XP harddisk boot niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar is ie dan.

Ging er maar vna uit dat het drive 2 was.
 

Bijlagen

  • PowerQuest.JPG
    PowerQuest.JPG
    40,8 KB · Weergaven: 25
Ziet er goed uit en kan daar niets vinden om te veranderen.Ik heb het idee trouwens dat er ook niets geselecteerd kan worden.

Terug naar testdisk,kies i.p.v. de Advanced nu de Analyse modus.Ga door met enteren, totdat je onderin het scherm "Write" ziet staan.

Indien Write verschijnt,dan selecteren en enter,volg daarna de aanwijzingen en sluit daarna af met Quit.

Dan PC opnieuw opstarten om de wijzingen door te voeren.

Schijf terug in oorspronkelijke PC en zien of er verschil is.
 
Ziet er goed uit en kan daar niets vinden om te veranderen.Ik heb het idee trouwens dat er ook niets geselecteerd kan worden.

Terug naar testdisk,kies i.p.v. de Advanced nu de Analyse modus.Ga door met enteren, totdat je onderin het scherm "Write" ziet staan.

Indien Write verschijnt,dan selecteren en enter,volg daarna de aanwijzingen en sluit daarna af met Quit.

Dan PC opnieuw opstarten om de wijzingen door te voeren.

Schijf terug in oorspronkelijke PC en zien of er verschil is.

Gedaan..

Krijg nog steeds ''schijf lees fout druk op Ctrl+Alt+D om opnieuw op te starten''

Als ik die hd in andere pc stopt vraagt ie bij opstarten of ik schijfcontrole wil doen.
Mischien is dat wat?

Gr Remco
 
Als ik die hd in andere pc stopt vraagt ie bij opstarten of ik schijfcontrole wil doen.
Mischien is dat wat?
Dat kun je altijd even proberen,maar de installatie is net nieuw heb ik begrepen,dus ik verwacht dat er nog geen data op staat die belangrijk is?

Is het laatste het geval,dan lijkt mij een nieuwe installatie een snellere oplossing.

Kun je die SATA schijf ook in deze PC steken?

Greetz
 
Dat kun je altijd even proberen,maar de installatie is net nieuw heb ik begrepen,dus ik verwacht dat er nog geen data op staat die belangrijk is?

Is het laatste het geval,dan lijkt mij een nieuwe installatie een snellere oplossing.

Kun je die SATA schijf ook in deze PC steken?

Greetz

Ga het nu even proberen

En nee ik heb geen pc waar die SATA in kan..
 
Ga het nu even proberen

En nee ik heb geen pc waar die SATA in kan..

Geprobeerd maar krijg nog steeds de bekende melding van schijf lees fout.

Dan maar opnieuw geinstalleerd en ik xp draait weer soepeltjes.

Ook nog geprobeert of die wilt starten met de sata schijf maar dat gaat nog steeds niet.
 
Wat staat er op de SATA wat je wilt bewaren?

Greetz

Er is niet veel wat ik echt niet kwijt wil... Alleen was net bezig met videomontage die files daar van zou ik wel willen bewaren.Maar heb dat materiaal ook op tape staan.(behalve die montage files dan)

Voor de rest muziek,flightsimulator wat ook wel veel werk weer kost om zo te maken hoe het was..

Ik zou graag die schijf willen repareren.Want die partionmanager van jou zei dat ie beschadigd was mischien is er wellicht een manier om te maken.

Pas als echt geen mogelijkheid meer is wil ik alles dr afgooien.
 
Ja ok,maar chkdsk wil niet en dat vind ik vreemd.

Om de schijf draaiend te krijgen kun je in de herstelconsole nog FIXMBR , FIXBOOT en BOOTCFG proberen.

Hier nogmaals de uitleg herstelconsole.
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Hier vanaf punt 7,wat je in bootcfg voor vragen kunt krijgen.
http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

Geprobeerd maar niet gelukt.

Ik kan niet de herstel console in als die SATA er aan hangt.
En het maak niet uit of die andere schijf er aan hangt of niet.

Als ik start met alleen die sata dan gaat ie niet eens de setup laden.
En als alle 2 de schijven eraan hangt dan loopt die vast nadat ik op ''R'' druk.

Gr Remco
 
Ok,als jij zeker weet dat alles in het bios goed stond,gaan we proberen de data er af te halen,nu het niet lukt de schijf draaiend te krijgen.

In post 8 zeg je,dat je een XP cd hebt.Als dat een SP1 of hoger is,kunnen we een BartPE Live cd maken.
Mocht je die nog niet al hebben en ook niet weten wat het inhoud.BartPe is een Live cd waarvan je een soort XP vanaf cd draait.

Als je hem gemaakt hebt,dan beide schijven in de oorspronkelijke PC en met de cd opstarten.Als je bent opgestart zoek je de File Manager A43 op,dat is een soort verkenner.
Hopelijk kun je dan de SATA schijf benaderen.

Je weet hoe een iso te branden?

In dit draadje heb ik een handleiding daartoe gezet.Voeg ook de plugin van DriveImage XML bij,want die heb je misschien nog nodig.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1746591&postcount=15

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Ok,als jij zeker weet dat alles in het bios goed stond,gaan we proberen de data er af te halen,nu het niet lukt de schijf draaiend te krijgen.


In de bios staat de IDE schijf als eerste en op de 2de plaats de niet werkende SATA
 
Ok,dat is duidelijk,hoe staat het met de BartPE?

Greetz
 
Ok,dat is duidelijk,hoe staat het met de BartPE?

Greetz

Ik vind het best wel lastig die iso maken van BartPE.
Snap die handleiding niet echt kan aan mij liggen of aan handleiding maar ga straks ff rustig voor zitten.
 
"Zoeken naar Windows installatie bestanden,klik Ja"

De bovenstaande vraag in de handleiding,mag je ook met nee beantwoorden en dan handmatig naar de map bladeren,waar je de bestanden van de Win XP cd hebt gezet.

Dit werkt op een schijf met veel partities wat sneller,maar de uitkomst zal dezelfde zijn.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan