Hallo allemaal,
Ik heb een Windows 2003 enterprise server en een Windows XP client draaien via een VMware sessie op mijn laptop.
Alles gaat eigenlijk goed, dhcp adres wordt uitgedeeld aan de client, DNS werkt prima (zowel forward als reverse lookup werkt prima), maar nu zit ik met het probleem dat ik mijn xp client lid wil gaan maken van het domein.
Daar gaat het echter fout, ik krijg de foutmelding:
"Er kan geen verbinding worden gemaakt met een domeincontroller in het domein was2003.local.
Controleer of de naam juist is opgegeven.
Als de de naam juist is kunt u klikken op details voor informatie voor het oplossen van het probleem."
Als ik dan op details klik zie ik het volgende:
De fout is DNS-serverfout.
Foutcode: 0x0000232A RCODE_SERVER_FAILURE
De query was voor de SRV-record van _ldap_tcp:dc_msdcs.was2003.local.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Ik heb een Windows 2003 enterprise server en een Windows XP client draaien via een VMware sessie op mijn laptop.
Alles gaat eigenlijk goed, dhcp adres wordt uitgedeeld aan de client, DNS werkt prima (zowel forward als reverse lookup werkt prima), maar nu zit ik met het probleem dat ik mijn xp client lid wil gaan maken van het domein.
Daar gaat het echter fout, ik krijg de foutmelding:
"Er kan geen verbinding worden gemaakt met een domeincontroller in het domein was2003.local.
Controleer of de naam juist is opgegeven.
Als de de naam juist is kunt u klikken op details voor informatie voor het oplossen van het probleem."
Als ik dan op details klik zie ik het volgende:
De fout is DNS-serverfout.
Foutcode: 0x0000232A RCODE_SERVER_FAILURE
De query was voor de SRV-record van _ldap_tcp:dc_msdcs.was2003.local.
Kan iemand mij hier mee helpen?