XP afsluiten gaat wel maar computer gaat niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het goed is bij Power Management Setup, als deze niet is ingeschakeld, werkt dit ook niet bij een XP install.

Bij opstarten even kijken welke toets er moet worden ingedrukt voor de bios setup, meestal DEL, maar F2, INS, of nog een andere toets, dat kan ook.

Ik moet dit wel met mijn vergevorderde leeftijd allemaal uit mijn geheugen peuren, en dat valt niet mee met een lichte vorm van dementie. ( gewoon drankmisbruik ):p

Lange Pier zei:
Als het goed is bij Power Management Setup, als deze niet is ingeschakeld, werkt dit ook niet bij een XP install.

Bij opstarten even kijken welke toets er moet worden ingedrukt voor de bios setup, meestal DEL, maar F2, INS, of nog een andere toets, dat kan ook.

Ik moet dit wel met mijn vergevorderde leeftijd allemaal uit mijn geheugen peuren, en dat valt niet mee met een lichte vorm van dementie. ( gewoon drankmisbruik ):p

Nou er kan nog wel wat drank bij, je had het goed.
Ik zit nu in het power management setup scherm, wat nu?

http://www.tipwereld.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=11382&highlight=

Het laatste bericht van dit forum zou ik ook kunnen doen (tja, je googeld eens wat, zeg maar 3 dagen), ik ga zo ook maar eens aan mijn dementie werken, ik begin er aan toe te raken....................:p

of het bericht erboven
als er een fout in windows zit, start XP continue opnieuw op totdat het weg is. Dit kun je uitzetten bij de eigenschappen van deze computer.

Laatst bewerkt:
Moest even wat drinken.:evil:

Staat er in dat scherm iets van ACPI? zo ja zet hem op enabled of S3 of S1, als deze functie er maar staat, denk het wel, want dat was de reden van de introductie van de ATX voeding, mobo en de mogelijkheden daarvoor, tevens APM op user hupeldepup zetten.

En op die site beginnen ze ook nog over wol ( wake on lan ) ik wil het niet meer weten.:rolleyes:

Lange Pier zei:
Moest even wat drinken.:evil:

Staat er in dat scherm iets van ACPI? zo ja zet hem op enabled of S3 of S1, als deze functie er maar staat, denk het wel, want dat was de reden van de introductie van de ATX voeding, mobo en de mogelijkheden daarvoor, tevens APM op user hupeldepup zetten.

En op die site beginnen ze ook nog over wol ( wake on lan ) ik wil het niet meer weten.:rolleyes:

Nog steeds zonder drank, maar ik raak toch al aardig van slag.
Ik zie geen ACPI in het scherm.
Misschien toch dat Wake On Lan eens op Disabled zetten?

Ik heb in de aanbieding:

Power Management
Video off Option
Video off Method

PM Timers
HDD Power Down disable
Suspend Mode disable

Power up control
PWR Button <4 secs soft off
PWR Up On Modem Act Enabled
AC PWR Loss Restart Disabled
Wake On LAN Enabled
Automatic Power Up Disabled

Nou, dat is inderdaad helaas pindakaas, je hebt een mobo te pakken die dat allemaal dus niet ondersteund, een typische oem bord van de eerste series.

Wol moet in dit geval inderdaad uit staan, PWR Up On Modem Act Enabled zou ik ook uit zetten.

Dan blijft er, helaas, weinig over, alleen die optie van APM in apparaatbeheer die je ook al niet hebt.

Sorry, ik ben uitgeput in mijn mogelijkheden.

Raar, die hele ATX met ACPI is ontworpen om computers softwarematig aan en uit te kunnen zetten.

Laatst bewerkt:
Misschien toch dat Wake On Lan eens op Disabled zetten helpt in ieder geval niet........:evil:
Zo jammer...................:D

Lange Pier zei:
Nou, dat is inderdaad helaas pindakaas, je hebt een mobo te pakken die dat allemaal dus niet ondersteund, een typische oem bord van de eerste series.

Wol moet in dit geval inderdaad uit staan, PWR Up On Modem Act Enabled zou ik ook uit zetten.

Dan blijft er, helaas, weinig over, alleen die optie van APM in apparaatbeheer die je ook al niet hebt.

Sorry, ik ben uitgeput in mijn mogelijkheden.

Oh ik was even te snel.
Ik ga bovenstaande zaken ook nog even uitvoeren.

Ik had de APM wel aanstaan hoor.

Laatst bewerkt:
Nog te proberen in het register;

In "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\\PowerdownAfterShutdown"

De sleutewaarde op "1" zetten, als de sleutel er niet staat een sleutel aanmaken, rechtsmuisklik en deze kiezen "waarde met meerdere tekenreeksen" en op "1" zetten;

Lange Pier zei:

In "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\\PowerdownAfterShutdown"

De sleutewaarde op "1" zetten, als de sleutel er niet staat een sleutel aanmaken, rechtsmuisklik en deze kiezen "waarde met meerdere tekenreeksen" en op "1" zetten;

Deze had ik bij mijn vorige installatie ook al geprobeerd, maar ik probeer het nu ook nog maar een keer..........ik heb er niet veel vertrouwen in.
Ik heb dat shutdown proggie ook geprobeerd, maar ik type waarschijnlijk het een en ander fout, ik krijg het laatste stukje net niet voor elkaar...zo jammer:confused:

Lange Pier zei:

Geen invloed.....................:evil:

Ik geef mij over, computer heeft gewonnen.
ATM heb ik weer uitgevinkt, zodat de computer niet meer herstart.
Na start afsluiten, sluit Windows zo te zien goed af en blijft alleen de computer aanstaan.
Als ik daarna op de powerknop van de pc druk gaat hij uit en het scherm ook.
Bij het aanzetten van de pc krijg ik geen melding dat Windows fout is afgesloten, dus het zal zo verder wel goed gaan.
Bedankt voor alle info, als ik toch nog ergens een oplossing vind of krijg, zal ik dat terugkoppelen.

In ieder geval iedereen bedankt en met name Lange Pier voor zijn doorzettingsvermogen.:)

Ik had het zelfde probleem en het is met het volgende opgelost:

VIA Apollo Pro 133 motherboards have a “USB Keyboard support” BIOS setting that can interfere with proper power management function if it is enabled — especially with respect to preventing powerdown during attempted shutdown, and also preventing the computer from waking from Stand-by. SOLUTION: Disable it. This was originally reported on the Chaintech 6ATA2, and confirmed on other VIA Apollo Pro 133 boards.

Misschien dat het ook voor jou probleem helpt...

suc6 robbie32

Hallo

Op

19/01/06

Gevraagd :

"Hallo

Intussentijd is er al heel wat de revue gepasseerd , maar ......

Is de betrokken "oudere" p.c. uitgerust met een A.T. , of het recentere A.T.X. model van voeding???

Een A.T.X versie kan zichzelf uitschakelen , een A.T.versie niet.

Peter "

Tot op heden is mij dit nog steeds een vraagteken .

Maar voor de volledigheid van dit verhaal :

P2 en P3 Motherboard bestaan immers in A.T. en A.T.X. uitvoeringen , soms zelfs een keuze van 1 van beide , anders had ik u dit indertijd uiteraard niet gevraagd .

Is dit nu een a.t. powersupply (2 enkele connectoren ) of een a.t.x. (1 dubbele connector ) die in de betrokken p.c. is gemonteerd ???

Of ...... zonder de p.c. kast te openen , een drukknopje is een A.T.X. versie , een schakelaar , is een A.T. versie .

Peter

Laatst bewerkt:
VDK_P zei:
Hallo
P2 en P3 Motherboard bestaan immers in A.T. en A.T.X. uitvoeringen , soms zelfs een keuze van 1 van beide , anders had ik u dit indertijd uiteraard niet gevraagd .
Peter

Dan zou ik wel eens willen weten, welk merk AT moederborden maakten, voor een Pll of Plll, slot 1.

Met de introductie van de Pll is gelijk een begin gemaakt met de implementatie van ATX.

Hallo

@ Lange pier

Als de eigenaars de betrokken p.c. willen uit hun kast halen , en ik moet in de buurt zijn , wil ik gerust eens een foto nemen v/h betrokken motherboard hoor indien je dit echt eens wil zien hoor .....

Maar ....dergelijke motherboards met de voorziening voor een a.t. en a.t.x. p.supply heb ik reeds meerdere malen onder handen gehad .

Is dus zeeeker geen enkel voorkomend/verdwaald of pre production motherboardje hoor.

P.s. : Als ik iets vermeld , dan spreek ik wel altijd uit persoonlijke ervaring hoor , en niet van horen zeggen of ... lezen.

En nu weet ik het nog niet welke voeding het is !

Peter

@VDK_P

Je vermeld dat het om AT en ATX moederborden gaat voor de Pentium ll en lll, niet om moederborden die beide type formfactors ondersteunden, die waren er inderdaad, maar een slot 1 bord met een AT formfactor heb ik nooit gezien.

Daar de TS het over wake on lan heeft, kan dit alleen met een ATX bord, logisch, die heeft een softwarematige powermanagement, daar hij geen ACPI in de bios kan vinden, dat kan, die werd niet in de eerste serie's mobo van de mindere merken verwerkt, maar aangezien alle andere mogelijkheden er wel in zitten, lijkt mij dat sterk dat hij dat niet heeft.

Hallo

T.s. had/heeft een probleem dat de p.c. zich niet volledig wil uitschakelen.

Dergelijke m.b.'s. kunnen zijn uitgerust met of een a.t. voeding , of een a.t.x. voeding .

Een A.t. versie kan zich niet/nooit volledig uitschakelen , eentje met a.t.x. voeding wel ...

Da's alles wat ik wil weten van de vraagsteller , die nog steeds dit probleem heeft vermoed ik.

Peter

VDK_P zei:
Hallo

T.s. had/heeft een probleem dat de p.c. zich niet volledig wil uitschakelen.

Dergelijke m.b.'s. kunnen zijn uitgerust met of een a.t. voeding , of een a.t.x. voeding .

Een A.t. versie kan zich niet/nooit volledig uitschakelen , eentje met a.t.x. voeding wel ...

Da's alles wat ik wil weten van de vraagsteller , die nog steeds dit probleem heeft vermoed ik.

Peter
Zo, zo, wat is hier gebeurd, proberen jullie mij uit mijn winterslaap te halen, nou dat is gelukt.:D

Let op, op het moment dat ik dit probleem had stond de pc op de eettafel achter de pc waar ik nu mee mail en kon ik alle tips direct doorvoeren. De betreffende pc (die inderdaad nog steeds na afsluiten van XP aan blijft, wordt nog steeds handmatig met de drukknop uitgezet), staat ondertussen op zolder bij mijn dochter, dat is zijn straf, uit mijn gezichtsveld.
Tevens ben ik nog met wat andere projectjes bezig (badkamertje o.a.) dus jullie krijgen niet altijd direct antwoord, maar.........wat in het vat zit verzuurt niet, dus zeg maar wat ik moet doen of wat jullie willen weten, dan kom ik daar vroeg of laat op terug, we kunnen nog winnen.

De vraag van @VDK_P, een paar maand geleden:p , was hoe de comp wordt aan en uitgezet, met een schakelaar, dus aan/uit, of door een drukknop, een maakkontaktschakelaar, bij de laatste spreek je van een ATX formfactor systeem, en daar je ook de WOL in de bios aan en uit kunt zetten, lijkt mij dat het geval.

Mocht je tijd hebben, na de verbouwing, zet hier eens alle gegevens van merk computer, moederbord, type's, serienummers, etc, dan zoeken we even het manual van het mobo en dan geven we je een TomTom routebeschrijving.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan