XP moet er af

Status
Niet open voor verdere reacties.
he sorry... kon het forum niet meer op??

ff laptop weer opstarten... en dan zal ik format c doen... monument...
 
Owja :) je moet eerst zorgen dat je op je cdrom schijf komt, waarschijnlijk d: of e:
en vanuit daar kun je format, of setup starten.... waarschijnlijk vraagt hij in de setup ook wel om te formatteren

Groetjes Bierens
 
de laptop blijft dezelfde melding aangeven..
Wil overigens alleen in D

ik snap er niets van.... wordt beetje frustie van...:shocked:
 
met setup komt de volgende melding...

kan geen tijdelijke map maken.
als u HPFS of NTFS hebt geinstalleerd moet u een ms-dos opstartpartitie maken voor een windows installatie...

hoe nu?
 
Beste mensen, de partitie is van het type ntfs, daar kan dos niet mee overweg, dus die partitie zal eerst fat32 moeten worden.

Op deze cd staat free fdisk, daar kan het ook mee indien je geen floppydrive hebt.

Brand van de iso een opstartbare cd, start er van op, en dan krijg je een menu.

Het is ook mogelijk vanaf een XP cd, daarmee de partitie(s) weghalen, en er nieuwe opzetten in fat32.
 
en dat partities verwijderen en een f32 maken is vanzelf sprekend als ik 1 van de cd's erin doe?? Ik ben echt een leek op dit gebied..
 
Dat veranderd vanzelf, dat leek zijn dan.:)

Indien je een XP cd hebt, dan ga je door toto installeren, en daar verander je de partities, het wijst zich vanzelf, gewoon goed lezen.

Met de Ultimate Boot Cd krijg je een menu, euvel is echter als je het verkeerde kiest, dan moet je weer opnieuw opstarten.
 
ik zal het eens proberen met de xp cd die ik heb.. alleen.. dat is xp pro en op de laptop staat home edition.. maar ik probeer het even...
 
heb nu de cd erin.. en t kan aan mij liggen.. maar waar moet ik het in vredesnaam instellen? bij setup ofzo? kan niks over partities vinden..
Wat zijn dat eigenlijk... partities.. staat het ook onder deze benaming ergens.. of staat het anders vermeld...

Kan nu niks meer.. laptop staat weer hardstikke vast nu hij weer op xp moet draaien... pfff.. vervelend ding...
echt vermoeiend...
Ook zo jammer dat je denkt iets goeds te kopen, maar heb dat ding al een half jaar en kan niett langer dan 10 minuten hooguit erop werken door xp...
 
Laatst bewerkt:
Partities zijn stukjes, stukjes op je harde schijf, je hebt bijvoorbeeld 1 harde schijf en die deel je op in stukjes.

Het kan inderdaad zo zijn dat d: je cd-rom speler is.

Het beste start je nu even de pc met de cdrom van windows xp

In die setup vraagt hij om een nieuwe installatie, en dan kun je de partitie laten formatteren, laat deze formatteren naar FAT32

Dan formatteert hij de hardeschijf.

Als dit voltooid is kun je de installatie afbreken en opstarten met een windows 98 cd.

En dan aan het installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan