Ik ben ruim een 5 minuten in elke sector geweest, en wezen zoeken.
Ik vond wel veel dingen over IDE, maar niks wat je kon veranderen naar SATA.
Ik vond ook de RAID optie. Toen ik deze inschakelde, BIOS savede, en pc herstarte, begon hij iets te laden, en starte daarna de Windows CD. Verder durfde ik niet te gaan...
Heb de BIOS weer gewijzigd naar de oude instelling van die funtie: Disabled.
Maar iets nieuws wat het probleem wat helderder maakt:
Ik had toch een 80GB 7200rpm SATA harde schijf geleend?
Nou..die heb ik dus opgeschoond, en XP erop geinstalleerd.
Wat denk je? PRECIES dezelfde problemen als met die 10.000 rpm van mij.
Dus het is echt iets met BIOS of DRIVERS.
Alhoewel ik die DRIVERS echt zó raar vindt.
Want XP heeft al allerlei drivers voor SATA, en ik heb al zeker 4 keer XP geinstalleerd op deze Harde schijf, en alle keren lukte perfect. Zelfs toen na die format van Vista, en daarna XP erop. Dus ik denk niet dat het probleem bij Vista ligt. Althans, niet meer.
Maar die drivers van de 590 werken niet op dat floppy.
Ik heb gedaan wat er gezegd was: de bestanden van Sataraid erop gezet, en proberen op te starten met floppy. Maar deze werkt niet.
WEL doet het standaard meegeleverde floppy van het moederbord met de volgende tekst:
SATA RAID Driver Disk
nVidia nF4
Silicon Image 3114 (dezelfde die ik tijdens het laden van bestanden van XP CD voorbij zag komen)
Rev. 1.0
Maar voordat ik die installeer, zegt het: ''Drivers zijn ouder dan drivers van XP. Toch installeren? Druk op 'S'.''
Dit doe ik dan, maar geen enkele reactie. Geen geluid, niks laadt. etc.
Terwijl de S het toch goed doet: SSSSSSSSSSssssssssssssSSssSS
Sorry, wilde even leuk zijn.
Maar goed, wat zal ik doen?
Ik vond wel veel dingen over IDE, maar niks wat je kon veranderen naar SATA.
Ik vond ook de RAID optie. Toen ik deze inschakelde, BIOS savede, en pc herstarte, begon hij iets te laden, en starte daarna de Windows CD. Verder durfde ik niet te gaan...
Heb de BIOS weer gewijzigd naar de oude instelling van die funtie: Disabled.
Maar iets nieuws wat het probleem wat helderder maakt:
Ik had toch een 80GB 7200rpm SATA harde schijf geleend?
Nou..die heb ik dus opgeschoond, en XP erop geinstalleerd.
Wat denk je? PRECIES dezelfde problemen als met die 10.000 rpm van mij.
Dus het is echt iets met BIOS of DRIVERS.
Alhoewel ik die DRIVERS echt zó raar vindt.
Want XP heeft al allerlei drivers voor SATA, en ik heb al zeker 4 keer XP geinstalleerd op deze Harde schijf, en alle keren lukte perfect. Zelfs toen na die format van Vista, en daarna XP erop. Dus ik denk niet dat het probleem bij Vista ligt. Althans, niet meer.
Maar die drivers van de 590 werken niet op dat floppy.
Ik heb gedaan wat er gezegd was: de bestanden van Sataraid erop gezet, en proberen op te starten met floppy. Maar deze werkt niet.
WEL doet het standaard meegeleverde floppy van het moederbord met de volgende tekst:
SATA RAID Driver Disk
nVidia nF4
Silicon Image 3114 (dezelfde die ik tijdens het laden van bestanden van XP CD voorbij zag komen)
Rev. 1.0
Maar voordat ik die installeer, zegt het: ''Drivers zijn ouder dan drivers van XP. Toch installeren? Druk op 'S'.''
Dit doe ik dan, maar geen enkele reactie. Geen geluid, niks laadt. etc.
Terwijl de S het toch goed doet: SSSSSSSSSSssssssssssssSSssSS
Sorry, wilde even leuk zijn.
Maar goed, wat zal ik doen?
Laatst bewerkt: