xp setup herhaalt steeds!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
terug bij af??????weer loopt die vast,.................nou bedankt voor je geduld en hulp....maar ik heb er even geen zin meer in
thx:)

de vastlopers begonnen al voor de nieuwe norton,vandaar die format c......
Je had er toen toch ook een Norton op staan?

Nou, ik ben benieuwd hoe je gaat.
Hou er wel rekening mee dat je met een 'gekregen' ;) Norton ook wel eens een trojan of virus binnen kan halen.

inderdaad had ik daarvoor ook een gekregen norton erop.
rare is, heb hier nog mijn oude pctje een 1700, die vertoonde ook dezelfde kuren vandaar dat ik deze heb gekocht.......en die begint nu ook,komt nog bij dat ik hier een gamerspc net heb gekocht voor de kids en die bevriest af en toe ook al???en inderdaad!!!!op alles zit gekregen;) norton!!!!
dit kan toch niet waar zijn?????
begon echt te denken dat het aan xp lag.
maar goed we gaan morgen verheugd:confused: weer verder.
thxxx

Hm, ik weet het niet hoor. Jammer dat het met win98 diskette enz enz niet lukt.
Download voor de aardigheid eens Ewido en scan in de veilige modus. Liefst op al die pc's.
Laat je eens buitenshuis scannen bij Bitdefender als ik het al niet gezegd heb. 3 PC's die raar doen :8-0:

Als je iets krijgt moet het een 'origineel' zijn.
Als het andere, cd's, downloads en floppy's scannen met Ewido en je virusscanner.

Ewido gaat na een proefperiode over naar een simpeler modus maar hij is erg goed heb ik ontdekt.

Bitdefender virus scan

Eerlijk gezegt heb ik na norton 2002 altijd problemen met de virusscanners van symantec gehad. naar mijn idee is norton te groot geworden om effectief te blijven. Om nog maar niet te spreken van de rommel die ze achterlaat na deinstallatie.
zelf ben ik na Norton 2002 op Sophos overgestapt om vervolgens naar Avast te stappen op mijn windows machine. Avast is gratis voor thuisgebruik en sinds ik overgestapt ben nog geen last gehad (dat is nu 1,5 jaar) van virii

Maar als je al problemen hebt bij een schone installatie van Windows ligt het niet alleen aan de software die op de machine staat.
Je zou ook wat hardware controles uit moeten voeren.
Scan je geheugen met memtest

Aangezien je 3 machines hebt staan die niet soepel draaien zou je ook even naar je stroom voorziening moeten kijken. zijn bijvoorbeeld de machines voorzien van randaarde en zitten ze in een geaard stopcontact?

Als dat niet het geval is kun je even proberen of een stroomdraad tussen de verwarming en de systeemkast een stabiel systeem geeft
Of leen een geaarde haspel bij de buurman (als je hem zelf niet hebt) en haal je stroom vanuit de keuken of badkamer (daar zou alles geaard moeten zijn)

Aha, we hebben er nu een techneut bij :D Mooi!
Norton bevalt mij prima. Heb ik ook sinds 2002.

Wat ik vreemd vind.......waarom verdwijnen er twee inf files van Norton. Dat riekt ergens naar.
Daarom ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of die andere 2 pc's iets opleveren qua virussen of trojans.
Kijk........als iedere keer weer diezelfde (gekregen ;) ) cd wordt gebruikt om Norton er op te zetten (en dat doe je als eerste) dan infecteer je de pc ala minuut.

hallo,
heb inmiddels gescand met ewido en inderdaad zaten op 2 pc,s,zoiets als:trojan downloader istbar and veel spyware.
hierna draaide de pc goed, maar tijdens downloaden liep die weer vast!
heb ook memtest gedowned maar weet niet echt hoe ik dit moet uitvoeren.......
al met al weer een stapje verder????
is er nog hoop;)

Dat is niet zo'n lekkertje
Lees dit
Heb je dit nu goed verwijderd na het scannen in de veilige modus?

Memtest houdt verband met je geheugen, ik weet niet wie dit gezegd heeft. Ben ik niet zo in thuis.
Mocht die persoon niet antwoorden zoek dan eens bij Helpmij. Kom je vanzelf wel een uitleg tegen hoe en wat.

MEMTEST:
Afhankelijk van welke memtest je hebt opgehaald zet je die naar diskette of CD

Daarna start je van die CD of diskette op en hij gaat je geheugen testen. laat hem iig 1 keer helemaal doorlopen. als hij geen foutmelding geeft weet je voor 99,9999 % zeker dat je geheugen iig goed is.

hierna draaide de pc goed, maar tijdens downloaden liep die weer vast!
Scan dan nog ene keer diezelfde pc.
Als je dan weer een trojan vindt moet je (bij een XP PC kan dat) systeemherstel uitschakelen, weer scannen in de veilige modus. Trojan verwijderen.
Na opnieuw opstarten systeemherstel weer inschakelen.
Dan ben je er wel vanaf.
Nu infecteert de pc zich iedere keer weer met opstarten.

heb systeemherstel uitgeschakeld en opnieuw gescand met ewido en die vond veel spyware,later kon ik weer werken op internet maar weer tijdens downen .....vastlopers:o
zou het toch de hdd zijn? deze pc is veel aan en er word druk op gedownload en gegamed
had gelezen dat deze hdd(IDE) daar niet echt zo geschikt voor is?????kan ik misschien beter een nieuwe merk hdd halen????

en net een fout controle gedaan , alles schijnt oke...................maar weer tijdens downen vastlopers
ik weet het niet meer, wat zou er nou nieuw in moeten ??????:evil:
iemand een idee?

Hoe nieuws is de pc eigenlijk?
Als deze vrij nieuw is (van na 2003) dan is de kans groot dat er aparte moederborddrivers moeten worden geïnstalleerd, direct na de installatie van windows.
Voor oudere pc's hoeft dat niet, omdat daarvoor al drivers voor bekende chipsets en hardware aanwezig zijn in windows XP. Dus de vraag: Zat er een cd van je moederbord bij de pc toen je deze kocht en heb je deze ook gebruikt?

pc is van augustus 2003 en ik heb de bovenste 3 dingen geinstalleerd(via 4in1 , sounds en usb

heb systeemherstel uitgeschakeld en opnieuw gescand met ewido en die vond veel spyware,later kon ik weer werken op internet maar weer tijdens downen .....vastlopers:o
zou het toch de hdd zijn? deze pc is veel aan en er word druk op gedownload en gegamed
had gelezen dat deze hdd(IDE) daar niet echt zo geschikt voor is?????kan ik misschien beter een nieuwe merk hdd halen????
Ik denk dat het verstandig is dat je even een bezoekje brengt aan de site ASO (www.antispywareoffensief.nl) en laat je in hun forum helpen.

Een andere optie is een herinstallatie en dan geen "gekregen" (naar mijn idee wazige) ceedee's te gebruiken

De mogelijkheid dat je een hardware probleem hebt is natuurlijk altijd aanwezig maar aangezien je bijna elke post het weer hebt over het feit dat je nog spyware hebt gevonden vermoed ik dat je daar nu nog steeds last van hebt.

En over het IDE gedeelte van je post: Ik weet niet waar je dat gelezen hebt maar het is een beetje kort door de bocht namelijk.
Het klinkt namelijk als de stelling: "Is niet de nieuwste technologie, dus slecht"

IDE schijven zijn fantastische harde schijven en functioneren uitmuntend. Nee ze zijn niet het nieuwste van het nieuwste en dus niet de snelste die er vandaag de dag te krijgen zijn.

Maar voor downloaden heb je geen andere schijven nodig
Aangezien een "oude" IDE nog altijd sneller is dan de gemiddelde internetverbinding hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Voor spellen geld eigenlijk dat je beter kan zorgen dat je genoeg geheugen en een goede grafische kaart hebt, de harde schijf is niet de "bottleneck" bij spellen

Geplaatst door Ellasar

Voor spellen geld eigenlijk dat je beter kan zorgen dat je genoeg geheugen en een goede grafische kaart hebt, de harde schijf is niet de "bottleneck" bij spellen

Mmm....

speel eens underground 2 of call of duty op een 5400rpm ata100 (IDE) schijf of op een 7200rpm Sata150 schijf... zelfs als beide schijven 7200rpm zijn kan het al aardig schelen.
Leveltje laden scheelt echt een pot koffie per avond hoor en kan tijdens het spelen ook ernstig vertragen omdat er veel gegevens geladen moeten worden tijdens het spelen. Had ik al last van met a2 racer 2 op een 5400rpm ultra 66 HD. Maar voor downloaden kan je werkelijk iedere hd gebruiken, dat maakt niks uit, tenzij je weer van usenet download en quickpar veel gebruikt icm winrar. Dan ben je echt blij met je snelle disk.

ewido en die vond veel spyware Ewido is meer een trojanscanner.
Met AdAware en Spybot Search and Destroy kun je beter spyware vangen.
Vergeet niet ook van die andere pc's een log te plaatsen bij ASO.
Ik zou het maar een algehele malaise van een netwerk noemen :D

inmiddels log geplaatst op aso , en weer ff gescant met ditdefender-res. backdoor ruledor c, was niet te verwijderen, en trojan dropper small gt.
hoe krijg ik die eraf???; stonden op de d schijf.:evil:

[offtopic]
Geplaatst door Sarvo

call of duty op een 5400rpm ata100 (IDE)
Gedaan, liep goed en soepeltje op gemiddelde kwaliteits instellingen maar dat was meer omdat mijn vidkaart net niet geschikt was. (voor de oudere generatie onder ons een TNT2 )
Underground 2 niet (videokaart van toendertijd zou niet geschikt zijn :)) maar jah toen ik CoD (1/UO)
speelde was Underground 1 er nog niet eens volgens mij:)

En ja je hebt wel gelijk dat een 7200rpm schijf sneller en beter geschikt is maar die zijn er ook in IDE op ATA133 :) en niet gescheven maar daar doelde ik ook een beetje op.

Maar vaak is een goede instelling van je geheugen en een goede hoeveelheid van geheugen meer waard dan een snelle harde schijf.
indirect heeft het er dan natuurlijk wel mee te maken want voldoende geheugen betekend minder swappen naar de HD
[/offtopic]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan