XP herinstalleren lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Van het weekend is mijn computer gecrashst nadat ik snachts allerlei headers van newsgroepen via Grabit wilde binnen halen. Het begon met een melding dat ie een entrypoint niet kon vinden...elke keer stopte de computer ermee en startte opnieuw op. Ik besloot om XP opnieuw te gaan installeren.

Echter, al twee dagen lang ben ik hier nu mee bezig maar hij kopieert gewoon bepaalde bestanden niet. Bij elke probeer installatie zijn het weer andere bestanden die hij niet wil pakken.

Het Cdtje is schoon en werd pas voor de 2e keer gebruikt.....

Een keertje eerder bij het installeren was het probleem het geheugen, toen heb ik de 2 broodjes met elk 128mb ram aangedrukt en was het probleem opgelost.
Nu echter is elke poging zinloos, ik heb ze aangedrukt, verwisseld van plaats, etc. etc.

En ook nu weer, poging 51, kopieert ie bepaalde bestanden weer niet.

Kan iemand aangeven wat het probleem zou kunnen zijn? En heeft iemand een bepaalde oplossing?

Bij mij lag het een keer aan een vuile laser in mijn cdrom speler, misschien heb je daar wat aan...

Hallo

Alvorens aan poging 52 te beginnen , zou ik eens eens de hardware controleren of laten controleren.

Visueel controleren op goede werking van alle ventilatoren in het systeem en of er geen obstrukties "stof" aanwezig is in de voorziene ventilatieopeningen.

Het geheugen testen door b.v.b. "memtest" of ander prg.

De harddisk eens testen d.m.v. software van de betrokken harde schijf fabrikant.

Dan de p.c. eens opstarten d.m.v. een d.o.s. bootdiskette met c.d. r.o.m. ondersteuning , en eens diverse files proberen te lezen "copieren" , om te kijken of er korrekt kan worden gelezen.

Peter

Ik zit te denken aan een virus, zeker als je aangeeft dat hij een hele nacht headers van nieuwsgroepen aan het binnenhalen is geweest. Probeer eens een DOS.scanner uit of bv je partitie te verwijderen, weer aan te maken en dan met een 98 flop je schijf fat te formateren. Hierna xp via de cd installeren en desgewenst NTFS formateren via XP-setup.

Heren, bedankt voor jullie antwoord...ik heb bijna alles wat jullie adviseerden uitgevoerd, behalve een virusscan met een dos schijf uitvoeren, die heb ik nml niet.

Helaas, geen resultaten, vandaag, deze morgen dus nog 5 pogingen gedaan.

Ik ga em wegbrengen en maar laten nakijken.

Zou er wat kunnen zijn met het moederbord? Ik heb een paar keer, van het weekend, een melding gehad dat er problemen zijn in het memory management....

Nogmaals dank voor jullie hulp.

Crash, bedankt, ik heb dat Fprot gedownload als zip...moet ik die nu uitpakken naar een diskette?

Maar dan....op mijn computer (dit is trouwens een laptop waar ik nu mee mail) staat geen xp....hoe kan ik dan die diskette laten draaien?

Ik begrijp dat effe niet helemaal.....

Deze scanner kan vanuit Dos werken, dus je moet de pc opstarten met een opstartfloppy.
Je moet de floppy zelf maken, zorg dat je ook een opstart floppy hebt om de pc te kunnen laten opstarten.
(bijvoorbeeld Win98(se) opstartfloppy)
Ik weet alleen niet of jou schijven FAT32 of NTFS zijn.
Bij NTFS heb je niks aan de Win98(se) opstartfloppy.

Hier de uitleg hoe je de floppy maakt van Fprot;
Here's How:
1.Download F-Prot and install it on the hard drive of the computer of choice.
2.Copy the following files to a floppy disk: F-Prot.EXE, English.TX0, Sign.def, Sign2.def, and nomacro.def.
3.On the floppy disk rename nomacro.def to macro.def.
4.Label the disk as "F-Prot" and lock it by moving the plastic tab on the disk jacket up until you can see a hole appear.

Tips:

1.This method enables F-Prot to scan for system viruses, but NOT macro viruses.
2.Test F-Prot by booting from a boot disk and then running F-Prot from the floppy disk, using an EICAR test file.
3.Always run a scan from the hard drive installation of F-Prot after running a scan with the floppy disk version to make sure you scan for macro viruses.
4.Update the macro.def and sign.def files on both the hard disk and floppy disk installations often.
5.Back up work often to avoid losing important data during a virus infection and/or removal from a computer.
Bron;
http://antivirus.about.com/c/ht/00/07/How_Fit_Prot_Disk0963693426.htm

Ok, is mij duidelijk....ik kan natuurlijk eerst formateren naar fat32...toch?

Die opstartdiskette had ik al...dus die hoeft niet aangemaakt te worden.

Je hoort me wel weer, thx again.

Als je toch gaat formateren, verwijder dan eerst de partities en maak ze opnieuw aan.
Soms wil dit helpen om weer te kunnen installeren.

Kan het kloppen dat ik 4 diskettes nodig heb?

Ik heb de schijf geformateerd...

En nu...dat opstarten met die bootdiskette....

Welk commando zou ik moeten geven?

Welke bootdisk heb je en welke schijf indeling heb je?

Ik heb een 98Se bootdisk en de schijf is gepartioneerd in een c schijf van 6 gig en een d schijf van 33 gig

Ik heb de computer dus opgestart met die bootdiskette; heb het commando opstarten zonder cd rom ondersteuning gegeven...

Krijg ik een A:\

Maar dan?

Stop de eerste floppy erin en typ F-PROT.EXE gevolgt door Enter.

Krijg een error...kan Sign.Def...niet vinden, klopt, staat op een andere schijf maar als ik die erin stop doet ie niets

Hmm, hier heeft het wel gewerkt.:confused:
En als je die bestandjes nou in Dos naar de schijf kopieert?
Dus alle bestandjes die op floppy staan op schijf zetten, daarna vanaf de schijf scannen.

Nou wordt het me wel erg moeilijk....die computer werkt niet.....dus hoe moet ik iets op een schijf zetten....ik heb helaas niet al te veel geduld, vooral als ik al enkele dagen bezig ben....ik wacht even een mailtje van de reperateur af en breng em weg....wel heel erg bedankt voor je moeite die je voor me deed/doet.

Kan me voorstellen dat je er moe van wordt, zeker als je al een aantal dagen bezeig bent.

Eventueel heb je hier nog Dos comando's om de bestanden te kunnen kopieren;
http://hanslr.tripod.com/dos.htm
Je krijgt dan zoiets als;
A:\copy F-PROT.EXE c:\

Zo moet je dat met al die bestandjes doen.
Weet helaas even niet meer hoe je alles tegelijk per floppy kunt kopieren.:o

Hoe is het eigenlijk afgelopen met dit verhaal????
Ik heb namelijk hetzelfde probleem :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan