1 file kan maken die je daarna met System.Net.Webclient.UploadFile via het internet naar de server kan pushen.

Het wordt niet geupload maar gestuurd. Het dit gebeurt dmv een SDK (ik weet niet of jullie Active Worlds/AWE) kennen ? Daar is dit voor namelijk ik wil de persoonlijke avatars aanpassen (cav) maar dit moet via XML dus omdat aan te kunnen passen moet ik eerst weten hoe ik simpel en snel een replace kan doen in een xml file :)

nou, je slaat je bestand op in een string (of laad m in een string vanaf een file, either way). Dan gebruik je de replace() functie op je string......
Code:
dim bla as string
bla = "ha ha ha"

bla.Replace("h","l")   '--> komt dan dus 'la la la' uit

?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan