XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pasja ik kan het nu niet uitleggen want de pc was van een vriend van mij die er nu niet is.
Maar ik zal het hem zeker vragen vandaag en dan kom ik er op terug.
ruud
 
Wat ik ook een beetje bedoel met de vraag om uitleg is het volgende:

Als nu blijkt dat die vriend tegelijk met zijn poging om Pro te installeren nieuwe harware heeft ingebouwd / of juist heeft uitgebouwd (voorbeeld : video onboard of AGP videokaart) dan is het best wel jammer dat hij dat niet gemeld heeft in zijn oorspronkelijke vraagstelling, het had de lezers van het probleem mogelijk een andere kant op kunnen laten "denken".

Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben naar de oorzaak van de noodzaak om "iets" in het bios te veranderen, of bedoelt hij een algehele flash en zo ja, welk onderdeel van het oude bios was dan niet "geschikt" voor XP.

Ik denk dat velen van het antwoord kunnen leren, ik in ieder geval wel......
 
nee het was een nieuwe pc zo uit de winkel.
het antwoord komt eraan hij plaats het zelf hier zo.
ruud
 
Ik ben dus ECHT nieuwsgierig omdat gesproken werd over een nieuwe pc. Ik wil dus erg graag weten welke l*lhannes van een pc-leverancier een pc aflevert waarvan het bios kennelijk nog moet worden aangepast alvorens XP op de machine gezet kan worden.............

btw. het * staat voor een kleine letter o
 
Geplaatst door gast0225
Wil je dat eens uitleggen? (Daar leren mogelijk toekomstige "zoekers" van -die een soortgelijk probleem hebben- en ik NU al ;) )

Ik ga er namelijk vanuit dat er voor de installatie van XP niets in de bios met een diskette veranderd hoeft te worden ?

Heb dit ook eens gehad bij een oudere man ( helaas nu overleden) er zat bij de pc toen een floppy die de harddisk decteerde!? ook ik ben toen uren zoet geweest daar hij de harde schijf niet zag:confused: ( en als hij hem toevallig wel zag,kreeg ik een blauw scherm)
Snapte er niks van,tot dat de goede man zei, er zit een floppy bij moet je die niet hebben,waarop ik zei, welnee man, gewoon een bootdisk van win 98 en ik ben er zo klaar mee.............niet dus?!
 
Ik ben dus ECHT nieuwsgierig omdat gesproken werd over een nieuwe pc. Ik wil dus erg graag weten welke l*lhannes van een pc-leverancier een pc aflevert waarvan het bios kennelijk nog moet worden aangepast alvorens XP op de machine gezet kan worden.............
norod
ruud
 
ok, maar op DEZE machine (vraagsteller) kon WEL '98 worden geinstalleerd, m.a.w. de hdd werd gevonden.
 
Ieder geval mensen alller eerst allen bedankt voor de gedane moeite. Ik heb even gebeld met Norrod, hier had ik mijn computer weg.

Ik moest een gedeelte van de bios die op CD rom stond op een diskette plaatsen. Toen moest ik mijn schijf formateren. Daarna XP installeren en op F6 drukken. Dan vraagt hij om de diskette die ik gemaakt heb. Deze wordt geinstalleerd en XP maakt het verder af. HIermee is het probleem opgelost en kon ik XP installeren.

Voor windows 98 kan je hem gewoon al installeren. Maar voor XP moets je iets installeren van de BIos en dat heb ik bij deze gedaan.
 
ehh,............... Ruud, waarom heb je mijn legenda m.b.t. het sterretje niet meege-quote? Nu lijkt het zo lollig...... ;) :D
 
Ik ben dus geen spat wijzer geworden, integendeel, ik snap er nu echt helemaal niets meer van.

Casus : er wordt een splinternieuwe machine gebouwd en afgeleverd aan een klant. Alvorens die XP kan installeren moet hij "iets" in de bios veranderen en wel middels het overzetten van CD naar diskette en vervolgens naar het bios middels F6 tijdens de installatie van XP :confused:

Zo blijkt dat ik nog een heleboel kan leren. Probleem is alleen dat ik niet weet WAT ik nu vandaag geleerd heb.. :confused:
 
Geplaatst door gast0225
Ik ben dus geen spat wijzer geworden, integendeel, ik snap er nu echt helemaal niets meer van.

Casus : er wordt een splinternieuwe machine gebouwd en afgeleverd aan een klant. Alvorens die XP kan installeren moet hij "iets" in de bios veranderen en wel middels het overzetten van CD naar diskette en vervolgens naar het bios middels F6 tijdens de installatie van XP :confused:

Zo blijkt dat ik nog een heleboel kan leren. Probleem is alleen dat ik niet weet WAT ik nu vandaag geleerd heb.. :confused:

Ieder geval mensen alller eerst allen bedankt voor de gedane moeite. Ik heb even gebeld met Norrod, hier had ik mijn computer weg.

Ik moest een gedeelte van de bios die op CD rom stond op een diskette plaatsen. Toen moest ik mijn schijf formateren. Daarna XP installeren en op F6 drukken. Dan vraagt hij om de diskette die ik gemaakt heb. Deze wordt geinstalleerd en XP maakt het verder af. HIermee is het probleem opgelost en kon ik XP installeren.

Voor windows 98 kan je hem gewoon al installeren. Maar voor XP moets je iets installeren van de BIos en dat heb ik bij deze gedaan.
 
Ik ben er denk ik al uit wat jouw probleem was:

jij hebt een serial ATA hdd in je nieuwe speelgoed en DAAR zat 'm de kneep. In het bios stond nog IDE en de installatie voor de switch was nog niet aan het bios gemeld............

Ik kan mij alleen niet aan de indruk onttrekken dat de pc-boer dit al (voor de aflevering) had moeten regelen.........., maar mijn kennis van deze materie gaat niet zover om in te schatten of dat ook echt zo is.
 
ik denk dat je gelijk hebt ik heb de spec van de pc even op gezocht.
Gigabyte K8VM800M AMD moederbord
- Geforce FX5700 128MB videokaart
- 6-kanaals geluidskaart
- 10/100 netwerkaansluiting
- 512 MB DDR 400Mhz geheugen
- 160 GB 7200 rpm Serial ata harde schijf
- Nec 3520 Dual Layer DVD-Rewriter 16-speed zwart
- NoRRoD Midi ATX Zwart
- Voeding 350 watt ATX
- 3.5 inch Floppy Drive zwart
ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan