XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renze

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2003
Berichten
112
Ik heb vandaag een nieuwe computer gekocht. Hierop was geen besturingssysteem geinstalleerd. Ik heb nu alle drivers geinstalleerd en heb maar windows 98 se geinstalleerd.
Nu wil ik graag XP pro installeren geeft hij een beveiligings stop aan. Als ik hem volledig wil installeren (dus niet upgraden)
Als ik hem wil upgraden zegt hij dat hij mijn schijf niet ziet. Maar ik heb wel windows 98 se kunnen installeren. En hij ziet mijn volledige schijf. Ik heb al chkdsk gedaan en fdisk. Maar het probleem wordt niet opgelost. Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen ? Want ik wil graag met XP pro werken !
 
Om te voorkomen dat je veel tijd verdoet aan foutopsporing:

ga eerst naar het bios en zet daar de bootvolgorde op

E:
A:
C:

(er vanuitgaande dat je DVD/CD speler de E: is)

Als je dat gedaan hebt, start dan op met een bootdisk van 98SE en formateer de C: schijf na het booten.

Doe vervolgens de CD van XP erin en boot de pc. Je krijgt nu een mooie en schone installatie van XP.

Bovenstaande geldt alleen wanneer je een volledige versie van XP hebt (geen update) dan wel je hebt het serienummer van '98 bij de hand. GEEN illegale nummers / CD's.
 
Geplaatst door gast0225
Om te voorkomen dat je veel tijd verdoet aan foutopsporing:

ga eerst naar het bios en zet daar de bootvolgorde op

E:
A:
C:

(er vanuitgaande dat je DVD/CD speler de E: is)

Als je dat gedaan hebt, start dan op met een bootdisk van 98SE en formateer de C: schijf na het booten.

Doe vervolgens de CD van XP erin en boot de pc. Je krijgt nu een mooie en schone installatie van XP.

Bovenstaande geldt alleen wanneer je een volledige versie van XP hebt (geen update) dan wel je hebt het serienummer van '98 bij de hand. GEEN illegale nummers / CD's.

Dit heb ik al gedaan, en dit staat ook goed. Maar ook dit werkt niet. Hij geeft een beveiligings stop ! En dan kan ik niet verder ?
 
Begrijp ik je nu goed?

Je hebt een geformateerde C: schijf waarop je XP wil installeren en kort na de opstart geeft Windows die melding ?

Mijn eerste reactie zou zijn: je hebt een illegale "key" ???
 
Als ikmij "key" invoer is er niks aan de hand dan geeft hij geen foutmelding. Maar dan gaat hijverder hij installeert iets en dan geeft hij een beveiliegingsstop.

Dit doet hij uitbescherming van het besturingssysteem. Maar daarna kan ik niks meer.

Maar goed ik wil nu gewoon mijn windows 98 se upgraden naar xp pro. Maar dan geeft hij aan dat hij mijn schijf niet ziet. Heb je hier een oplossing voor ?

Windows 98 se staat er al op en geeft gee foutmelding !
 
Nee is legaal. Ik heb hem altijd al gebruikt ! Op mijn vorige computer was het geen probleem en nu wel, lijkt me stug ?
 
Dan moet ik helaas passen.
Kale installatie al geprobeerd? Niet updaten maar rechtstreeks op een lege schijf XP installeren ?
 
Ik dacht dat ik al veel gelezen had, maar............. :(

Ik moet passen !
 
Nog iets wat mij te binnen schiet (voordat ik ga slapen):

trek alle pci kaarten er eens uit, formateer de C: schijf en probeer 't dan nog eens.........

Werkt het dan goed ? Kaartje voor kaartje erin (en opnieuw opstarten totdat........ de foutmelding komt / of niet)

Suc6!
 
De schijf zal toch niet vuil / beschadigd zijn............... ?

Welterusten.
 
98se upgraden naar XP?gaat niet.Je zal XP op een andere partitie moeten zetten,Dus 2 of meer prtities aan maken met Fdisk. Eerst 98se er op en er na XP op andere partitie , zo moet het wel lukken.
 
Nu wil ik graag XP pro installeren geeft hij een beveiligings stop aan. Als ik hem volledig wil installeren (dus niet upgraden)


En hoezo kun je 98 niet upgraden?
 
kleine toelichting.
hij heeft deze pc gekocht AMD Athlon 64 3200+.
Dus hebben we een patitie gemaakt en geformateerd.
windows xp geprobeerd via de cd te installeren wil niet geeft een blauw scherm met een stopfout.
Windows 98 gaat probleemloos en dan proberen we,
te upgraden.
Na een paar minuten weer een blauw scherm dus het enigste wat lukt is windows 98.
Dus zowel bij een schone instalatie als bij een upgrade geeft ie een blauw scherm.
ruud
 
Laatst bewerkt:
Alles nog eens goed doorlezende ontkom ik toch niet aan het vermoeden dat de hardware ok is immers, '98 laat zich prima installeren. Blijven naar mijn bescheiden mening, zoals ik al eerder aangaf, in ieder geval de volgende 2 opties over:

illegale key ?
vuile / defecte disk ?

nog een andere optie is mogelijk het feit dat de installeerder vergeet om een toets in te drukken wanneer hij met de CD van XP erin opstart................ !!!!!!!!!!!! ?????????

Als je namelijk XP middels de CD opstart krijg je kort in beeld te zien dat je een willekeurige toets moet indrukken om vanaf CD te starten / installeren. Doe je dat NIET dan start de installatie vanaf hdd en ............. dat kan dus niet..................

HEEFT de installeerder wel een toets ingedrukt ?
 
het is opgelost hij moest iets in de bios aanzetten doormiddel van floppy die bij de pc zat.
toch iedereen bedankt voor de hulp.
ruud
 
Wil je dat eens uitleggen? (Daar leren mogelijk toekomstige "zoekers" van -die een soortgelijk probleem hebben- en ik NU al ;) )

Ik ga er namelijk vanuit dat er voor de installatie van XP niets in de bios met een diskette veranderd hoeft te worden ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan