XP instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogge Pasja

Ik geef de moed op en ik denk dat ik hem maar wegbreng.:evil:
Ik heb nl de 40gb eruit gehaald en er zit nu alleen een 160gb in.kabels verwisseld maar het mag niet baten.
Ik krijg een stopfout: 0X0000007B (0XF78DA63C, 0X0000034, 0X00000000, 0X00000000)
Volgens internet kan dit ook duiden op een virus, en nu moet ik fdisk gaan gebruiken maar volgens mij kan dat niet want mijn schijf is geformateerd als NTFS.
Misschien dat jij nog een oplossing heb anders breng ik hem naar een winkel of zoiets.:o

MVG
Nicoline

Internet heeft het (zoals bijna altijd zou ik bijna zeggen) gelijk!
Je moet een bootdisk van 98SE downloaden en daarmee booten. Na het booten type je dan in Fdisk waarna dit progje start.
Vervolgens kies je voor het verwijderen van een NON DOS partitie (idd. de NTFS partitie)
Maak daarna een nieuwe partitie aan (één of meerdere, dat mag je zelf bepalen)

Als dit is gebeurd, dan start je wederom met de Windows CD en dan wordt je gedwongen om te formatteren (Immers, een partitie die met Fdisk is verwijderd en daarna aangemaakt, kún je niet eerder gebruiken dan na een format.)

Krijg je dan weer fouten dan kan het m.i. niet anders of de schijf is stuk, óf een geheugenreepje is naar de hemel opgestegen.

Mogge Pasja,

Bedankt voor al je hulp maar ik heb hem vanmorgen maar weggebracht naar de zaak waar ik hem gekocht heb, nu kijken of het hun lukt.

Groetjes
Nicoline

Ik ben zeer benieuwd naar wat zij rapporteren als oorzaak. Bedankt voor de terugkoppeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan