XP Instalatie Wil Niet ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
kreeg net met instal registry error en laast ook een pshed.dll error dus is echt heel vaag allemaal maar ik ben bang dat er meer aan de hand is maar hoe kan ik me hardware controleren is er een prog waarmee dat kan in dos ?
 
Hoi !

@T.S.: wordt het niet eens tijd om iemand die er meer verstand van heeft je nieuwe PC te laten nakijken ?

Er zit gegarandeerd wat fout bij de hardware !

Als XP niet wil installeren vanwege een BSOD op een nieuw samengestelde PC is er iets ernstig mis.

Dus: eerst de complete hardware-configuratie na laten kijken door een kenner, anders blijf je in de ellende zitten !

Greetz,

Harry.
 
ik heb vanmiddag even memtest gedaan kreeg error ben zelf niet egt bekend met memtest maar betekent dit dat me ram geheugen aan gort is ?

bij bijde ram stiks krijg ik error heb ze tegelijk gedaan error en toen even om en om
 
memtest test je geheugen en als je bij alle 2 het geheugen error krijgt kan het zijn dat ze alle twee kapot

moet je een goede er doen kijken of het dan lukt

welk geheugen heb je past het wel bij het moederbord want je hebt nieuw systeem alle twee tegelijk kapot gebeurt niet snel
 
Laatst bewerkt:
Ik heb naar aanleiding voor alle moeilijkheden hier en de problemen met dit systeem in je andere topic eens even verder gekeken en zag op de site van je moederbord het volgende staan:

Main Memory


Supports dual channel DDR2 533/667/800, using four 240-pin DDR2 DIMMs.
• Supports the memory size up to 8GB
• Supports 1.8v DDR2 SDRAM DIMM
Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR2 voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability.
Example: Kingston HyperX DDR2-800 PC6400 operates at 2.0V, 4-4-4-12.

For more information about specification of high performance memory modules, please check with your Memory Manufactures for more details.

En gezien het feit dat ook jij PC6400 geplaatst hebt denk ik dat er iets helemaal fout zit met de bios-instellingen van je geheugen!!!
 
klopt ik heb 2x PQI DDR2 SDRAM 1GB PC6400 CS 5.0

maar ik heb lopen googlen maar kan nergens iets vinden over de voltage en hij staat standaard op 1.9v ipv 1.8v wat de site aangeeft
 
Example: Kingston HyperX DDR2-800 PC6400 operates at 2.0V, 4-4-4-12.[/B]

Hier gaat het om he: 4-4-4-12 in het geval van het Kingston geheugen.

Dus die settings/waardes opzoeken op de site van de producent van je geheugen
 
Ik heb even verder gekeken op die site en daar staat ook dit:


DRAM DDR2-800 1GB CL4-4-4-12 DM

dus... timings aanpassen in de bios van je moederbord!
 
ik ben hier niet bekend mee ik weet wel waar ik voltage moet veranderen en andere dingen van ram maar kan je dit misschien uitleggen *CL4-4-4-12 DM*
 
oke bedankt ik zal het probere maar wat me net opviel ik kan nog meer dingen instellen in de bios dan deze 4 moet ik die dan maar op auto laten staan ?
 
wat ik extra kan aanpassen is:

tRRD
tRC

en memtest geeft nog steeds error heb um nu op CL 4-4-4-12 (thnx btw voor deze instellingen had ik zelf niet zo snel gevonden)
 
Laatst bewerkt:
iemand nog tips of een idee want na timing ingesteld te hebben kan ik nog steeds geen windows instaleren en memtest geeft ook nog een error heb ik dan wss me ram opgeblazen door verkeerde timmings? in bios stond ie gwn op auto
 
Hoi !

@T.S.: wordt het niet eens tijd om iemand die er meer verstand van heeft je nieuwe PC te laten nakijken ?

Er zit gegarandeerd wat fout bij de hardware !

Als XP niet wil installeren vanwege een BSOD op een nieuw samengestelde PC is er iets ernstig mis.

Dus: eerst de complete hardware-configuratie na laten kijken door een kenner, anders blijf je in de ellende zitten !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan