XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

IRBaboon

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
25
Goedenmiddag,

Ik heb mijn probleem ook al gepost op een ander forum maar tot nu toe nog geen oplossing.

Ik van de week mijn computer geformatteerd en xp(MET SP2) opnieuw proberen te installeren. Tijdens de installatie kreeg ik een foutmelding, en waarschijnlijk omdat er krassen op zaten. ( die ik heb proberen te polijsten met tandpasta)

Ik heb vandaag een andere XP cd(ZONDER SP2) geleend. Ik doe deze cd erin, en ook maar zonder te vragen of ik de computer vanaf de cd rom wilt starten leest hij hem en start vervolgens windows setup op en probeert verder te gaan met de installatie, wat niet lukt omdat hij vervolgens de foutmelding geeft dat ik een cd met sp2 erin moet doen.

Is het mogelijk om de pc zo ver te krijgen dat hij de xp cd zonder sp2 gewoon op zijn eigen leest ipv verder te gaan met de installatie. Het lijkt nu wel of hij de installatie heeft onthouden en verder wil gaan.

Bij voorbaat dank,

Mitch
 
Hoi !

Je HDD even formatteren !

Uit de melding blijkt dat er een versie van XP SP2 nog op je HDD staat.

Lunt dat niet met de WinXP-CD, gebruik je evn een bootable floppy, bijv. deze: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Je HDD even formatteren !

Uit de melding blijkt dat er een versie van XP SP2 nog op je HDD staat.

Lunt dat niet met de WinXP-CD, gebruik je evn een bootable floppy, bijv. deze: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Greetz,

Harry.

ok, welke moet ik kiezen bij die link? Ik ben niet zo heel handig met computers en het ziet er allemaal uit als abracadabra. Als ik trouwens die xpquick.zip of exe wil downloaden dan stuurt hij me naar een hele rare site.
 
Laatst bewerkt:
Ik kon niks downloaden via die site

ik heb via een andere site ultimate boot gedownload en op cd gezet maar hij gaat gewoon meteen door naar windows setup

iemand zei tegen mij dat ik mijn dvd rom eruit moest halen en er een andere in moest doen maar heb ook geen idee hoe ik die loskoppel etc.
 
Hoi !

Heb je in het bios de juiste opstart-volgorde wel gekozen ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Heb je in het bios de juiste opstart-volgorde wel gekozen ?

Greetz,

Harry.

Ja ik heb first boot device ingesteld op cd rom, en bij other booth device heb ik enable functie aangevinkt. Het probleem is gewoon dat hij vanuit het beginscherm meteen het laadscherm van windows krijgt. Vervolgens gaat hij meteen door met de windows setup. Op de een of andere manier negeert ie de cd gewoon.

Ik heb ook al geprobeerd een andere dvd rom in mijn comp te plaatsen, het enige effect wat ik daarvan kreeg is dat ik een melding kreeg dat mn cpu unworkable was. Vervolgens mijn bios gereset, en ben nu weer terug bij af om het maar even zo te zeggen.
 
Weet je zeker dat de windows xp cd bootable is? Het lijkt er niet op in ieder geval!
Is het wel een legale cd?
Anders toch een bootable cd downloaden ergens of lenen van iemand!
Of de bestanden van de cd kopiëren en een eigen bootable windows cd maken met nlite!
 
fdisk

Je zou ook eens kunnen proberen met een oude win98 cd op te starten en dan via dos met fdisk je partities eraf te gooien en opnieuw aan te maken.
daarna formateren en winxp cd draaien.
 
er zijn wat ontwikkelingen.

Ik heb een 3e xp cd weten te bemachtigen, xp met sp2. Zodra ik deze erin doe zit er al wel de vooruitgang dat hij hem "herkent" en ik op een toets moet drukken om vanaf de cd te starten. Alleen dan gaat hij naar de windows installatie, en eigenlijk op moment dat ik die setup wizard moet krijgen, start de computer weer opnieuw op.
 
Hoi..:)

En achter welke pc zit je nu?....in hoeverre is het mogelijk dat je de harde schijf in een andere computer erbij zet en dan de acties doet die hierboven zijn aangegeven.
Als je meteen kiest voor de radicale actie formatteren kun je misschien eerst nog belangrijke bestanden er af halen. Je kunt ook de setupbestanden van de afgebroken installatie verwijderen en dan de schijf weer terugzetten en opnieuw proberen te installeren via een XP CD.

Succes, ED






ED
 
Hoi..:)

En achter welke pc zit je nu?....in hoeverre is het mogelijk dat je de harde schijf in een andere computer erbij zet en dan de acties doet die hierboven zijn aangegeven.
Als je meteen kiest voor de radicale actie formatteren kun je misschien eerst nog belangrijke bestanden er af halen. Je kunt ook de setupbestanden van de afgebroken installatie verwijderen en dan de schijf weer terugzetten en opnieuw proberen te installeren via een XP CD.

Succes, ED
ED

ik zit nu op een laptop. ik heb trouwens ook een xp recovery cd. Alleen toen ik die erin deed gaf hij in het beginscherm een fout aan. Ik heb verder ook geen win98 cd of iets.
 
Dus je bent niet in de gelegenheid om de schijf even in een andere of andermans computer erbij te hangen?

ED
 
Op welke pc zou je dit kunnen doen dan?.....staat deze gewoon bij je thuis?....heb je ooit een pc open gemaakt?.....ken je iemand die je kan helpen hierbij?

ED
 
Op welke pc zou je dit kunnen doen dan?.....staat deze gewoon bij je thuis?....heb je ooit een pc open gemaakt?.....ken je iemand die je kan helpen hierbij?

ED

Hij staat gewoon bij mij thuis ja, heb ook wel eens een pc open gemaakt. Gisteren heb ik de dvd rom verwisseld met een andere. Iemand zei dat dat het probleem misschien oploste, maar tevergeefs. Maar dat is het eigenlijk wel, jaa ik kan wel iemand vragen om het te doen
 
Mooi...vraag die persoon om het te doen....dat bespaart een hoop uitleg ...mochten er toch nog vragen zijn dan zijn wij er hier weer voor om deze te beantwoorden.

De bedoeling is dus om de schijf in die andere computer erbij te hangen en deze opnieuw te formatteren. Ook als hier nog vragen over zijn...even laten weten...:)

Alvast succes,

ED
 
Mooi...vraag die persoon om het te doen....dat bespaart een hoop uitleg ...mochten er toch nog vragen zijn dan zijn wij er hier weer voor om deze te beantwoorden.

De bedoeling is dus om de schijf in die andere computer erbij te hangen en deze opnieuw te formatteren. Ook als hier nog vragen over zijn...even laten weten...:)

Alvast succes,

ED

is goed, dank je wel voor je tijd en moeite. Zodra er ontwikkelingen zijn laat ik wel weer wat van me horen.
 
Ik kon het maar niet laten om toch nog even te wroeten, ik zit nu met het volgende;

Ik heb een of andere bootcd gemaakt BartPE ofzo, daarmee kon ik in ms dos komen.

Ik had van iemand op msn een aantal commands gekregen die ik dan in moest voeren waaronder chckdsk /r c: en ehm deltree h /q c: of zo iets, ik had ze opgeschreven maar kan het blaadje even niet vinden, dus de command niet afrekenen op hoe ik hem hier nu neer zet, ben er 99% zeker van dat ik hem goed heb overgenomen op het blaadje.

de check disk deed hij wel en was voltooid maar die andere, en nog een (waarvan ik de naam even niet weet) deden het niet.

Vervolgens heb ik maar even een format gedaan op c: omdat als goed is daar nog iets op stond van de xp installatie.

Ik doe mijn xp cd erin, en na de zin "druk op een toets om vanaf de cd te starten" krijg ik een melding :

NTDLR ontbreekt.

Ik heb even op internet gezocht wat ik er aan zou kunnen doen. Een optie was in bios first boot device naar cd rom te zetten, dat had ik al en het probleem blijft zich voordoen. Alleen met mijn bootcd BartPE kan ik wel vanaf de cd starten. Ik kan dus wel onder andere in dos komen, is er een mogelijkheid om vanuit dos iets te doen dat mijn computer ntdlr herkent, of dat het op een zodanige manier kan omleiden dat hij alsnog gewoon de xp cd start?
 
Laatst bewerkt:
Eerste snelle conclusie van mij is dat de XP CD niet goed wordt gelezen.....dus of beschadigd is of niet opstartbaar (niet bootable)

ED
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan