XP Eigenaarsnaam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipper

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
59
Het is de bedoeling de naam van de gebruiker te veranderen, als eigenaar
enz. is dat al gebeurd .
Maar in Mijn Documenten staat nog de oude te vervangen naam .
Kan die ook veranderd worden ?
Het is een xp Home .
Vr. Gr.
 
XP Rigenaarsnaam veranderen.

Probleem opgelost, hartelijk dank, dat hebben we dan weeral bijgeleerd .
Vriendelijke groeten .
 
Klik dan even op 'vraag is niet opgelost'in de donkerblauwe balk bovenaan :)
 
Xp Eigenaarsnaam

Hartelijk dank voor de goede raad die ik dus opgevolgd heb .
Maar er blijft toch een probleem .
Hoewel ik de Registered Owner en Organization veranderd heb blijft er toch nog nog, als ik de verkenner
open, en dan Documents and Settings, krijg ik All Users, en daaronder de naam van de vorige eigenaar .
Als ik die naam dan wil verwijderen of veranderen krijg ik de melding dat het niet kan omdat het een systeemmap is .
Iemand een idee hoe ik die naam toch zou kunnen verwijderen of veranderen ?
Vr. Gr.
 
[edit] volgende keer moet ik beter lezen....[/edit]
 
Laatst bewerkt:
XP Eigenaarsnaam

Dank voor de reactie en de goede raad, maar ik heb op aanraden van Freestyler12 gedaan wat in het
filmpje stond.
Maar als ik dan ga zien in de verkenner staat achter Documents en settings toch nog altijd achter het kruisje All Users, en achter
het kruisje daaronder de naam van de vorige eigenaar .
Als ik dit wil veranderen of verwijderen krijg ik telkens de melding dat dit niet mogelijk is omdat het een
systeemmap is .
Vr. Gr.
 
XP Eigenaarsnaam

Ik heb dus gedaan wat er in het filmpje staat, ook op de andere site van Microsoft staat dezelfde manier .
Beide regels zijn dus veranderd, maar als ik in de verkenner ga kijken staat er op mijn pc, dus niet degene
waarover het gaat onder Documents and Settings :
All Users
Default User

Maar op de pc waarover het gaat staat :
All Users
xxxxxx De oude naam dus, en dit zou niet kunnen veranderd worden omdat het een systeemmap is ;

Vr. Gr en dank voor de reactie.
 
Die naam waar jij op doelt kan alleen veranderd worden door een herinstallatie. :eek:
 
Als je een nieuwe user aanmaakt met de juiste naam die beheersrechten geeft kun je daarna met dat account aanloggen.
Data kopierenen als alles naar wens is het verkeerde account verwijderen
 
Ja, dat vermoedde ik dus al de eerste keer dat ik dit las.

Het kan wel maar het is omslachtig, dubbel vanwege dat het in een Home versie moet.

Om te beginnen, even herstarten naar de Veilige modus (F8), aanmelden als Administrator.
Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, Nieuwe gebruiker...

Die geef je de gewenste naam & stel in op Administrator-niveau, eventueel wachtwoord (kan later, handiger.).

Start, Alle programma's, Bureau accessoires, Opdrachtprompt.
In de DOS-box typ (+ Enter uiteraard):
net localgroup Administrators <"Gebruikers Naam"> /add
net localgroup Users <"Gebruikers Naam"> /delete
net user <"Administrator"> /active:yes
net user <"Gebruikers Naam"> /active:yes

Waarbij <"Gebruikers Naam"> de exacte naam tussen de aanhalingstekens is van de gebruiker die je wilt verwijderen straks. De < & > weglaten, aanhalingstekens om de hoorfdlettergevoelige naam zetten ingeval van spaties bij elkaar te houden.
De <"Administrator"> idem & is de daadwerkelijke Administrator waaronder je nu werkt.

Lastig deel 1 voorbij. Herstart.

Meld in het Welkomstscherm aan als <"Gebruikers Naam"> die je verwijderen wilt.

Configuratiescherm, Vormgeving en thema's, Mapopties, tabblad Weergave:
UITvinken: Beveiligde besturingsbestanden verbergen...
AAN vinken: De inhoud van systeemmappen weergeven.
AAN klikken: Verborgen mappen en bestanden weergeven.
Toepassen, OK.

Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Wizard Bestanden en instellingen overzetten.

Volg de Wizard voor Old computer. Klik een andere locatie & klik Bladeren.

Zet de bestanden neer op een plek waar alle gebruikers erbij kunnen, bv. Gedeelde documenten.

Klik Settings only & vink Let me select a custom... AAN. Volgende. Klik Instelling toevoegen & selecteer elk onderdeel in de lijst van het dialoogvenster, OK, herhaal tot lege lijst.
Verwijder onder Specifieke mappen: Alles behalve Klik Map toevoegen: Navigeer naar & selecteer deze mappen:

C:\Documents and Settings\<"Gebruikers Naam">\Application Data
C:\Documents and Settings\<"Gebruikers Naam">\Local Settings\Application Data
Bureaublad & Gedeeld bureaublad, indien nodig Mijn documenten, Mijn afbeeldingen.

Volgende. Bij het maken van de lijst krijg je een aantal foutmeldingen. Kies in het dialoogvenster dan altijd Negeren.

Klik Voltooien.

Afmelden. Aanmelden met de Nieuwe gebruiker die je gemaakt hebt, & worden wil. Start weer de Wizard Bestanden en instellingen overzetten, maar klik nu New computer. Navigeer naar de map waar de instellingen zijn opgeslagen (USMT2.UNC), OK. Verder hetzelfde tot & met Voltooien.
Daarna word automatisch gevraagd om af te melden, Ja.

Dat was lastig deel 2.

Aanmelden als (een) Administrator.

Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, & verwijder daar nu de Oude Gebruiker waarvan je af wilt.

Herstart. Meld aan als (een) Administrator. Verwijder via Deze computer, C:\Documents and Settings, de sporen van de Oude Gebruiker. Sluit.

Opdrachtprompt.

net localgroup Users <"Gebruikers Naam"> /add
net localgroup Administrators <"Gebruikers Naam"> /delete
net user <"Administrator"> /active:no

Dat is om het netjes af te maken & veiligheidstechnisch wel zo verstandig, maar de eerste 2 regels mag je desgewenst overslaan.

Dat was lastig deel 3.

Herstart.

Eeuuuhhhhmmmm...: Toch maar herinstalleren?.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan