XP-prof blijft steken bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

meij2704

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Berichten
86
Heel vaak als ik windows xp proffesional opstart, blijft hij steken bij het opstarten. Je ziet dan het statusbalkje steeds heen en weer gaan en de pc wordt niet opgestart.
Ik kan wel in veilige modus opstarten.
Ik heb dit probleem al heel vaak gehad bij deze pc en heb de pc al 3 x vooor dit probleem naar de winkel gebracht. Dan is het weer een tijdje goed maar na verloop van tijd komt dit probleem weer. Ze zeggen daar steeds dat het verschillende oorzaken kan hebben.

Het is opvallend dat als ik alle stekkers achter uit de pc haal en even 10 minuten wacht en alles er weer in doe de pc weer normaal opstart. Dit is toch niet normaal en erg frustrerend. Ik denk elke keer als ik de pc opstart, Zou hij het doen of niet? de pc is iets ouder dan een jaar.

Ik zit er aan te denken om er een nieuw besturingsprogramma bij op te zetten en dan daar mee te gaan werken. In de winkel hebben ze mij verteld dat het nieuwste besturingssysteem als laatst moet worden geinstalleerd. Dus welke moet ik dan kiezen?
Of heeft iemand DE OPLOSSING voor mij???

Vriendelijke groeten,
Dhr R Meijer
 
Nou, als er eentje makkelijk is dan is het WindowsXP wel.
Win98 doet niets anders dan met blauwe schermen wapperen en de nieuwste van Windows die er aan komt heeft gegarandeerd de eerste tijd lekker veel bugs.

Heb je ooit wel eens gekeken wat er in je foutenlogboek staat?
Ga eens kijken pal na zo'n afgebroken opstart. Misschien wordt er wel wat weggeschreven.
start/config.scherm/systeembeheer/computerbeheer/logboeken.
Kijk bij systeem en toepassing.
Klik twee keer op de regel met een rood kruisje omstreeks de tijd van opstarten. Maak een screenprint van dat 'blad'. Tekst kopieren gaat daar volgens mij niet.
 
Elisa zei:
Klik twee keer op de regel met een rood kruisje omstreeks de tijd van opstarten. Maak een screenprint van dat 'blad'. Tekst kopieren gaat daar volgens mij niet.


kan wel selecteren met je muis dan op je toetsenbord ctrl+c en dan hier of op een kladblokje ctrl+v

:thumb:


check idd je wattage van de voeding en of als je iets aan de draden beweegt of diedan niet
raar gaat doen

het kan dan een slecht contacts punt zijn

dit zijn enkel maar optie's
 
kan wel selecteren met je muis dan op je toetsenbord ctrl+c en dan hier of op een kladblokje ctrl+v

Ik hoop dat ik deze onthou :D Heel handig :thumb:
 
Elisa zei:
Ik hoop dat ik deze onthou :D Heel handig :thumb:


het zijn vaak de kleine truukjes die men alleen ff moet ontdekken :)

voor de rest afwachten of het hem ook lukt voor alles is bijna wel een oplossing
 
Ik heb gekeken bij dat log boek en er staan inderdaad rode kruisjes bij het tijdstip van opstarten. het volgende heb ik gekopieerd:

DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ' bij het starten van de netman-service met de argumenten '' om de server
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E} te starten

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.


En volgens mij is de voeding 230V dat staat bij de ingang van die grote stekker van de netsnoer naar het stopcontact
 
Laatst bewerkt:
Zou je hier zelf eens kunnen snuffelen? Misschien is er ergens een oplossing.
Ik moet weg.
Succes!
 
Ik heb gekeken maar ik weet nog niet wat ik moet doen.

In de winkel zeiden ze ook al tegen mij dat het aan de voeding kan liggen, maar wat kan dat probleem zijn dan? moet er een nieuwe voeding in? er staat volgens mij 230V achter op mijn pc
 
bijna elke voeding is V230 volts
dat is voor de net stroom het gaat er in dit geval om de outputt
Wattage wat die voeding kan leveren aan de computer

daarvoor zou je denk ik als het aan de buitenkant niet te zien is aan de binnen kantvan je pc moeten kijken

dat word eve kast open maken dan kijken waar de

Watt staat :)

videokaarten boven de 32 mb vereisen al snel een voeding van 300 watt of meer :)
maar ook de nieuwere computers vragen om meer
 
Die error uit het foutenlogboek gaat over het feit dat je in de veilige modus de verbinding wilde starten. Heeft met Network Connection Manager Class 2 te maken.

Dat zijn dus geen echte opstartfouten.
Heb je bij beide gekeken? Toepassing en Systeem?
 
ik heb bij beide gekeken, maar bij toepassing staat geen rood kruis bij het tijdstip van opstarten. er staan wel rode kruisjes met de volgende melding daarbij:

Vastgelopen toepassing: IEXPLORE.EXE, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

met als onderwerp applicationhang
 
Application hang hebben we allemaal wel eens.
Als er in het foutenlogboek zo weinig te vinden is zul je toch echt dat progje van Bandit (EverestHome) moeten downloaden.
Zo gedaan en men krijgt hier dan een beeld van wat er in je pc zit aan hardware. Bovendien leer je er zelf ook nog wat van.
 
ik heb hem gedownload en opgestart maar wat moet ik hier nu meedoen?

ik krijg zo'n lange lijst dat alles hier niet ingeplaatst kan worden. te veel karakters.

moet ik het iemand mailen of zo?

ik moet nu wel weg ben dr om 1.00 weer

gr Dhr R Meijer
 
Laatst bewerkt:
Zo daar is een deel :D Wat een lap.
De rest bewaar ik wel.
Morgen is er weer een dag. Welterusten!

Alvast een link, mochten we die nodig hebben.
Intel.
 

Bijlagen

  • Helpmij Meij 1.txt
    37,4 KB · Weergaven: 19
  • Helpmij Meij 2.txt
    32,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Zet in Bios SMART eens op Enabled.
Verder ziet het er gewoon goed uit .
Alleen voor deze confugiratie heeft u minimaal een voeding nodig van 400 watt.
En om dat te controleren moet de kast even open om dat te zien.
 
Ik heb gekeken in bios maar zie nergens Smart staan.

Ik heb zojuist na de hele dag de pc aan te hebben gehad opnieuw opgestart en weer bleef hij vastlopen bij het opnieuw opstarten. Ik heb alle stekkertjes achter de pc er uitgehaald en na 5 minuten alles er weer in. ik heb het dan over de muis toetsenbord, videokaart en de netsnoerkabel. Toen deed hij het wel weer. Ik snap er echt niks van.

Ik heb nog niet in de kast gekeken naar de voltage
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan