XP geeft ca 5x per dag een fout (Fout in 'generic host process')

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door vaat
zou toch ook even voor de zekerheid scannen met www.housecall.nl

en even je system files checken met start > uitvoeren > sfc /scannow [enter] en cd bij de hand houden.

toevallig zonealarm ?


Hallo Vaat,

Bedankt voor de tips.

- Geen Zone Alarm
- Vandaag met een geactualiseerde norton gescand.
Heeft het dan zin om housecall er op los te laten ?
- Sfc uitgevoerd. Heeft gelopen en is geeindigd zonder
meldingen

Groet,
Frank
 
Geplaatst door Bennie
Ik wacht je bijlage nog even af:D maar in de BIOS, kom je zo: start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Bijlage was te groot, dan gaatie (zonder bericht) niet mee.
Beetje getrimd, hier alsnog.

Groet,
frank
 

Bijlagen

  • klembord06.jpg
    klembord06.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 17
Kijk hier wat die Application Management Service doet. Kijk zelf hier wat rond. Voor vandaag houd ik het voor gezien:D

Groetjes,
Bennie
 
Bennie,

Ik heb de info in jouw 2e verwijzing doorgenomen.
Zit meer in de hoek van de message 'module not found' en ook daar weinig oplossingen.
Blijkbaar zitten we met dat application mgt in een lastige hoek.


groet,
Frank
 
Frank,

Ik wil graag even zien wat er allemaal draait op jouw computer.
Download HijackThis. Uitleg en downloadlink vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het programma, klik dan op Scan > Save log, sla het log op als een .txt bestand en plak en knip het naar je volgende bericht.

Dan klik je op Config > Misc > generate Startuplist
Plak het gemaakte .txt bestandje er ook even bij.

Groetjes,

Pieter
 
Haai Pieter,

Blij dat je helpt, ik zit echt vast.

Hierbij de log, de startuplist vind je als bijlage.

Groet,
Frank

Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 20:55:33, on 3-6-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.startpagina.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=%SystemRoot%\system32\blank.htm
O2 - BHO: (no name) - {0000CC75-ACF3-4cac-A0A9-DD3868E06852} - C:\Program Files\DAP\DAPBHO.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {136A9D1D-1F4B-43D4-8359-6F2382449255} - (no file)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: DAP Bar - {62999427-33FC-4baf-9C9C-BCE6BD127F08} - C:\Program Files\DAP\DAPIEBar.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {67B2397E-9688-4A7E-8155-F51E6F27E762} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Program Files\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [DownloadAccelerator] C:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FinePrint Dispatcher v4] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\fpdisp4.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cookie Pal] "C:\Systeembeheer\Cookie Pal 1.7c\CPBrWtch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Program Files\Clonecd\CloneCD 4.1\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] C:\Program Files\Clonecd\CloneCD 4.1\CloneCDTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Run DAP (HKLM)
O9 - Extra button: Onderzoekscentrum (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {841A9192-5690-11D4-A258-0040954A01BE} (DialXSCtl Object) - http://x0.nl/install/dial.ocx
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
 

Bijlagen

  • startuplist.txt
    6,6 KB · Weergaven: 15
Geplaatst door fvds
Bennie,

Ik heb de info in jouw 2e verwijzing doorgenomen.
Zit meer in de hoek van de message 'module not found' en ook daar weinig oplossingen.
Blijkbaar zitten we met dat application mgt in een lastige hoek.


groet,
Frank

Welke XP had je nou? Pro of Home?
http://support.microsoft.com/?kbid=328213

Groetjes,
Bennie
P.s. je log ziet er schoon uit.
 
Hoi Frank,

Of het bij je probleem helpt kan ik je niet verzekeren, maar deze kunnen in ieder geval weg:

O2 - BHO: (no name) - {136A9D1D-1F4B-43D4-8359-6F2382449255} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {67B2397E-9688-4A7E-8155-F51E6F27E762} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O16 - DPF: {841A9192-5690-11D4-A258-0040954A01BE} (DialXSCtl Object) - http://x0.nl/install/dial.ocx

Deze moet je zelf maar beslissen, misschien vind jij ze wel handig:
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE Plugin Managar Creative
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe Soundblaster hoofdtelefoon detectie
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Program Files\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run Creative opstartschermpje met geluid
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe NERO, kun je gewoon starten als je het nodig hebt
O4 - HKLM\..\Run: [DownloadAccelerator] C:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE /STARTUP DAP downloadmanager, kun je starten als je hem nodig hebt
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe Disc detector Creative, kan XP best zelf
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] C:\Program Files\Clonecd\CloneCD 4.1\CloneCDTray.exe
System tray for CloneCD - the only useful option is "Hide CDR Media" only available via this tray

Wat je weg wilt hebben vink je aan in HijackThis, sluit alle IE, OE en verkenner vensters en klik op Fix checked.
Als alles gefixed is even opnieuw opstarten.

Als jij dat even doorneemt dan kijk ik ondertussen nog even naar je Startuplist.

Groetjes,

Pieter
 
Bennie,

Zou het geen conflict kunnen zijn tussen al die extra drivers die opgestart worden?

Frank,

Maak handmatig een herstelpunt aan en doe Start > uitvoeren > regedit > OK
ga dan naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
en zoek daar deze waarde op : PendingFileRenameOperations
Daar staan als het goed is twee regels onder met (ongeveer) de volgende inhoud: D:\FILMVI~1\Software\CINEMA~1\cctsp.exe||D:\Film Video DVD\Software\Cinemacraft encoder\Download\Download (niet actief)\effe\uinst.exe||c:\Temp\Del41.tmp||d:\film video dvd\software\homevideo\adobe premiere\adobe premiere 6.5 (installed base)\Plug-ins\uinst.exe||C:\Config.Msi\bb143c.rbf||C:\Config.Msi\bb1462.rbf|||\

Verwijder die twee regels, sluit het register af en start nog eens opnieuw op.

Verder kan ik niets geks vinden. Als die registersleutel bij de vorige herstart al is verdwenen is er niets aan de hand.

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Bennie


Welke XP had je nou? Pro of Home?
http://support.microsoft.com/?kbid=328213

Groetjes,
Bennie
P.s. je log ziet er schoon uit.


Bennie,

XP Home.

Jouw verwijzing ziet er hardstikke goed uit.
Wel lijkt de patch nog in de Beta mode te zitten.

De volgende overweging speelt nu.
De 'power management' message in de log, ontstaat tegelijk met de foutboodschap op het scherm (voor het gemak nogmaals in de bijlage hier).
Dit gaat samen met de beschreven (merkbare) problemen.
De 'applicatie mgt' messages geeft op het oog geen (althans direct) merkbare problemen.
De vraag is daarom of de 'applicatie mgt' message in de log aan de 'power mgt' message is gerelateerd.
Als dat zo is zou de patch zeker een oplossing kunnen zijn.
Eindelijk hebben we wat aan de haak !

We houden deze nog even achter de hand en wachten nog even de reactie van Pieter af.


Groet,
Frank
 

Bijlagen

  • klembord01.jpg
    klembord01.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 10
Pieter en Bennie,

Alles in overweging nemend, zou ik het volgende plan willen inzeten:

1. Schonen volgens het 'recept Pieter' en daarna even aankijken hoe dat uitpakt.
2. Mocht dat niet werken, dan de 'patch van Bennie' implementeren.

Past dat ook voor jullie ?


Van Bennie wil ik nog heel graag weten wat hij vindt van het evt. conflict tussen de extra drivers.

Tenslotte ben ik benieuwd wat jij van de patch vind Pieter, gegeven de overweging in mijn vorige bericht.

Groet,
Frank
 
Zelde probleem.

Het hierboven besproken probleem heb ik oo.
Het moet ergens in de map .temp bevinden.
Laat iedereen die dit probleem heeft ook daar eens kijken.
Windows wordt dan steeds opnieuw gestart,soms meerdere malen achter elkaar.
Ik haal regelmatig het programma Norton Systemworks er bij en laat het dan lopen. Alle foutmeldingen kunnen door dit programma hersteld worden.
Anders kan je ook op www.freshdivices.com het programma Fresh Diagnose downloaden,ook hiermmee kun je de computer testen.

Slinger
 
Frank,

Wat betreft die drivers: het zou allemaal heel goed kunnen. Vink zoveel mogelijk uit. Het probleem op de site van Microsoft komt EXACT overeen met het probleem uit je plaatje. Die "power management" is mij echter een raadsel, want ik kan er niets over vinden. Ik gok daarom maar dat het te maken heeft met energiebeheer, maar het is een schot in het duister... Ik begrijp dat die "patch" besteld moet worden van Microsoft. Ik hoop niet dat dat een hele toer gaat worden:confused:

Anders zou ik als laatste een Repair van Windows voorstellen:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Je moet daarna wel weer alle updates van Windows opnieuw installeren. Zucht....

Hier nog een goede site die je van dienst kan zijn, bij het "uitvinken" van programma's, etc. die met Windows worden opgestart:
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm

Groetjes,
Bennie
 
Overigens lees ik ook weer op de site van Microsoft, dat je die fout alleen zou mogen krijgen, zodra je een programma verwijdert. Dat lijkt mij in jouw geval weer niet van toepassing:confused:

zucht...

Groetjes,
Bennie
 
Frank,

Het beste lijkt mij inderdaad zoveel mogelijk onnodige programma´s uit je opstart halen.
Pacmans lijst heb ik al voor je doorgespit. ;)
Als dat niet werkt probeer dan de patch van Bennie. Die lijkt inderdaad perfect bij je probleem te passen.
Mocht het dan nog niet lukken, moeten we inderdaad grovere maatregelen treffen, maar dat laat ik dan graag aan Bennie over. ;)

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Bennie
Overigens lees ik ook weer op de site van Microsoft, dat je die fout alleen zou mogen krijgen, zodra je een programma verwijdert. Dat lijkt mij in jouw geval weer niet van toepassing:confused:

zucht...

Groetjes,
Bennie


Bennie,

De tekst is op 2 manieren te interpreteren.
- Alléén direct na een vewijdering.
- Na een verwijdering kan het gaan optreden (evt meerdere malen).

Inderdaad niet 100% duidelijk.

Groet,
Frank
 
Re: Zelde probleem.

Geplaatst door slinge
Het hierboven besproken probleem heb ik oo.
Het moet ergens in de map .temp bevinden.
Laat iedereen die dit probleem heeft ook daar eens kijken.
Windows wordt dan steeds opnieuw gestart,soms meerdere malen achter elkaar.
Ik haal regelmatig het programma Norton Systemworks er bij en laat het dan lopen. Alle foutmeldingen kunnen door dit programma hersteld worden.
Anders kan je ook op www.freshdivices.com het programma Fresh Diagnose downloaden,ook hiermmee kun je de computer testen.

Slinger

Hallo Slinge,

Je slaat de spijker op zijn kop.
Ik heb een map c:\temp.
Hierin heeft het systeem een flink aantal submappen aangemaakt met de naam WER??.TMP.dir (?? is een uniek nummer)
In die mappen bevinden zich 4 files:
1. zie de bijlage bij dit bericht
2. appcompat.txt
3. svchost.exe.hdmp
4. svchost.exe.mdmp

Verder een vraag n.a.v. jouw bericht.
Je zegt
'Ik haal regelmatig het programma Norton Systemworks er bij en laat het dan lopen. Alle foutmeldingen kunnen door dit programma hersteld worden.'

Heb je dit probleem 1x gehad en heeft Norton het definitef opgelost of keert het steeds terug en laat je dat Norton er STEEDS op los ?

Groet,
Frank
 

Bijlagen

  • manifest.txt
    1,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Wat denk je wat ......
Ontbijten en gelijk even checken of de foutboodschap nog is voorgekomen dacht ik.

Echter 10 tallen foutboodschappen van Norton.
Het W32.Jeefo virus.
Vele (w.o. kritische) .exe files zijn inmiddels door Norton gelijk maar gewist.

Maar nou lees ik o.m. hetvolgende op http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.jeefo.html

==>
If W32.Jeefo detects that it is an infected host application, it will do the following:
1. Reconstruct the first-generation W32.Jeefo executable.
2. Drop it as Svchost.exe (36,352 bytes) into the %Windir% folder.
Then, the dropped file will be run with the program parameter that specifies an infected application, which has dropped and run Svchost.exe.
3. It will quit.


en ==>
If the operating system is Windows NT/2000/XP, the first-generation W32.Jeefo performs the following actions:
1. Installs itself as the service, "Power Manager". The description of this service is "Manages the power save features of the computer."
(2. etc)

Affijn, svchost.exe en power manager ....... daar zitten we deze hele tread al mee te stoeien.
Begint nu op een ouderwets spannend jongensboek te lijken.

Ik zoek even verder (en zet intussen mijn systeem niet uit en aan, want dan zal het vast niet meer opkomen).

Jullie horen van mij.
Mocht je tips hebben .... graag.

Groet,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Sinds vanmorgen:
- Het virus verwijderd
- aan het werk geslagen om de door Norton verwijderde .exe files en software pakketten opnieuw te installeren.

OOK zijn er sinds vanmorgen geen foutmeldingen meer verschenen.
Ik zie het nog even aan, maar het heeft er op dit moment alle schijn van dat alle meldingen en fouten inderdaad door het W32.Jeefo virus werden veroorzaakt.


Groet,
Frank
 
Affijn, inmiddels een dag verder en het systeem is weer up-and-running met alle applicaties die er op horen.

Een vervolg probleem is nu, dat ik met het herinstalleren, het e.e.a. aan spyware op het systeem heb mee gekregen.
Ad aware er op los gelaten en ook dat lijkt nu ook weer OK.

Alleen ....... in mijn map c:\program files, heb ik nu een submap die ik niet herken.
Het gaat om c:\program files\common files.

Is dit gewoon een reguliere XP systeemmap (en begin ik na 3 dagen virus killen een beetje te malen) of is dit erin gekomen door 'foute' applicaties ?

In de mappen daaronder, staan enerzijds mappen van applicaties die ik niet ken (o.m. totem software; een spy).
Maar aan de andere kant hangen er ook weer mappen onder met .dll's van applicaties die wel op mijn systeem horen.

Wie kan hier zijn licht op werpen ?

Groet,
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan