Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Anykey zei:Ja hoor, dat kan.
XP kan niet zien waar de onderliggende Windowsversie vandaan komt (waar die gekocht is en of jij het bonnetje nog hebt).
Je moet alleen wel de juiste XP cd-rom hebben. (Heb je een OEM versie dan zegt hij dat hij enkel voor nieuwe installaties bedoeld is, heb je een upgrade uit de winkel, dan wil hij in principe een oude versie zien.)
Groetje,
Jasper
Anykey zei:Kan allemaal; het is maar wat je voorkeur geniet. Als je op de Win98 nog allerlei geïnstalleerd spul hebt staan, kan je met een upgrade van die situatie via de WinXP cd daarvan nog wat behouden. Geldt ook voor schijfindeling en dergelijke.
Zelf zou ik als het niet uitmaakt, kiezen voor de upgrade CD in de speler rossen, en in het installatiemenu wat je vanzelf tegenkomt de bestaande schijf/schijven van hun partities ontdoen en alles opnieuw instellen/partitioneren/formateren. Maar dus niet van te voren ofzo. Gewoon, vanuit de WinXP setup.
Volgens mij vraagt hij voornamelijk om het cd-tje van een geaccepteerde versie (dat wil zeggen een installatiecd die 'bewijst' dat je de upgrade rechtmatig draait; dat mag geloof ik Win95/98/Me/2K zijn). Ik doe echter zelf nooit van die upgrades moet ik zeggen. Dus hoe het zich precies gedraagd weet ik niet.
Je komt vaak de overtuiging van mensen tegen dat formateren met een DOS-diskette moet gebeuren, maar dat is niet noodzakelijk en vaak zelfs een omslachtige en overbodige methode. De installatie van W2K en hoger doet dat netjes voor je. En beter. (Tenzij je heel veel van FAT32 houdt...)
Groetje,
Jasper
Valijn zei:Die OEM-versie zoals ik eerder aangaf is een volledige versie, dus geen update en kan je installeren op een 'kale' harde schijf.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.