xp over oude installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

evers

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
278
Ik krijg mijn pc niet opgestart.(zwart scherm)


Kan ik XP over mijn oude installeren en blijven de oude bestanden dan intact?

Of is er een andere optie.herstellen lukt niet..

Gr.henk
 
weet je zeker dat het aan XP ligt dan? "zwart scherm" komt op mij over als "geen beeld" en dat lijkt dan in eerste instantie eerder op een hardware-defect dan een XP-probleem.

Check eerst eens even alle stekkers en kabels, doet de pc en/of je monitor überhaupt iets, of zit er helemaal geen leven in?
 
Ik krijg wel de opstartgegevens in beeld maar dan stopt het en blijft et beeld zwart
En ij erkent de xp cd ook wel dus....
 
Inmiddels heb ik dit gedaan;ik zag min of meer hetzelfde probleem in deze threat:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=284302


Leg de Installatie CD van XP in de lade en herstart de PC. Druk een willekeurige toets in om vanaf de CD-Rom te booten. (Let op, dat bericht verschijnt maar even in een verder zwart scherm.) In het eerste stilstaande scherm van de Setup kun je op "R" drukken voor de Herstelconsole. Als er om het Administrators wachtwoord wordt gevraagd, druk dan op Enter. Uiteindelijk heb je een zwart scherm met de volgende opdrachtprompt: c:\windows_. Type op de prompt chkdsk /r en druk op Enter. Als het goed is begint nu de uitgebreide schijfcontrole met eventuele reparatie van beschadigde schijfsectoren. Als de controle is afgerond, type exit en geef Enter. De PC zou nu opnieuw moeten opstarten.

Na de eerste keet kreeg ik de melding dat er nog fouten waren en heb ik het nog een keer uitgevoerd.
Daarna lukte het opstarten weer..

Gr. Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan