XP opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giorgiovoors

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
30
Ik wil xp omnieuw installeren met formatteren maar ik kan de comp niet opstarten met de cd omdat in het bios een dvd speler staat waarmee hij kan opstarten maar die is stuk.
En als ik dat wil wijzigen staat aleen die stukkende dvd speler er,
wil ik hem opnieuw installeren via XP en dan de cd in de goede cd speler start hij opnieuw op,
maar dan kan ik die parities doen enz. wil ik C: formatteren zegt hij dat dat niet kan omdat er setup files in staan.

Dus HELP ME!¡!
 
bootdisk windows 98 downloaden op www.bootdisk.com

erin stoppen start op in msdos dan format c: en zet et er maar opnieuw op :)

Edit je hebt toch vast wel een losse cd romspeler liggen? of uit een andere pc? of anders zet je je brander op first boot device of wil dit niet?
 
Laatst bewerkt:
Wat je kan doen is de dvd speler loskoppelen.

Dan ziet ie in je bios alleen die ander nog en zou het dus wel moeten lukken.
 
Geplaatst door harmen__666
Wat je kan doen is de dvd speler loskoppelen.

Dan ziet ie in je bios alleen die ander nog en zou het dus wel moeten lukken.

Hoe moet dat? (loskoppelen)
 
Je moet dus de kast openmaken en dan dus de kabels lostrekken.........

Als je dat gaat doen vertel dan ook even hoe de rest is aangesloten. Wat zit er bv nog meer op de kabel waar je dvd speler op zit. En op welke kabel zit je cd rom speler.....
 
Geplaatst door harmen__666
Je moet dus de kast openmaken en dan dus de kabels lostrekken.........

Als je dat gaat doen vertel dan ook even hoe de rest is aangesloten. Wat zit er bv nog meer op de kabel waar je dvd speler op zit. En op welke kabel zit je cd rom speler.....

Die dvd speler zit 1 kleine [ ] zo groot ong. een hele grote [ ] ong. en 1 [ ]

en de cd zo'n grote en die laatste en de grote zit aan de zijkant die kleine onder de cd spelers en die andere weet ik niet maar we (ik en mijn vader) hebben van alles geprobeerd maar niets hielp er kwam of te staan Ponteer dvd ofzo of none
 
Die dvd speler zit 1 kleine [ ] zo groot ong. een hele grote [ ] ong. en 1 [ ]

als het goed is heb je het nu over de kabel als die in de bijlage?! Dit heet dus een flatcable

En over een 4polige witte female stekker die naar de voeding gaat.

Het gaat er gewoon om dat je alles wat in de dvd speler zit eruit haalt. Dan kan je pc hem niet meer zien.
Als het een oude pc is kan het zo zijn dat je het toch moet aanpassen in het bios. Maar inprinciepe ga ik er nu even vanuit dat zodra je je pc opstart je in het eerste scherm te zien krijgt, waar ook je geheugen geteld word, een cd rom speler en een hd.


Hoever kom je hier mee?
 

Bijlagen

  • flat.jpg
    flat.jpg
    1,9 KB · Weergaven: 21
Geplaatst door Giorgiovoors


Wat is dat en hoe moet je dat gebreuken?

Downloaden, floppy erin gooien, disk laten maken.....
Opnieuw opstarten met disk in de drive.... Dan wachten tot je menu krijgt... Daar staat de mogelijkheid om C: te formatten... Heel makkelijk !
 
Ja dat kan, dit heet "flashen" Hie rhangt alleen wel het nodige risico aan. Als je pc verder draait word het meestal afgeraden. Of je moet goed weten waar je mee bezig bent.

over flashen vind je op helpmij genoeg....

Draait je pc wel weer inmiddels?
 
Geplaatst door harmen__666
Ja dat kan, dit heet "flashen" Hie rhangt alleen wel het nodige risico aan. Als je pc verder draait word het meestal afgeraden. Of je moet goed weten waar je mee bezig bent.

over flashen vind je op helpmij genoeg....

Draait je pc wel weer inmiddels?

Ja maar kan ik xp eigenlijk verplaatsen naar c: als die in een ander station staat maar dan wil ik c: wel eerst formatteren
 
Je kan c formateren als je opstart met de xp cdrom.
Let wel op dat als xp nu op D: staat hij niet meer zal opstarten zodra c: geformateert is. Ik geloof wel dat er weer wat bestanden terug gezet kunnen wordne zodat d: het wel weer doet maar ik kan je niet vertellen hoe en welke.

Je kan dus niet letterlijk de boel verplaatsen !!

Je zal dan de boel opnieuw moeten installeren. Wat staat er nu op c: ??
 
Geplaatst door harmen__666
Je kan c formateren als je opstart met de xp cdrom.
Let wel op dat als xp nu op D: staat hij niet meer zal opstarten zodra c: geformateert is. Ik geloof wel dat er weer wat bestanden terug gezet kunnen wordne zodat d: het wel weer doet maar ik kan je niet vertellen hoe en welke.

Je kan dus niet letterlijk de boel verplaatsen !!

Je zal dan de boel opnieuw moeten installeren. Wat staat er nu op c: ??

Een gecrashte xp prof en wat troep
 
Als ik jou was en er staat niets bijzonders op die c:

opstarten met xp cd nieuwe installatie doen ook zorgen dat ie formateert als je helemaal klaar bent alles van d: wat je wil bewaren opslaan in een nieuwe map. Vervolgens vanuit xp d: formateren en die weer inrichten waar voor je hem wil gebruiken.

Het is wel handig voordat je begint alle drivers die je hebt te bewaren of te bekijken welke je moete hebben. Dus voor je beeld geluid etc.......

succes
 
Geplaatst door harmen__666
Als ik jou was en er staat niets bijzonders op die c:

opstarten met xp cd nieuwe installatie doen ook zorgen dat ie formateert als je helemaal klaar bent alles van d: wat je wil bewaren opslaan in een nieuwe map. Vervolgens vanuit xp d: formateren en die weer inrichten waar voor je hem wil gebruiken.

Het is wel handig voordat je begint alle drivers die je hebt te bewaren of te bekijken welke je moete hebben. Dus voor je beeld geluid etc.......

succes

Maar ik kan niets opstarten via de cd (zie verhaal boven)
 
Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Zit die dvd speler er nog in en/ of heb je die optie van Fraghank al geprobeerd??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan