XP-prof blijft steken bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het log van Everest staat dit bij je harde schijf :
SMART Status harde schijf Onbekend
Zoek eens een scherm in je bios op waar de gegevens van de harde schijf vermeld staan.
 
ik weeet het niet zeker maar volgens mij gaat dit over de harde schijf:

IDE-Configuration: Configure SATA AS: Raid model(geselecteerd) andere opties zijn Standard IDE en AHCI.


Onboard serial ATA Bootrom: Enabled
 
mister 5

meij2704 zei:
Heel vaak als ik windows xp proffesional opstart, blijft hij steken bij het opstarten. Je ziet dan het statusbalkje steeds heen en weer gaan en de pc wordt niet opgestart.
Ik kan wel in veilige modus opstarten.
Ik heb dit probleem al heel vaak gehad bij deze pc en heb de pc al 3 x vooor dit probleem naar de winkel gebracht. Dan is het weer een tijdje goed maar na verloop van tijd komt dit probleem weer. Ze zeggen daar steeds dat het verschillende oorzaken kan hebben.

Het is opvallend dat als ik alle stekkers achter uit de pc haal en even 10 minuten wacht en alles er weer in doe de pc weer normaal opstart. Dit is toch niet normaal en erg frustrerend. Ik denk elke keer als ik de pc opstart, Zou hij het doen of niet? de pc is iets ouder dan een jaar.

Ik zit er aan te denken om er een nieuw besturingsprogramma bij op te zetten en dan daar mee te gaan werken. In de winkel hebben ze mij verteld dat het nieuwste besturingssysteem als laatst moet worden geinstalleerd. Dus welke moet ik dan kiezen?
Of heeft iemand DE OPLOSSING voor mij???

Vriendelijke groeten,
Dhr R Meijer

Hallo, heer Meijer.
ik heb hetzelfe probleem als U.
er is eigelijk geen goede oplossing voor,ik heb twee PC'S met dezelfde specificaties.
beide draaien XP Professionel, een draait normaal, en de ander loopt soms vast bij het windows logo,het balkje blijft een tiental minuten lopen ,en dan stopt hij,is dan alleen via reset weer opnieuw op te starten ,en dan doet hij het gewoon.
ik heb vanalles al uitgeprobeert, het is het laatste nieuwe systeem , met de beste opties,ook ik ben meerdere malen terug geweest naar de leverancier,die weet het ook niet , ik heb de volgende optie geprobeert en het werkt soms, Bootvis downloaden en laten lopen,dan doet hij het een paar weken zonder problemen,maar helemaal weg krijg ik het niet,maar ik blijf het uitzoeken
met vriendelijke groet,:thumb:
 
Ik snap het niet er moet toch een oplossing voor zijn?

Ik heb bootvis gedownload en hij start idd iets sneller op heb ik het idee

Ik heb de kast open gehad en ik zag dat de voeding 300 Watt is. Weet U zeker dat dat niet voldoende is? Bij de technische dienst bij de winkel dtc waar ik de pc heb gekocht zeggen ze dat dat voldoende moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
En konden jullie beiden Smart niet vinden in het bios?

Als je het idee hebt dat bootvis iets helpt is het misschien ook uit te proberen wat StartDelay doet.

Waar ik ook aan heb gedacht: Je kunt richting hardware denken maar wat als jullie keer op keer een stuk software er op zetten wat niet goed valt bij het systeem? Een voorbeeld kan zijn DirectCD.
Hebben jullie het wel een uitgeprobeerd met een kale Windows?
 
Voeding is te klein,zeker weten.
Smart stel je in ,zoals in je Moederbord handleiding op Pag 59 ,daar Smartmonitring op Enabled zetten.
Vraag ,U heeft er 2 geheugenstrip in zitten,die moeten in A1 en B1 zitten(dus niet gelijk naast elkaar)
Bootvis is wel leuk,Maar ik ben daar geen voorstander van,zeker niet met de spullen die U erin heb zitten.

En doe U dit ook eerst maar eens!

Ga naar Start>Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je hebt wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij nodig, want er wordt naar gevraagd.
 
XP Prof geduld

meij2704 zei:
Ik snap het niet er moet toch een oplossing voor zijn?

Ik heb bootvis gedownload en hij start idd iets sneller op heb ik het idee

Ik heb de kast open gehad en ik zag dat de voeding 300 Watt is. Weet U zeker dat dat niet voldoende is? Bij de technische dienst bij de winkel dtc waar ik de pc heb gekocht zeggen ze dat dat voldoende moet zijn.

heer Meijer, ik kan u verzekeren dat ik ook al die opties al heb geprobeert,, ook een
zwaardere voeding, daar ligt het niet aan ,zeker weten.
mijn PC is de laatste nieuwste van AMD Athlon met 1024 geheugen twee harde schijven van 160 GB , ik begin langzaam aan te denken aan een fout in de CD- rom van Windows
XP Professionel,maar we blijven doorzoeken,eens vinden we het wel. met vriendelijkle groet, M5;)
 
Johnnie Five zei:


heer Meijer, ik kan u verzekeren dat ik ook al die opties al heb geprobeert,, ook een
zwaardere voeding, daar ligt het niet aan ,zeker weten.
mijn PC is de laatste nieuwste van AMD Athlon met 1024 geheugen twee harde schijven van 160 GB , ik begin langzaam aan te denken aan een fout in de CD- rom van Windows
XP Professionel,maar we blijven doorzoeken,eens vinden we het wel. met vriendelijkle groet, M5;)

Ja en gekeken wat @meije2704 er allemaal aan heeft hangen???

Als je een oplossing kan aandragen oke!Jou PC is niet dezelde en als je daar een probleem mee heb,stel dan zelf een vraag:eek:
 
Meneer Bandit, Ik heb gekeken in het bios naar smartmonitring. In de handleiding zie ik hem wel staan maar in mijn bios staat hij niet. Ik heb wel alles goed aangeklikt maar hij staat er gewoon niet tussen.

Wat voor voeding adviseerd U? Het maakt mij niet uit hoe duur hij kost als het probleem maar is opgelost voorgoed
 
meij2704 zei:
Meneer Bandit, Ik heb gekeken in het bios naar smartmonitring. In de handleiding zie ik hem wel staan maar in mijn bios staat hij niet. Ik heb wel alles goed aangeklikt maar hij staat er gewoon niet tussen.

Wat voor voeding adviseerd U? Het maakt mij niet uit hoe duur hij kost als het probleem maar is opgelost voorgoed

450 Wat minimaal.
En dat van Smart staat in de Kop MAIN onderaan in het vak
 
Daar heb ik gekeken , maar ik zie hem er echt niet tussen staan. echt vreemd is dat dan.
ik laat er wel een voeding inzetten van 600 watt

Denkt U dat het probleem dan wel opgelost is? is de kans ook aanwezig dat het aan die smartmonitring ligt?
 
Laatst bewerkt:
meij2704 zei:
Daar heb ik gekeken , maar ik zie hem er echt niet tussen staan. echt vreemd is dat dan.
ik vraag wel naar een voeding van 600 watt

Zodra U daar in Main bent opent U Systeem confugiratie (onder aan) daar staat het echt wel
 
sorry maar ik heb weer gekeken en daar staat alleen het volgende:

type auto
mio mode auto
dma mode auto

Maar denkt U dat de kans groot is dat het aan die voeding ligt?
 
Nou wat voor Bios ze er dan bij U ingeflans hebben weet ik niet,beetje vreemd.

Ja voor 90 % zeker voeding
 
Ok Ik heb nu echt het idee dat ik eindelijk met een echte pc-expert contact heb, ik heb zelf ook het vermoeden dat ze in die winkel niet expert genoeg zijn. Maar ik zeg volgende week dinsdag gewoon tegen hen dat ze er een voeding in moeten zetten van 600 watt. ik hoop dan dat het probleem is opgelost.

Voor zover eerst bedankt,

Vriendelijke groeten,
Dhr R Meijer
 
En laten ze U daar maar even zien hoe Smart ingeschakeld moet worden, omdat U dat wil!!
 
Nog 1 vraag. Kon U zien dat smartmonitring in mijn pc is uitgeschakeld? in de winkel zeggen ze dat ze hem standaard inschakelen en ze zeggen dat het idd aan de voeding kan liggen maar dat die niet goed meer werkt. Ze zeggen dat er alleen een voeding van 400 watt of meer nodig is bij 2 videokaarten in de pc.
 
SMART Status harde schijf Onbekend er in je Rapport stond.
Em als ze zeggen pas bij 2 zullen ze wel weten dat er een kleinere in zit!

U heeft deze PC daar gekocht? en hoe oud is die? en bij Wie?
 
BANDIT123 zei:
SMART Status harde schijf Onbekend er in je Rapport stond.
Em als ze zeggen pas bij 2 zullen ze wel weten dat er een kleinere in zit!

U heeft deze PC daar gekocht? en hoe oud is die? en bij Wie?


Ja bij dtc in delfzijl heb ik hem gekocht. hij is iets ouder als een jaar en ik heb hem nieuw gekocht. wilt U het telefoonnummer van die zaak?

En hoe bedoeld U: zullen ze wel weten dat er een kleinere in zit? ik heb hun verteld welke videokaart ik er in heb
 
Ik zou er een andere voeding inzetten,en heeft U niet een kennis die wat meer op de hoogte is .
zou ik het lekker zelf doen,en die kennis effe de Bios goed in laten stellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan