XP-PC herstart plotseling

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Gebeurde als eens, maar nu een paar keer per dag.
Blijf dan bij opstarten op een scherm hangen, waarin gevraagd wordt te kiezen tussen F1 en F10 en krijg dan een zwart scherm met keuzemogelijkheden 'veilige modus'. etc.
Na opstarten verschijnt een melding, dat er een ernstige fout is hersteld met de keuzemogelijkheid daarvan bericht te sturen naar Microsoft; in verband hiermee zijn 3 bestandjes aangemaakt, waarvan er één in dit forum uploadbaar: zie bijlage.
Heb al tevergeefs ivm eventuele corrosie de kabels naar de harde schijf opneiuw vastgezet; ook checkdisk hielp niet.
Wie weet raad??

Bijlagen

Deze bsodcode is net iets te algemeen.
Kijk als windows normaal is op gestart in je windowslogboeken, daarin staat precies omschreven wat de oorzaak van die bsod is. Dan kunnen we je verder op weg helpen.

mischien een oplossing

als je even google kom je ook dit probleem tegen en daar staat een link naar microsoft.com

en er staat dat je het laatste service pack voor Windows XP moet downloaden en nog wat bestandjes, hier onder staat de link kijk maar even of het helpt:

http://support.microsoft.com/kb/317277/nl

KwakmanTim :cool:

@jackall
Zie bijgevoegd kopie-systeem-logboek?

@kwakmantim
De aangegeven oplossing betreft foutrapportage-meldingen, die blijven komen, ook in het geval die ernstige fout niet optrad; bij mij knalt hij er helaas echter wel telkens uit.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
valt je computer gewoon uit ofzo,

hoe warm is ie dan wand dat kan het ook zijn dan zit er stof in je computer en word ie te warm en dan slaat ie van zelf uit.

wand dat kan als hij al oud is,

dat had ik ook,

je kan de temp van de pc bekijken met een programma dat speedfan heet

Laatst bewerkt:
@Tim
Denk, dat je gelijk hebt; heb die PC al jaren niet uitgestofzuigd, PC staat op 1e verdieping onder een plak dak, etc.
Heb PC schoongemaakt; ben benieuwd.

Probleem opgelost!!
En ook thx voor tip van processor-temp-programma.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan,

nu kijken of dat het probleem is dat had ik namelijk ook met men laptop

FF een ding. Het is nooit handig het stof uit je pc te halen met een stofzuiger. Je hoeft maar een keer tegen een transistor aan te komen en je bent de ****************** dus niet handig.
En het zou ook kunnen zijn dat je ff je voeding moet openschroeven want als het daar te heet word weigert de voeding dienst en dan is het *poef* uit.
Grtz Snelso

je kan ook naar een computer winkel gaan en hem laten uitspuiten met een compressor.

Dat werkt en dan gaat het ook niet kapot!!

hem uit laten spuiten

Ik heb hem laten uitspuiten met een compressor bij de computer winkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan