XP geeft ca 5x per dag een fout (Fout in 'generic host process')

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
396
Pakweg 5 keer per dag geeft XP een fout: 'In Generic Host Process for win32 services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.'

Sommige (op dat moment draaiende) applicaties zijn daarna niet meer herkenbaar als win32 applicaties en moeten opnieuw worden geinstalleerd.

1. Wat betekent dit ?

2. Wie weet hoe ik dit probleem oplos ?


Alvast bedankt,
Frank
 
Laatst bewerkt:
In het attachment staat dit:

REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\.ico]
@="icofile"
"Content Type"="image/x-icon"

[HKEY_CLASSES_ROOT\icofile]
@="Pictogram"

[HKEY_CLASSES_ROOT\icofile\DefaultIcon]
@="%1"


Dit is geen foutmelding maar een Registry-file.
 
Hierbij alsnog de bijlage met de foutboodschap.

Groet,
frank
 

Bijlagen

  • klembord01.jpg
    klembord01.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
komt het spontaan of als je met bepaalde software of zaken zoals een scanner oid ??

heb even op google groups gezocht en daar vindt je geregeld deze fout melding terug in combi met een virusscanner of stom toevallig een flatbed scanner.

google groups
 
Laatst bewerkt:
Laat ook de inhoud van het foutenrapport zien. Klik dus op "klikt u hier" en kopieer de inhoud in je volgende post.

Groetjes,
Bennie
 
Hallo Tazman, Bennie, Seeburg100 en Tiborv,

Seeburg100, de informatie is zeker van belang.
Ik kon er echter niet direct uithalen wat mij te doen staat om het probleem te verhelpen.

Ron, het optreden van de foutboodschap heeft geen directe relatie met het opstarten van een taak (welke dan ook) of het draaien van een specifieke taak die het probleem en de foutboodschap triggert.
De meeste treads op google hebben een relatie met een 'fatal error' in generic host proces, terwijl het hier gelukkig (?) gaat om een 'gewone' fout gaat.
Verdder wordt in één van de berichten op Google vermoed dat opnieuw installeren van XP soulaas bied, maar dat wordt op een andere plek weer tegen gespoken.
Affijn, nog geen licht in de tunnel dus.
Mocht je nog een suggestie hebben .... ik houd mij aanbevolen.

Bennie, bijgaand het fouten rapport en direct daaronder de technische gegevens van het fouten rapport.


Groet,
Frank
 

Bijlagen

  • klembord03.jpg
    klembord03.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 35
Ik vermoed dat er in de logboeken van XP nog meer fouten staan. In de logboeken van XP kan je zien wat de fout was (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding.

Kan je die details kopiëren en ook posten?

Groetjes,
Bennie
 
Hallo Bennie,

Bijgaand info uit het het logboek.
Alleen vandaag al 20 fouten, allemaal dezelfde.


Groet,
Frank
 
bijlage !
 

Bijlagen

  • klembord04.jpg
    klembord04.jpg
    63 KB · Weergaven: 37
De Power-manager service kan ik alleen plaatsen in de context van energiebeheer. Gebruik je die ook toevallig? (Configuratiescherm\energiebeheer). Of misschien in de BIOS op enabled?

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door seeburg100
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/n1030061302
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1043115159
van je foutmeldingen kan ik dit nog vinden, misschien komt het je bekend voor?
je kan ook eens proberen systeemherstel te doen? naar een eerdere status,dat de pc nog goed draaide, alleen ben je de software kwijt die je daartussen hebt geinstalleerd!

Hallo seeburg100,

Bedankt voor het zoeken en meedenken !
In de eerste url vind ik niets over 'generic host proces'. Gaat over een andere foutboodschap van Ulead Photo Express. Toevallig (?) is wel dat ik dit progr een paar dagen geleden heb geinstalleerd en uitgeprobeerd.

In de tweede url vindt ik wel wat terug over 'gen. host proces', maar de achtergrond van die case geeft voor mijn geval geen aanknopingspunten.

Dan jou tip v.w.b. systeemherstel.
Tja, in de afgelopen week een hoop belangrijke dingen geinstalleerd.
Ik weet niet meer precies wat wanneer (t.o.v. het moment wat wordt teruggezet).
Wacht daarom liever nog even met deze optie.

Groet,
Frank
 
als je goed leest zie je daar je foutmeldingen staan svchost.exe.mdmp appcompat.txt er kan zijn dat door dat je foto express erop had iets fout is gegaan met afhalen oid, ik denk een missend dll, maar dit weet ik nietzeker?
 
Geplaatst door Bennie
De Power-manager service kan ik alleen plaatsen in de context van energiebeheer. Gebruik je die ook toevallig? (Configuratiescherm\energiebeheer). Of misschien in de BIOS op enabled?

Groetjes,
Bennie


Bennie,

Het enige dat ik al tijden doe is mijn scherm autom. laten uitschakelen na 15 minuten.
En wat de BIOS betreft .... hoe kan ik zien of het is enabled/ disabled ?

Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre power mgt service een relatie kan hebben met het probleem.

Situatie op dit moment is alsvolgt:
* Als ik Kazaa afsluit nadat de foutboodschap is verschenen, moet ik Kazaa opnieuw installeren.
Wordt niet meer herkend als geldige win32 toepassing.
(Dus tot aan het afsluiten draait het wel goed door)

*Verder komen een aantal applicaties niet meer op.
Na het aanklikken verschijnt er wel een zandloper, maar die sterft in schoonheid, waarna er niets meer gebeurd. Tenzij ik de betr. applicatie opnieuw installeer.


Groet,
Frank
 
Ik noem die power management, omdat die ook in het plaatje staat genoemd ("power-manager service is onverwacht beëindigd"). Eerder zei je dat die fout twintig keer voorkwam. Komen die tijden van die foutmelding ook overeen met de tijd waarin het scherm uitgeschakeld wordt? Zit er ook regelmaat in de foutmeldingen wat betreft de tijd? (M.a.w., gebeurt het bijv. exact om de zoveel minuten dat je die foutmelding in het logboek krijgt?

Wat betreft de BIOS. Kijk in de BIOS of energiebeheer op enabled staat (het zal staan onder het menu power management, o.i.d.).

Kijk ook of het uitschakelen van het automatisch uitschakelen van het beeldscherm enig effect heeft.

Ik keer ook nog even terug naar je eerste bericht. Je zegt dat je die fout ongeveer 5 keer per dag krijgt. Wat ben je precies aan het doen als je die fout krijgt?

Groetjes,
Bennie
 
zou toch ook even voor de zekerheid scannen met www.housecall.nl

en even je system files checken met start > uitvoeren > sfc /scannow [enter] en cd bij de hand houden.

toevallig zonealarm ?
 
Bennie,

- De trigger van de melding is niet het uitschakelen van het scherm door power mgt.

- De fouten komen niet met een exacte regelmaat.
Soms 3 kwartier later, soms een paar uur later.
Wel 's nacht (onbemand, er wordt niets opgestart) veel minder vaak.

- De foutboodschappen worden niet duidelijk door iets getriggerd.

- Wat ik in de laatste periode aan het doen ben:
-- ondertitelen (decompress, subsync, srt2saa, virtual dub, TMPGEncoder). Soms 3x TMPGEnc tegelijk.
-- downloaden van Kazaa
-- Veel beeldbewerkings programma's geinstalleerd (trials) om mijn keuze te bepalen (ulead photo explorer (2 versies), adobe premiere, Pinnacle studio 8, Ulead media studio, Vegas video).

Tenslotte zojuist de log nog eens verder bestudeerd.
Wat blijkt:
Op 30 mei komt binnen 2 sec de hier bijgesloten foutboodschap (zie bijlage) 15 keer in de log.
Voor het eerst verschijnt dan pakweg een half uur later de powermgt foutbooschap.

Groet,
Frank

P.S. Hoe kan ik in de BIOS kijken.
 
Ik wacht je bijlage nog even af:D maar in de BIOS, kom je zo: start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan