XP formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedLady

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2003
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een verouderd systeem met Win XP erop. Nu wil ik mijn schijf graag formateren om er Win 98 op te zetten zodat de kids hun spelletjes kunnen spelen. Heb al vanalles geprobeert maar nx lukt, wie kan mij helpen?

Thx, RedLady
 
Misschien is het ook handig dat je verteld wat je allemaal geprobeerd hebt voordat je adviezen krijgt die je allang uitgeprobeerd hebt.

Heb je je hd als ntfs of als fat32?
 
Geplaatst door m@rio
Misschien is het ook handig dat je verteld wat je allemaal geprobeerd hebt voordat je adviezen krijgt die je allang uitgeprobeerd hebt.

Heb je je hd als ntfs of als fat32?

Ik heb als HD FAT32.
en ik heb het via XP geprobeert met HD formate en via dos, ook heb ik het geprobeerd met F8 maar daar staat alleen opstarten met XP en niet via Dos.

Hoop dat je nu genoeg weet ander lees ik het wel ;-)

Grz RedLady
 
Opstarten met een win98 opstartdiskette. Mocht je die niet hebben kun je die downloaden op www.bootdisk.com.

Als je daar dan mee opgestart hebt doe je format c:
 
Geplaatst door RedLady
Hallo,

Ik heb een verouderd systeem met Win XP erop. Nu wil ik mijn schijf graag formateren om er Win 98 op te zetten zodat de kids hun spelletjes kunnen spelen. Heb al vanalles geprobeert maar nx lukt, wie kan mij helpen?

Thx, RedLady

Ik kom het niet tegen in je verhaal dus een vraagje. Heb je de compatibiliteitsmodus al geprobeerd?

Ik heb hier de meeste games die ik heb ook in XP draaien op een oude computer (500 mhz , 256 mb ram) mbv die modus
 
inderdaad dit is een probleem,maar er is een oplossing
ga naar uptobyte.com en download madboot v7.0.43
dit is een bootflop lees de beschrijving eerst maar,
deze doet ook ntfs .
doet scijfcontrole ed, biospasswoord vergeten kan je wijzigen er staat dit is het zwitserse zakmes voor je comp. het heeft mij al geholpen succes
 
Geplaatst door DarkZen


Ik kom het niet tegen in je verhaal dus een vraagje. Heb je de compatibiliteitsmodus al geprobeerd?

Ik heb hier de meeste games die ik heb ook in XP draaien op een oude computer (500 mhz , 256 mb ram) mbv die modus

ja ook dat geprobeerd, maar dat lukt niet met alle spelletjes en daarbij heb ik eigenlijk te weinig MB om win XP goed te laten lopen.
 
Geplaatst door RedLady


ja ook dat geprobeerd, maar dat lukt niet met alle spelletjes en daarbij heb ik eigenlijk te weinig MB om win XP goed te laten lopen.

Dan maak je inderdaad de goede keuze om naar 98 terug te gaan ja.

En inderdaad gewoon bootdisk aanmaken en booten maar.

Succes verder,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan