XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank57

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
185
hoi
De pc is alweer in de reperatie geweest, moederbord en HD zijn vervangen.
Ze hebben windows dus ook opnieuw geinstalleerd, nu begrijp ik 1 ding niet, als ik in verkenner naar Windows map ga en via rechtermuisklik op eigenschappen klik zie ik dat windows om 12:15 is geinstalleerd terwijl bv Power DVD en Nero om half 11 zoiets zijn geinstalleerd, dat kan toch normaal niet, je kan toch niet eerst Nero installeren en dan Windows.

De vorige keer dat de pc in de reperatie is geweest was dat hetzelfde geval, toen zeiden ze dat het komt omdat de processor vevangen is en dan gaat alles op 0 maar dan zouden bij alle programma's hetzelfde tijdstip moet staan bij "geinstalleerd" dacht ik toch, en nu is de processssor niet vervangen, alleen de HD en moederbord.
Ik heb de eerste keer ook verteld dat het lijkt alsof windows over windows is geinstalleerd met behoud van bestanden want daar lijkt het toch op, maar ze zeggen van niet.

Zoals ik dus zei is de HD vervangen en lijkt het me onnodig om eerst windows te installeren vervolgens andere software en vervolgens weer windows eroverheen gooien.
Graag zou ik dan ook willen weten of dat met die installatie tijden kan kloppen, of dat toch windows er gewoon overheen is gegooid met behoud van bestanden.

alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: staan nog alle vorige bestanden op je nieuwe harddisk?
Als dat zo is dan hebben ze die hd gekopieerd en windows mee over gezet en waarschijnlijk een windows herstel uitgevoerd.
Als je pc nu goed werkt kan dit natuurlijk geen kwaad.
 
Vraagje: staan nog alle vorige bestanden op je nieuwe harddisk?
Als dat zo is dan hebben ze die hd gekopieerd en windows mee over gezet en waarschijnlijk een windows herstel uitgevoerd.
Als je pc nu goed werkt kan dit natuurlijk geen kwaad.
er staan geen vorige bestanden op, ik heb zelf weer alles erop moeten zetten, wel had ik gevraagd of de bbestanden op D en E over gekopieerd konden worden naar de nieuwe HD en dat zouden ze doen, maar voor de rest stonden er geen programma's meer op die ik geinstalleerd had.
 
Laatst bewerkt:
dan hebben ze toch een schone installatie gedaan maar waarschijnlijk na nero enz. hebben ze een upgrade gedaan en daarom zijn die uren verschillend.
 
dan hebben ze toch een schone installatie gedaan maar waarschijnlijk na nero enz. hebben ze een upgrade gedaan en daarom zijn die uren verschillend.
maar als het een nieuwe HD is kunnen ze toch niet eerst Nero installeren en daarna windows of zie ik dat verkeeerd?? waarom zouden ze eeen upgrade moeten doen??
 
Ze hebben eerst windows geïnstalleerd en daarna nero, anders gaat niet.
 
Ze hebben eerst windows geïnstalleerd en daarna nero, anders gaat niet.
dan zou de installatie tijd van bv Nero later moeten zijn en dat is niet zo, Nero is om half 11 geinstalleerd en windows om 12:15 uur. en kan wel als ze windows 2x hebben geinstalleerd en de 2e keer met behoud van bestanden, en dat is wat me zorgen maakt.
 
Laatst bewerkt:
Windows installeren, datum in de bios nog niet goed gezet, windows past tijd aan, en Nero wordt geïnstalleerd.

Welke data staan erbij?

Maare, lekker belangrijk, :confused: als alles goed werkt.
 
Windows installeren, datum in de bios nog niet goed gezet, windows past tijd aan, en Nero wordt geïnstalleerd.

Welke data staan erbij?

Maare, lekker belangrijk, :confused: als alles goed werkt.
wat bedoel je met data en waar kan ik dat controleren?????

en is wel belangrijk want op de vorige HD was het systeembestand beschadigd, kreeg steeds blauwe schermen, vandaar dat ik me zorgen maak, ik heb de pc pas 2dagen terug en tot nu toe gaat alles nog goed, maar ja 2 dagen is erg kort.

o ja nog iets, als ik bv naar de installatie tijd van windows mediaplayer of windows moviemaker kijk zie ik ook half 11 terwijl deze programma's toch gelijk met windows worden geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er juist bij 12.15 uur?
Geef anders eens de volledige lijst.
Waar zie je die tijden? Bij systeemherstel?
 
Wat staat er juist bij 12.15 uur?
Geef anders eens de volledige lijst.
Waar zie je die tijden? Bij systeemherstel?
ik zie dat in verkenner, ik ga dus gewoon naar C:\ dan Windows en daar doe ik rechtermuisklik en kies voor eigenschappen en dan zie ik dat windows om 12:15 is geinstalleerd, ook alle submappen in windows

als ik rechtermuisklik op "programfiles" in verkenner klik zie ik 12.20 staan.

maar wat Lange Pier zegt kan natuurlijk ooook en dan is er niks aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
In verkenner de details laten zien, staat de datum er ook bij.
Misschien hebben ze wel unattended dvd ervoor liggen.

Maare, snap nog steeds niet wat daar belangrijk aan is, want dat is het niet.
 
In verkenner de details laten zien, staat de datum er ook bij.
Misschien hebben ze wel unattended dvd ervoor liggen.

Maare, snap nog steeds niet wat daar belangrijk aan is, want dat is het niet.
details waarvan?????
Zoals ik in mijn vorige bericht zei, zijn "programfiles" in verkenner ook om half 11 gemaakt, als je dat bedoeld.

sorry maar ik vind het wel belangrijk, ik wil gewooon weten of het op een normale manier is gebeurd allemaal, ik heb in die 3 maanden dat ik de pc heb alleen maar ellende gehad, alles is al vervangen:
moederbord 2x, zat een fout in die hele serie en heb nu een uit een latere serie
geheugen
processsor
voeding
dvd brander.

als de windwos die op die andere HD stond is gekopieerd naaar de nieuwe HD zou het een probleem moeten geven want bestandssysteem is beschadigd geweest, heb het wel kunnen herstellen met schijfcontrole maar lijkkt me dom als ze die windows van die andere schijf naar de nieuwe hebben gekopiieerd.

wat ook vreemd is, eerder had ik partitie C D en E nu zijn die laatste 2 partities E en F
 
Laatst bewerkt:
Je gooit een hoop dingen door elkaar, een fout in het bestandssyteem houdt niet in dat er bestanden zijn beschadigd, tevens worden ALLE bestanden overschreven bij een herstelinstallatie, het bestandssyteem bestaat uit de mft en het register, waarvan de laatste er een sleutel wel of niet werkt en de eerste helemaal vernieuwt wordt.
Ik draai op een installatie uit 2001, met de nodige herstelinstallaties, doet het nog steeds.

Tevens hebben problemen in de hardware geen invloed op de software, als zodanig.

In verkenner bij beeld op details kikken, geeft toch een overzicht van de bestanden met alle details, vandaar de naam.
 
Je gooit een hoop dingen door elkaar, een fout in het bestandssyteem houdt niet in dat er bestanden zijn beschadigd, tevens worden ALLE bestanden overschreven bij een herstelinstallatie, het bestandssyteem bestaat uit de mft en het register, waarvan de laatste er een sleutel wel of niet werkt en de eerste helemaal vernieuwt wordt.
Ik draai op een installatie uit 2001, met de nodige herstelinstallaties, doet het nog steeds.

Tevens hebben problemen in de hardware geen invloed op de software, als zodanig.

In verkenner bij beeld op details kikken, geeft toch een overzicht van de bestanden met alle details, vandaar de naam.
Bij details staat ook 12:15

in verkenner "programmfiles" staat bij Windows NT half 11 geinstalleerd zelfde dus als bij Windows moviemaker en windows mediaplayer.
 
Laatst bewerkt:
Bij details staat ook een datum, bij "Gewijzigd op".:shocked:
hier een screenshot uit de windows map als je dat tenminste bedoeld, ik ben ook maar een leek op dit gebied.

gggnn3.png
 
Laatst bewerkt:
Wat is hier nu fout aan?
Die datums en uren verschillen nagelang je zo'n map opent.
Je moet rechtsklikken op zo'n map om te zien wanneer die gemaakt en gewijzigd is.
 
Wat is hier nu fout aan?
Die datums en uren verschillen nagelang je zo'n map opent.
Je moet rechtsklikken op zo'n map om te zien wanneer die gemaakt en gewijzigd is.
dat heb je dan mis, ik dacht dat ik duidelijk was geweest, als Windows om 12:15 uur is geinstalleerd en bv Nero en Power DVD om half 11 klopt er iets niet, want normaal kun je niet eerst Nero installeren en dan Windows.

en ik heb al meerdere malen gezegd dat ik rechtermuisklik op die mappen heb gedaan, anders kan ik die installatie tijden niet weten, lees mijn eerste bericht daar staat ook dat ik op die manier erachter ben gekomen
 
Laatst bewerkt:
Ik versta wel goed wat je doet en wil zeggen.
Als de fabrikant dit met een eigengemaakte bootcd doet waarop nero en dvd ezn samen met windows worden geinstalleerd dan kan je dit voor hebben.
Er is echt niets mis met je pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan