xp op usb kan niet installern

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
als ik xp op usb wil zetten kan ik niet via de usb stick op starten, dan krijg ik de foutmelding: windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap>\system32\hal.ddl.
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Ik doe dit met iso to usb.

Hoe kan dit en wat doe ik fout??
 
Wil je xp via usb installeren of proberen xp vanaf usb te draaien?
 
Installeren van XP vanaf USB is een drama (behelst minstens 3 keer opstarten van memory-stick + allerlei problemen die erbij kunnen komen).
Ik raad je aan om er gewoon een CD-R of CD-RW aan te besteden (als je ImgBurn gebruikt om de .iso te branden, dan kan het zelfs op een brandbare DVD).

Tijs.
 
Letterlijk 2 seconden googlen levert je al resultaat op hoe je het wel moet aanpakken: klik

Zoals gezegd: is zeer bewerkelijk. Dit komt omdat tijdens de installatie van windows xp, er drivers voor usb geïnstalleerd worden en er dus een conflict ontstaat tussen de stick & installatie.
 
Oke, ik heb presies gedaan word er word beschreven maar kom op een fout uit.
Als ik bij 1: Give XP Setup Source Path ben dan toets ik 2 in

komt er de fout:



Hoe kan dit?
wat doe ik fout?:confused:
 
Ik (en K1pje ook) hadden je al gewaarschuwd voor mogelijke problemen bij installatie vanaf USB-stick.
Probeer het gewoon eens via een CD-rom ipv. via USB-stick.

Overigens moet je bij "XP Setup Source Path" de plek aangeven waar je het XP .ISO bestand hebt uitgepakt (eerste schermafdruk).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ja oke, maar dit gaat om een dell GX260 desktop zonder cd-rom drive.
Ik heb wél windows 7 via USB erop gekregen dus wrm xp niet???:confused:
 
Dat hebben we al uitgelegd. Probeer het met die handleiding (wat je blijkbaar niet lukt, is mij wel ooit gelukt overigens op een netbookje) of regel een usb dvd drive.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan