XP Mode werkt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar het feit dat microsoft een XP mode in hun nieuwste windows versie inbouwd,wil toch wel zeggen dat dat hun beste product ooit is geweest.

in enterprise kun je hem ook gebruiken.

maar het zegt niet dat het het beste product is geweest (is wel zo hoor) maar het zegt welk product het meest in het bedrijfsleven gebruikt word en op deze manier geven ze bedrijven een manier om makkelijk over te stappen :))

Hoe dan ook, op mijn laptop gaat het dus helaas niet. Ik heb geen mogelijkheid in het BIOS om virtualisatie aan te zetten.

Heb je dit al getest dan want ik maak nergens uit op dat je geen virtualisatie ondersteuning op je CPU nodig hebt !!??

ik heb het nu 2 keer (op 2 verschillende machines) gedaan: de ene heeft wel, de andere geen hardware virtualisatie. beide keren liep het niet soepel en heb ik bepaalde onderdelen meerdere keren moeten installeren, maar het wel voor elkaar gekregen.

overigens kan ik op het systeem zonder hav niet in de console van virtual pc komen; weet niet hoe dat moet.

Rob

ultimate en virtualisatie

Sins deze week heb ik een Dell laptop, met i520 cpu. Het besturingssysteem is Windows Ultimate.
In het bios is de virtualisatie ingeschakeld.
Het (bovenstaande) stappenplan van downloaden van XP mode en Virtual PC heb ik gevolgd. Echter, nergens in het startmenu is na installatie van beide programma's Windows XP mode terug te vinden.
Meerdere malen geinstalleerd; geen resultaat.
In program Files staat daarna wel Windows XP mode, maar hierin zit geen exefile of iets dergelijks. In het configuratiescherm van Toevoegen/verwijderen programma's staat Windows XP mode wel weer vermeld.

Ik vind dit zo raar...iemand een goeie suggestie aub??

mvg, Henk

Bij alle programma's hoor nu Windows Virtual PC te staan, in die map staat weer Windows XP Mode.

Daar op klikken is voldoende om de virtuele machine op te starten

Bij alle programma's hoor nu Windows Virtual PC te staan, in die map staat weer Windows XP Mode.

Daar op klikken is voldoende om de virtuele machine op te starten

Jammer genoeg niet.....bij "alle programma's" staat geen Windows Virtual PC.... Ik begrijp niet wat er niet goed gaat. Alle voorwaarden zijn ok. Windows XP mode staat wel in Program Files maar de koppeling naar het startmenu is er op een of andere manier niet Wat nu?

djw Henk

Ik had precies hetzelfde.
Tik "xp-mode" in het zoekvak van Window7 en onder bestanden duikt een icoontje met een oranje schermpje op met de tekst Windows XP-mode. Sleep dat icoontje naar je bureaublad ... et voila. (tenminste bij mij)

Misschien domme vraag: wat bedoel je met "zoekvak van Windows 7" .....?
Ik heb wel een zoekopdracht gegeven met "windows xp-mode": dit levert geen resultaten op. Alleen de Windows xp mode in Program Files: en daar zit geen exefile in

alvast bedankt, Henk

Heb je wel Virtual PC geinstalleerd ook, en niet alleen XP Mode?

Misschien domme vraag: wat bedoel je met "zoekvak van Windows 7" .....?
Ik heb wel een zoekopdracht gegeven met "windows xp-mode": dit levert geen resultaten op. Alleen de Windows xp mode in Program Files: en daar zit geen exefile in

alvast bedankt, Henk

ik bedoel het vak boven de ronde start knop waar "programma's en bestanden zoeken" in staat. maar lees goed wat ik eerder schreef: "onder bestanden duikt een icoontje met een oranje schermpje op met de tekst Windows XP-mode. Sleep dat icoontje naar je bureaublad en dubbelklik er op. (dat wijst bij mij naar "F:\Users\Rob\Virtual Machines\Windows XP Mode.vmcx")"
succes
Rob

Laatst bewerkt:
@ Rob; ok, zoekopdracht uitgevoerd zoals beschreven: alleen de verwijzing naar Program Files en de verwijzing naar internetpagina's die ik als Favorieten heb opgeslagen inzake virtualisatie.
Geen icoontje met een oranje scherm....

@mrmusic: XP gedownload en geinstalleerd; Virtual PC (feitelijk update) ook gedownload en geinstalleerd: deze laatste geeft foutmelding bij installatie. Na deze melding gaat Windows 7 terug naar de eerdere configuratie. Zit daar een probleem??

met dank, Henk

deze laatste geeft foutmelding bij installatie.

Hier zit uiteraard het probleem. Als Virtual PC niet (goed) geinstalleerd is, werkt de XP Modus niet.

Welke foutmelding krijg je precies?

Hier zit uiteraard het probleem. Als Virtual PC niet (goed) geinstalleerd is, werkt de XP Modus niet.

Welke foutmelding krijg je precies?

Na downloaden van Windows XP mode en Virtual PC eerst Windows XP mode geinstalleerd. Daarna installatie van Virtual PC; dit lijkt een update van Windows te zijn.... zie bijlage
Na installatie hiervan geeft de pc het volgende aan:
- Windows update configureren
- opnieuw opstarten
- configureren van Windows voorbereiden
- fout bij configureren Windows update
- wijzigingen ongedaan maken

Uiteindelijk gebeurt er dus niets...enig idee hoe verder...?

mvg Henk

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    68 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan