XP Instalatie Wil Niet ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

broor

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
29
Als ik windows xp probeer te instaleren krijg ik een foutmelding en dan blue screen en zou niet weten waar het aanlicht want het is net nieuwe pc .... (owjah voor de gene die mij hebben geholpen in vorig topic met bios update hiervoor had ik dit ook al...)
 
Laatst bewerkt:
Start je wel op vanaf de XP CD en heb je een IDE of SATA harddisk?
 
ik krijg error pas bij de instalatie voltooien dat is na je de cd-key en lan instellingen hebt gedaan dan is het error en blue screen en heb nu een 20gb IDE omdat me eigen sata schijf naar leverancier is (was deffect bij levering) maar opstarten en alles doet ie wel maar bij de laaste dingen van de instalatie is het boem blue screen telkens weer
 
Je lijkt niet veel geluk te hebben met je splinternieuwe PC...

Moederbord met verouderde bios, kapotte SATA disk en nu dit weer....

Klopt alles wel met die computer? Zelf gebouwd? En wat was er met de SATA disk?
 
jah klopt het zit idd niet echt mee :( maar heb hem zelf gebouwd en het bouwen ook helemaal veilig gedaan en de sata schijf was een 160gb SATA300 Hitachi maar hij zou toch ook gwn met IDE moeten werken of niet ?!
 
Even voor alle zekerheid over dat zelf bouwen, al heeft het met je problemen niet veel te maken:

wel de afstandsbusjes gebruikt?
 
Plactic met soort klik systeem dus die draai je erin en je legt je mobo erop en je drukt ze bij de gaatjes beetje aan en het is klik en hij hangt gelijk goed
 
Nog steesd geen oplossing of Reactie word dan toch windows vista binnekort proberen te instaleren :(
 
Misschien helpt dit. Je had voorheen een sata schijf en nu een ide schijf. Heb je dit in de bios ook veranderd. Bootvolgorde enz.
Kan zijn dat tijdens installeren je setup naar een sata zit te zoeken die er niet is.

grts
 
ik heb bios helemaal goed ingesteld op IDE hardeschijf en win setup formateerd um gewoon hij installeert ook 1e gedeelte goed maar dan voer je CD-Key in en krijg je lan instellingen de 2 vensters waar je volgende moet klikken en dingen moet invullen en dan duurt het 1 a 2 min en heb ik BSOD
 
Zit je netwerkadaptor onboard of heb je een losse.
Als je tijdens de installatie nou eens niets invult bij je netwerkgegevens.
Wat doet ie dan.
 
heb 2 onboard werken alleen met drivers en de offboard werkt wel maar heb ik uit staan in bios en onboard niet maar netwerk gegevens heb ik gwn standaard staan maar zou het daar aan liggen omdat de onboard aanstaan maar prob kunne geven ?
 
Je zou die losse er eens uit kunnen halen en dan installeren. XP vindt dan wel de drivers voor je onboard. Heb zo een idee dat je ergens een conflict hebt tussen die 2 netwerkadapters.
 
maar xp vind de drivers niet want heb al keer eerder xp erop gehad alleen met heel veel errors omdat de instalatie mislukt was dus ik wou reinstaleren maar toen kreeg ik dit en toen vond win xp ook geen drivers voor instalatie maar ga het wel ff proberen heb onboard uit staan en losse erui ff proberen
 
nog steeds BSOD :( dan deze week toch maar vista proberen ....
 
jah maar ik heb duel core en een direct x 10.0 videoplant het is algemeen al bekend dat xp problemen geeft met instalatie van duel core en direct x 10.0 omdat hij ze kaal niet accepteerd jammer genoeg en ik wil die computer wel gebruiken want hij is nieuw en heb er nog niet 1 game op kunne uitesten en daar heb ik um wel voor gekocht :/
dus keus is grotere ramp besturing systeem of helemaal nix dan is de keus niet zo moeilijk meer...
 
ik hou je hier wel op de hoogte als dat ook niet werkt ben ik egt radeloos ... thnx anyway voor de hulp ;)
 
fijn vandaag windows vista geprobeert nou dat was helemaal een ramp ik druk de dvd in me dvd drive hij laad BOEM Blue screen nou sorry uuuhm welcome bij windows ? ik heb verder geen Idee meer waar het aan ligt iemand anders nog een idee of miss een tooltje dat ik in dos kan kijken of er iets is met hardware .... (dat is het enige waar ik in kan komen DOS :S)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan