XP over XP installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter kira
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kira

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Hallo,

Vraagje: kan ik zomaar Xp pro over de bestaande Xp pro installeren.

Groetjes

Ten eerste heb ik problemen met m'n USB poorten: deze werken helemaal niet meer.
Ten tweede ben ik in configuratiescherm: beeldscherm het tabblad kwijt van de schermbeveiliging ea.

Dan zou ik eerst maar eens systeemherstel proberen.

Als je al je gegevens hebt kun je inderdaad de nieuwe over de oude heenzetten. Wel is het goed opletten.
Voordat je het weet zit je'em opnieuw te installeren.

Systeemherstel heb ik onlangs even uitgeschakeld omdat in System Vomume Information een virus aanwezig was. Dus dit was waarschijnlijk niet slim.
Als ik xp dan toch er overheen wil installeren hoe moet ik dat dan juist doen?

Nou ja, een virus is nog erger maar wat noem jij onlangs? Heb je het niet meer ingeschakeld dan?
Anders heb je al lang weer een paar punten hoor.
Kijk daar eerst maar.

Ik heb een omschrijving van iemand maar die staat op mijn eigen pc. Dat komt dus later.

Ik heb systeemherstel dadelijk terug ingeschakeld.
Maar ik denk dat toen het kwaad reeds was geschied.

Even wachten totdat@Elisa haar oude computer die het weer doet!!!!?? heeft opgestart.
Dan geeft zij de tip!!

als je opstart met de xp cd kan je ook kiezen om windows te repareren.
misschien is dat een optie?

Even wachten totdat@Elisa haar oude computer die het weer doet!!!!??
Neeee, tot ik mijn eigen goeie pc aansluit op het beeldscherm :D

als je opstart met de xp cd kan je ook kiezen om windows te repareren.
Ja, die omschrijving bedoelde ik. :)

Dit is een mogelijkheid voor Windows over Windows:

Ok, I have had a lot of people lately asking me, whats this repair install thing??? Well here is your answer in a simple format.

Configure your computer to start from the CD-ROM drive. For more information about how to do this, please refer to your computer's documentation or contact your computer manufacturer.

Insert your Windows XP compact disc (CD) into your CD-ROM drive or DVD-ROM drive, and then restart your computer.

(You can also boot with a Windows 98/Me Startup disk with CD support and run WINNT.EXE in the I386 folder on the CD)

When the "Press any key to boot from CD" message is displayed on your screen, press a key to start your computer from the Windows XP CD.

When you see the following message displayed on the Welcome to Setup screen, press ENTER:

To setup Windows XP now, press ENTER.

LET OP: At this point an option to press R to enter the Recovery Console is displayed. Do NOT select this option.

On the Windows XP Licensing Agreement screen, press F8 to agree to the license agreement.

Make sure that your current installation of Windows XP is selected in the box, and then PRESS THE R KEY to repair Windows XP.

Follow the instructions on the screen to complete Setup.

Thats it, you have done a repair install. Cheers.

Of deze
Van Guus abc:
Doe eens wat ik in het geval van dit soort vage problemen altijd doe: installeer Windows over de bestaande installatie heen. Duurt ongeveer een half uur.
Gewoon de Windows cd-rom in de drive.
Open vervolgens Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren.
Op deze manier worden eventuele fouten in het register en/of de systeembestanden gerepareerd.

xp cd in pc :start uitvoeren typ dan :sfc spatie /scannow

en alles word hersteld

Geplaatst door apke
xp cd in pc :start uitvoeren typ dan :sfc spatie /scannow
Tenzij je Service pack 1 of 2 hebt geinstalleerd en die is niet geslipstreamed op je cd, dan gaat het niet werken.

Hoi Elisa,

Ik heb gedaan wat jij gezegd had. Bij het installeren kwam er een eerste foutmelding: Kan Driver.cab niet kopieren.
Dan de vraag om oude gegevens op te slaan ben ik niet tegen gekomen. Dus veronderstel ik dat XP pro nu 2x om min HD staat. Of niet?
Ten derde mijn usb poorten werken nog steeds niet.
Nu zie ik het echt niet meer zitten.

Daar heb je dan voor je USB de drivers van je Moederbord voor nodig

Dus veronderstel ik dat XP pro nu 2x om min HD staat. Of niet?
Dat hoeft niet. Ik denk dat Guus de installmap bedoelde.
2x op dezelfde schijf Windows zetten gaat niet dus je hebt het of verwijderd of hersteld.
Het eerste merk je snel genoeg want dan werkt geen programma meer.

Mijn configuratieinstelling voor het beeldscherm is terug OK.
Maar nu heb ik gemerkt dat SP1 verwijderd is van de harde schijf.
Heb een driver geinstalleerd van mijn moederbord voor de usb poorten, toch willen deze nog niet werken.
Het zal toch niet formatteren zijn zeker.
Groetjes.

Ik ben bang dat je dus een schone Windows hebt en niet een herstelde.
Klik eens een programma aan in je prog.map.
Niet een kleintje maar een grote zoals Photoshop o.i.d.

Wat betreft die poorten...........voor de ware kenner van het bios.........is er in het bios iets dat misschien nog ingesteld moet worden?

Hoi.

Als je Windows-installatie repareert volgens de methode van Guus of Elisa houdt dat wel in dat je alle update's opnieuw moet installeren. Dus als de TS niet met een geslipstreamde CD gewerkt heeft, moeten de resp. servicepacks nog geinstalleerd worden.
Daarom werken waarschijnlijk nu de USB-poorten niet.
Dus: Op naar Windows-Update !
Succes,

Harry.

Hoi,

Ik heb alle updates geinstalleerd maar nog mag dit niet baten voor mijn usb poorten. Ze werken dus nog niet.

Kan je ons vertellen welk Moederbord je hebt,Daar kan ik wat meer mee.
Naam en type

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan