XP doet erg lang over eerste keer aanmelden na reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XP_PC
Kan je daar iets mee?

Nee. Ik heb wat knappere koppen om raad gevraagd, maar nog niets terug gehoord.

Ik heb morgen examen, en daarna heb ik zelf weer wat meer tijd.

Groetjes,

Pieter
 
~grijns~

Dit stuk gaat bij jou goed, maar ik wou die link toch even kwijt:
http://www.qvctc.commnet.edu/classes/csc277/boot-xp.html (perfect uitgelegd)

Je zei eerder dat de programma's in de Opsatrten map wel snel gaan.

Eén programma waarvan ik weet dat je dingen makkelijk van de een opstart plaats naar de andere kunt verplaatsen:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Daarmee wat programma's verplaatsen zou uiteindelijk de schuldige boven moeten krijgen.

Ik neem aan dat je al met een Register cleaner aan de gang bent geweest.

Groetjes,

Pieter
 
Ok, leuke info! Dank je.

C:\Documents and Settings\Jean-Paul\Bureaublad\Overig\Startup control panel.ink :D Die heb ik al een tijdje.

Dat klopt, maar kan ik dan zomaar veilig moven zonder dat er processen gaan klagen ofzo?

Regcleaner heb ik ja.
 
Geplaatst door XP_PC
Dat klopt, maar kan ik dan zomaar veilig moven zonder dat er processen gaan klagen ofzo?

Van virusscanners en firewalls zou ik eerst afblijven, maar in principe mag het geen barst uitmaken.

Groetjes,

Pieter
 
Ok, is goed. Maar volgens mij zijn het juist de NAV processen die wat "zeuren".

Ik ga het testen :thumb:.
 
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe heb ik van het register naar startup common gezet


RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup heb ik van het register naar startup common gezet maar deze heeft zichzelf weer teruggezet

"C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe" en "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe" heb ik laten staan in het register...

Nog steeds niet...
 
Heb je er al eens een paar uitgezet?
Of met het Algemeen tabblad van msconfig wat dingetjes proberen.
Als jij het gevoel hebt dat het Norton is, probeer het gewoon. (Blijf wel ff offline dan ;) )

Groetjes,

Pieter
 
Op het moment ligt mn XP een beetje in de puinpoeier door een geniaal experiment van mij ( geen commentaar :rolleyes: ) en start helemaal niet op. Maar als dat weer opgelost is zal ik het controleren :thumb:.

Gewoon beetje puzzelen dus :).
 
Geplaatst door XP_PC
( geen commentaar :rolleyes: )

lipsrsealed.gif


Probleem opgelost. Hij start nu niet meer langzaam op. :D

Groetjes,

Pieter
 
hahaha :p, leuk hoor, lach maar :p

XP en 2k werken nu beiden. Ik ben net even gaan vinken, zometeen neem ik weer een kijkje.

Kan RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup ook uit?
 
:'(


als ik ALLES uitvink mhv SCP op ALLE tabbladen dan nog moet ik 60 sec. wachten.
 
Pffff.

Ik heb het nog eens getest. Op alle tabbladen vink ik alles uit, en ik moet zeker 2 minuten wachten.

Dit is er al wel gestart volgens taakbeheer:

attachment.php


Ik neem aan dat je met een nieuw Hijack log ook niet wijzer zal worden?
 

Bijlagen

  • gestart.jpg
    gestart.jpg
    51 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Services, standaardddrivers, printerdriver en Norton.

Veel geheugengebruik van explorer, maar we hebben ook al een keer naar de geladen delletjes daarvan gekeken, als ik me goed herinner.

Groetjes,

Pieter
 
Had je hem helemaal geformatteerd na de vorige "onderzoeken" ?

Krijg je op Windows update drivers aangeboden?

Groetjes,

Pieter
 
ik had problemen, gedoe bla bla
dus ik Ghost hem terug. Zet er wat software bij, instellingen terug etc.. Was dus weer blij dat het werkte.
Maar omdat ik mijn PC bijna nooit reboot (bijna altijd in slaapstand) had ik nergens last van. Toen ik wat groots installeerde en opnieuw moest starten begon het. Eerst 30 sec, nu echt tot 60-120 sec.
Dus formatteren wil ik liever niet. In ieder geval voorlopig niet (as. schoolvakantie van mij doe ik dat alsnog, maar voor nu is het erg vervelend (nog 2 maanden dus...).

WU heb ik bijna alles van aan boord en er staan dus geen drivers meer.

Ik weet nog dat ErnestoMisha zo'n zelfde soort probleem had ooit. Maar hij had het ook met afmelden, ik niet. Toen zijn we ook nooit achter de oorzaak gekomen (mede omdat hij redelijk snel al formatte).
 
Laatst bewerkt:
Ik installeer Norton Firewall en hij doet er nog zeker 2 minuten langer over :8-0:


dus ik mik de hele Norton-zooi deraf en hij doet het weer :confused:

great :(


nu ga ik zo SystemWorks 2003 weer installeren en Firewall 2004 maar meestal als ik update's op ga halen gaat ut weer mis ...
 
Note: The information in this document applies to Symantec 2003 and earlier products only. Symantec 2004 products, such as Norton AntiVirus 2004, are not affected by this problem, as they shipped with Common Client 2.0.

Ik heb NSW 2003 en NPF 2004. Geen problemen? (ik ga het eens proberen...)
Dat bestand heb ik versie 2.0.2.806 van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan