XP Mode werkt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
YES, eindelijk kan Windows virtual pc zonder hav draaien begrijp ik. Ik gebruik Xp Mode In vmware, maar dan wil ik het toch bij Windows virtual pc houden.

Na downloaden van Windows XP mode en Virtual PC eerst Windows XP mode geinstalleerd. Daarna installatie van Virtual PC; dit lijkt een update van Windows te zijn.... zie bijlage
Na installatie hiervan geeft de pc het volgende aan:
- Windows update configureren
- opnieuw opstarten
- configureren van Windows voorbereiden
- fout bij configureren Windows update
- wijzigingen ongedaan maken

Uiteindelijk gebeurt er dus niets...enig idee hoe verder...?

mvg Henk

Hele weekend al mee bezig.....eigenlijk voldoet de pc aan alle voorwaarden (Ultimate, i520 cpu, virtualisatie in bios ingeschakeld) en ik kom geen stap verder....
wat gaat er nu fout...graag een helpend idee....

mvg Henk

ik zou alles de-installeren en van voren af aan beginnen. als het dan ook niet lukt weet ik het ook niet.
ik heb het 2x gedaan, op verschillende machines en het ging beide keren verre van soepel of foutloos maar het is uiteindelijk wel gelukt... op beide machines, (ééntje met en ééntje zonder HAV, dus daar ligt het ook niet aan. de ene machine is win7 prof en de andere win7 ultimate).

ik zou alles de-installeren en van voren af aan beginnen. als het dan ook niet lukt weet ik het ook niet.
ik heb het 2x gedaan, op verschillende machines en het ging beide keren verre van soepel of foutloos maar het is uiteindelijk wel gelukt... op beide machines, (ééntje met en ééntje zonder HAV, dus daar ligt het ook niet aan. de ene machine is win7 prof en de andere win7 ultimate).

ok, bedoel je met alles de-installeren de twee programma's XP mode en VPC? Dat heb ik reeds verschillende keren gedaan...
Of ook W-Ultimate de-installeren en opnieuw beginnen?

mvg Henk

ok, bedoel je met alles de-installeren de twee programma's XP mode en VPC? Dat heb ik reeds verschillende keren gedaan...
Of ook W-Ultimate de-installeren en opnieuw beginnen?

nee, ik bedoelde XP-mode en VPC en eventueel ook 1 herstelpunt teruggaan omdat er ook een KB mee wordt geïnstalleerd.

Nee, het is nog steeds niet gelukt.....via systeemherstel de pc teruggezet. Daarna weer de twee programma's geinstalleerd. Geen succes...
Ik weet het nu niet meer.
Toch maar overstappen naar Virtualbox, ondanks dat de pc aan alle voorwaarden voldoet.
Jammer.:evil:

mvg Henk

Nee, het is nog steeds niet gelukt.....via systeemherstel de pc teruggezet. Daarna weer de twee programma's geinstalleerd. Geen succes...
Ik weet het nu niet meer.
Toch maar overstappen naar Virtualbox, ondanks dat de pc aan alle voorwaarden voldoet.
Jammer.:evil:

mvg Henk

Of iemand nog het Gouden Idee???? Please...

Leg de vraag eens neer op Microsoft'Technet:
Windows Client TechCenter > Windows 7 IT Pro Forums > Windows 7 Virtualization (http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprovirt)

Via hen heb ik een aantal gouden tips gekregen, onder meer hoe ik Vista kan draaien onder Windows 7.

Dank je wel; het is gelukt!!:)
Uiteindelijk las ik de oplossing op deze website. Het was toch wel simpel: ik heb het virusprogramma McAfee verwijderd, toen VPC geinstalleerd en het werkte.
Daarna AVG als virusprogramma geinstalleerd. Geen probleem.

Nog een vraag: is het mogelijk binnen een VPC omgeving een image te plaatsen zodat de programmatuur in deze image weer meteen kunnen worden gebruikt in de XPmode van VPC??

mvg Henk

Ik weet niet precies wat je bedoeld.
Je kan in XPmode alle discs van windows 7 aanspreken en ook kan je het clipboard delen tussen xpmode en win7.
Voorbeeld: ik gebruik mijn oude scanner waar geen Win7 driver voor bestaat in xp-mode, laadt het gescande plaatje in het clipboard en haal het daarvan op met Win7.
(ik heb 2 monitors en dan werkt dat heel soepel en makkelijk)

Ik weet niet precies wat je bedoeld.
Je kan in XPmode alle discs van windows 7 aanspreken en ook kan je het clipboard delen tussen xpmode en win7.
Voorbeeld: ik gebruik mijn oude scanner waar geen Win7 driver voor bestaat in xp-mode, laadt het gescande plaatje in het clipboard en haal het daarvan op met Win7.
(ik heb 2 monitors en dan werkt dat heel soepel en makkelijk)

Nou, ik heb op mijn oude pc een aantal programma's staan die alleen in XP draaien.
Van deze programma's heb ik een image gemaakt (mbv Macrium Reflect) en deze geplaatst -op de nieuwe laptop- in XP mode van VPC. Dan blijken deze programma's van de image niet meer te "pakken"....er komt steeds een melding van ontbrekende dll- bestanden....
Enig idee?

mvg
Henk

Ja, je moet de programma's opnieuw installeren en dan werken ze wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan