Xp client kan zich niet aanmelden op het domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

stifke

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een Windows 2003 enterprise server en een Windows XP client draaien via een VMware sessie op mijn laptop.

Alles gaat eigenlijk goed, dhcp adres wordt uitgedeeld aan de client, DNS werkt prima (zowel forward als reverse lookup werkt prima), maar nu zit ik met het probleem dat ik mijn xp client lid wil gaan maken van het domein.

Daar gaat het echter fout, ik krijg de foutmelding:

"Er kan geen verbinding worden gemaakt met een domeincontroller in het domein was2003.local.

Controleer of de naam juist is opgegeven.

Als de de naam juist is kunt u klikken op details voor informatie voor het oplossen van het probleem."

Als ik dan op details klik zie ik het volgende:

De fout is DNS-serverfout.
Foutcode: 0x0000232A RCODE_SERVER_FAILURE

De query was voor de SRV-record van _ldap_tcp:dc_msdcs.was2003.local.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Er zijn een paar mogelijkheden:
1. D.m.v. een aanpassing van je LMHOSTS bestand
2. Door het toevoegen van de parameter Domain Server aan je DNS scope.

Beiden worden uitgelegd in deze link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, de geboden mogelijke oplossingen lijken geen effect te hebben.
Ik heb navraag gedaan bij onze netwerkbeheerder, (ik ben namelijk een netwerkbeheerder in spé), en die geeft aan dat ik het beste 2003 server opnieuw kan installeren omdat DNS toch wel de basis is van je 2003 server. Als dat dus al niet draait zonder problemen is een her-installatie in het begin stadium van het opbouwen van een 2003 server omgeving, vaak het beste/makkelijkste.

ik had het zelfde probleem dit heb ik opgelost door er .nl van te maken.
Ik ben stagere op een school genaamt Bonifatius school.
Daar heb ik Windows 2003 op geinstalleerd en daar werkt het supper.
maar ik kreeg ook die melding en dit heb ik opgelost door van Bonifatius.bo teveranderen in Bonifatius.nl en nu werkt het misschien heb je hier wat aan.

Dit probleem duidt op een DNS probleem. Uiteraard is het opnieuw installeren van je domein controller/dns server de snelste manier op dit op te lossen. Een handig hulpmiddel voor het controlleren van je dns en active directory is dnsdiag en dcdiag deze kun je vinden in de resource kit van Microsoft.

@ Kingshift

Ik heb op de client geprobeerd de domeinnaam te veranderen naar was2003.nl ipv was2003.local maar die kan die natuurlijk niet vinden.

Dit zal in eerste instantie aangepast moeten worden op de 2003 server.
Ik heb gezocht maar ik kan niet echt vinden waar je de domein naam kan aanpassen...

Alvast bedankt.

@ Kingshift

Ik heb op de client geprobeerd de domeinnaam te veranderen naar was2003.nl ipv was2003.local maar die kan die natuurlijk niet vinden.

Dit zal in eerste instantie aangepast moeten worden op de 2003 server.
Ik heb gezocht maar ik kan niet echt vinden waar je de domein naam kan aanpassen...

Alvast bedankt.

Dit klopt;) dit kun je instellen tijdens het installeren ik weet niet hoe je het zo kan veranderen. suc6 maar probeer er een normaal exstentie aan te geven zo als met internet sites je kunt gerust .nl / .com gebruiken bijvoorbeeld dit werkt altijd. Ik zeg niet dat dit de oplossing is maar zo is het mij wel gelukt.:thumb:

Nou, helemaal opnieuw begonnen omdat het wel erg veel tijd/uitzoek werk in beslag nam en ik het nu toch echt wel eens wilde hebben draaien.

Helemaal opnieuw begonnen dus en eerst DNS en DHCP geinstalleerd. Daarna begonnen via DCPROMO met het instellen van een domain controller.

Ik loop tijdens de install al tegen deze fout aan:

dcpromo0181.jpg

Dit kan natuurlijk niet goed zijn, maar ik begrijp gewoon niet wat ik verkeerd doe.
Ik heb DNS goed ingesteld, krijg alleen geen goed resultaat als ik via dns de eigenschappen van mijn dns server opvraag, daar naar het tab-blad monitoring ga en daar een recursive query uitvoer om te kijken of hij andere dns servers vind (logisch lijkt me, hij zit namelijk niet op een netwerk of is niet verbonden met het internet. Dat wil ik ook helemaal niet ik wil alles stand alone gebruiken).

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Update:

Ik heb DCPROMO dns laten inrichten in de hoop dat het dan goed zou komen.
Helaas, ik ben naar DNS gegaan om te kijken wat ik daar zou treffen.

LET OP, is niet mijn afbeelding maar van iemand ANDERS!!!
int_dns10.jpg

Het er ongeveer zo uit moeten zien:
LET OP, is niet mijn afbeelding maar van iemand ANDERS!!!
ad_check4.jpg

Ik heb deze complete handleiding gevolgd zodat het eigenlijk niet fout zou kunnen gaan:
http://www.petri.co.il/how_to_install_active_directory_on_windows_2003.htm

Ik weet dat mijn probleem te maken heeft met DNS maar ik kom er gewoon niet uit.

Laatst bewerkt:
Mannen, ik heb het probleem opgelost.

Allereerst is de website http://www.petri.co.il/ erg handig voor het opzetten/inrichten van een 2003 server omgeving + clients.

Daarnaast heb ik voor mijn problemen dit gedeelte van zijn website gevolgd: http://www.petri.co.il/troubleshooting_dcpromo_errors.htm

Ik heb een aantal dingen geprobeerd die daar in staan maar kon het probleem maar niet opgelost krijgen.

Daarna handmatig, via zijn handleiding, DNS opnieuw ingericht en waarempel het probleem is opgelost.
Ik heb mijn Client eindelijk lid kunnen maken van het domein.

Het echte werk kan dus beginnen.
Iedereen bedankt voor de hulp die ze mij gegeven hebben.

Aanmelden domein via internet

Goedendag allemaal,

Na een tijd van veel problemen met mn dns-server is het gelukkig helemaal gefixt, maar
nu heb ik op een andere plek mn computers staan en deze wil ik graag laten aanmelden via internet op een domein, normaal gesproken krijg je in het begin een aanmeldings-scherm en dan kan je aanmelden op een domein en dan wil ik dat graag via internet doen, maargoed dat zal vast wel niet gaan?! Of zijn er wel mogelijkheden.

Situatie:
Server (Plaats A) + AD (en VPN)
Clients (Plaats B)

De clients in plaats B wil ik graag via het internet laten aanmelden op het domein van de server in plaats A.

Hoe doe ik dit?
Moet dit via VPN of kan dit ook als je windows opstart en je krijgt zo'n aanmeldscherm, dat als je op aanmelden drukt, dat het dan automatisch aanmeld op de server.

Rspike,

Graag je eigen vraag aanmaken en niet inbreken in iemand anders topic van 2006.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan