XP installeren vanaf de HD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de WinME in de dualboot ook goed werkt, dan is er weinig reden om problemen te veronderstellen na SYS C:. Het is en blijft natuurlijk wel Windows, dus garanties kan ik je niet geven.
Gebruik van een andere CDROM heeft volgens mij niet zo heel veel zin als tijdens de installatie Windows niet met een of andere foutmelding komt. Aan de andere kant is elke kans meegenomen, dus proberen kan ook weer geen kwaad.

Nee, het probleem is juist NIET de installatie zelf, maar dat naderhand bij elke willekeurige actie de crash zich voordoet met deze melding.......

Stop : C0000218 {registerbestand fout}
Het register kan het volgende onderdeel(bestand) niet laden
\systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.
Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling
Technische ondersteuning op voor hulp
Stop: C000021a{onherstelbare systeemfout}

Enfin, lees de topic .....
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=138236
.....en je leest dat werkelijk alle mogelijke oplossingen zijn aangedragen, maar nog niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd.

Nogmaals mijn systeem : Athlon(tm) XP 1600+ 512 MB, EPOX 8KHA moederbord, vier partities verdeeld over 2 HD's van 40 Gb met raidcontroller, Matrox G550, HP 950C, Epson scanner 1240photo, creative SBlive, Trustmonitor PV 17 OSD, Liteon CD-brander 1610 2B, Liteon DVD-rom LTD 163, Logitech compatible mous, Sitecom 10/100 Ethernet adapter LN-020.

Ik heb er geheugen in zitten (2 X 256 MB) van :
Samsung M3 68L3313BT1-CB0 en
Geheugensnelheid PC2100 (133 Mhz)
DRAM Slot #1 256 MB (DDR SDRAM)
DRAM Slot #2 256 MB (DDR SDRAM)

Betreft het een inferieur merk/type geheugen, of is dit goed genoeg voor XP. Geheugentests zijn in elk geval positief, maakt het nog wat uit of je dat geheugen in ME of XP test.

Valt zo niet echt veel over te zeggen. Samsung maakt natuurlijk ook wel kwaliteitsgeheugen, maar als het iets onder spec ligt, dan wordt dat vaak voor een lagere prijs verkocht. En dan kun je wel eens stabiliteitsproblemen krijgen. Maar dat hoeft beslist niet per definitie, natuurlijk.

WinXP is behoorlijk wat kritischer met instabiel geheugen. Dat komt omdat WinNT gewoon strenger beveiligd is. Waar Win9X nog rustig toeliet dat er dingen in de kernel gebeurden die feitelijk helemaal niet zouden mogen kunnen, zal WinNT onmiddelijk het bijltje er bij neergooien.

Ik begrijp dat je het probleem nog steeds niet hebt opgelost? Om zich zou ik niet verwachten dat het geheugen nog het probleem zou mogen zijn als je goed getst hebt. Maar aan de andere kant moet het probleem ergens vandaan komen.

Dan ga ik nu maar eens XP installeren op D (op C staat WinME), dus een dualboot en zal daarbij van de F6-optie gebruik maken om de juiste RAIDdriver te installeren. Als dat 'zo' niet lukt, doe ik het NA installatie van XP, (analoog zoals onder WinME) via apparaatbeheer en stuurprogramma bijwerken.
Als dat wederom de bekende crash tot gevolg heeft, vervang ik de geheugens van Samsung door exemplaren van Kingston. En als dat dan niet het probleem oplost, koop ik gewoon een nieuwe PC; want dan ben ik het zat, na 1 jaar lang aanklooien.

Uiteindelijk XP toch kunnen installeren !

XP draait nu eindelijk. Er uiteindelijk achter gekomen, dat XP in combinatie met de Matrox G550 wel kan performen. Je moet de volgende stappen in volgorde uitvoeren :
1) 'Tijdens' de installatie van XP, moet je de beeldschermeigenschappen NIET door Windows XP laten aanpassen (XP vraagt op een gegeven moment of je dat wil);
2) Vervolgens heb ik de door XP geinstalleerde RAID-controllerdrivers vervangen door die van de fabrikant
(Highpoint). Gewoon via apparaatbeheer en daarbij zelf naar de directory gaan, waar de Highpointdrivers zich bevinden;
3) Als derde stap de Matrox G550-drivers geinstalleerd.
Achteraf dus, vrij simpel. Door verschillende opties telkens uit te proberen (en alles op te schrijven), lukt het altijd weer een (onoplosbaar lijkend probleem) toch uit de wereld te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan