XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
update:

Met de foutmelding ntldr ontbreekt ben ik aan de slag gegaan.

Ik heb een programma gedownload genaamd bartpe. Via dat programma kon ik weer in ms dos komen. Na wat raadpleging op msn moest ik een aantal dingen op een diskette zetten en deze vervolgens expanden/copien.

o.a. boot.ini, ntldr,ntdetect en hal.dl. Dit ging allemaal goed alleen op moment dat ik nu mijn xp cd erin doe en wil opstarten lijkt het wel alsof mijn toetsenbord het niet doet.

Na de zin "druk op een toets om..... " krijg ik nieuw zwart scherm waarbij ik een keuze moet maken van waaruit ik wil opstarten; windows xp of /noExecute-optIn. Na 30 seconden maakt hij automatisch de keuze waarop hij staat gemarkeerd en krijg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden. <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe. Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Ik kan geen keuze maken omdat mijn toetsenbord het ook niet meer lijkt te doen. Wat opzich al raar is, want ik kan in het scherm ervoor op del klikken om mn bios in te komen, en op moment dat ik mn bootcd bartpe opstart, gewoon kan typen in ms dos. Ik heb net zoals bij dat hal.dll bestand expand gedaan vanaf een diskette, ik kreeg de melding dat het was gelukt, maar ik blijf deze fout houden.

En in het ene na het andere topic zie ik oplossingen van gewoon de xp cd erin doen, opstarten vanaf de cd en repair console. Ik kom hier echter helemaal niet aan toe, nog voordat ik ook maar een blauw scherm zie wat kan lijken op een setup wizard krijg ik deze melding(en) al.

I need some serious help ! :(
 
Het is een heel verhaal......je haalt vanuit diverse hoeken informatie met het risico dat deze (onsamenhangende) adviezen wellicht niet op elkaar aansluiten en je dus van alles door elkaar aan het doen bent.

Eigenlijk is het heel simpel...wat en hoe er allemaal op je harde schijf is gekomen maakt niets uit.....op het moment dat je een GAVE XP-CD in je CD-rom of DVD-rom station stopt MOET je gewoon van hieruit kunnen opstarten en je schijf kunnen formatteren en zo verder gaan met de installatie.

Uit alles blijkt dat DEZE XP-CD niet kan worden gelezen.

Toch kun je blijkbaar wel de door jou gemaakte BART-PE CD lezen dus je CD of DVD station is goed.

Eerder gaf je dit aan:

Ik heb een 3e xp cd weten te bemachtigen, xp met sp2. Zodra ik deze erin doe zit er al wel de vooruitgang dat hij hem "herkent" en ik op een toets moet drukken om vanaf de cd te starten
.
Ok...pak dan weer deze 3e XP-CD maar kies niet meteen de optie voor installatie maar laat de optie "Formatteren (Snel)" eerst eens even zijn werk doen en DAARNA pas de optie XP installeren.

Als blijkt dat je weer die meldingen krijgt dan is ook DEZE CD niet gaaf of niet opstartbaar....tenminste niet in jouw CD of DVD station.

Test anders gewoon eens even elke XP-CD op je laptop.

Maar onthoud....je pc MOET gewoon EERST kunnen opstarten van de XP-CD helemaal los van wat en hoe er allemaal op je harde schijf staat.

Succes, ED
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op een andere pc een xp bootdisk en me bootdisk gemaakt.

Wederom kom ik niet verder. Ik doe de me bootdisk erin, en hij start ook op vanaf de diskette. Alleen op dat moment "bevriest" mijn toetsenbord want ik kan niet op de pijltjestoets drukken om een optie te selecteren.

Bij de xp bootdisks gaat alles goed tot aan het moment dat ik de tweede diskette erin moet doen. Vervolgens zou ik op enter moeten drukken, maar ook hier lijkt mijn toetsenbord te bevriezen.

Vooraf aan de opstart via de diskettes kan ik wel op del drukken om mn bios in te komen, en ook hier heb ik geen moeite om van de ene optie naar de andere te gaan.

Mijn originele toetsenbord heeft een usb aansluiting, ik heb het echter ook geprobeerd met een toetsenbord met een normale uitgang ( zo'n paars eindstukje )

Ik heb ook maar mijn d partitie geformatteerd. Nu hoort mijn schijf helemaal leeg te zijn maar zodra ik via bartpe in een file utility program kom kan ik zeg maar verkennen in deze computer en via eigenschappen zie ik dat er alsnog 66 mb wordt gebruikt op de d partitie. Ik weet niet of dat samenhangend is met het probleem, want als ik nu de xp cd erin doe krijg ik voordat ik een setup screen zie de foutmelding ntldr ontbreekt.

Ik heb de 3e xp cd getest, op de laptop boot hij hem wel automatisch en gaat alles goed.
 
Je moet mij toch even iets verduidelijken...:)

Je begint met 3 stukjes te melden waarbij je niet veel kan en dus niet verder komt.

Toch zeg je dan inneens: " Ik heb ook maar mijn d partitie geformatteerd ".

Hoe heb je dit dan gedaan met een toetsenbord wat niet werkt?....of heb je dit gedaan via de CD van BART-PE en kan je dan wel je toetsenbord gebruiken?

ED
 
Hoi !

Ik ben bang dat dit een gebed zonder end wordt; misschien moet de T.S. langzamerhand es daadwerkelijk hulp vragen van een kennis/vriend/buurman met wat meer PC-basiskennis !

Greetz,

Harry.
 
Tsja Harry.....misschien heb je wel gelijk....maar je probeert toch wat je kan aan hulp bieden......uiteindelijk komen ook leken hier....en geduld is vaak een schone zaak.....van twee kanten dus....:)

P.S : T.S. = topic starter ( voor IRBaboon..;) )

ED
 
Laatst bewerkt:
Je moet mij toch even iets verduidelijken...:)

Je begint met 3 stukjes te melden waarbij je niet veel kan en dus niet verder komt.

Toch zeg je dan inneens: " Ik heb ook maar mijn d partitie geformatteerd ".

Hoe heb je dit dan gedaan met een toetsenbord wat niet werkt?....of heb je dit gedaan via de CD van BART-PE en kan je dan wel je toetsenbord gebruiken?

ED


ja dat is juist het vreemde, ik kan in het begin op del drukken om mn bios in te komen, daar werkt mn toetsenbord gewoon. Zodra ik xp wil opstarten vanaf een bootdisk en diskette2 erin moet doen dan kan ik niet meer op enter drukken omdat mn toetsenbord het niet meer doet. Maar als ik dat programma bartpe start, kan ik wel gewoon mn toetsenbord gebruiken. Ik heb ook een WinME bootdisk gemaakt, en ook na het starten van deze kan ik mn toetsenbord niet meer gebruiken.

Maar ik snap ook al niet waarom die bootcd die ik heb gemaakt met bartpe het wel doet en een gewone xp cd niet, dan krijg ik de melding ntldr ontbreekt. etc etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan