XP start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnows

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Berichten
442
Hallo,

Mijn pc met windows XP SP3 start na gister avond niet meer op, nouja de pc start, doorloopt keurig de bios, raid instellingen enz, en dan komt het punt van windows.
Nog voordat ik iets zie van windows herstart de pc weer en doorloopt hij weer alle test. Nu komt zoals normaal wanneer windows niet goed opstart de vraag of ik in veilige modus of normaal wil opstarten.
Het maakt niet uit wanneer ik veilige modus kies, laatste goede configuratie of start normaly, de pc blijft in de opstart loop.

Gister probeerde ik een programma te installeren, en ik kreeg hierbij al wanneer ik op install klikte een fout melding, even gezocht met behulp van google op die melding, en toen bleek dit een taal fout of zo te zijn (het leek er op dat er iets was met C++), verder niet kunnen zoeken want ik kreeg een blauwscherm, niet kunnen zien wat er opstond en sinds dien niet meer in windos kunnen komen.

Met een oude versie van knopix kan ik wel mijn hardeschijven benaderen, dus ik verwacht niet dat er een probleem is met mijn raid opstelling,

Kan iemand mij helpen om windows weer te gebruiken? (het liefste zonder herinstallatie)

systeem specs:
processor: core 2 duo E6600 @2400 mhz
RAM : 3GB
Videokaart: Gforce 9600
RAID 0 2x 250 GB HDD
HDD B 250GB
WINDOWS sp3
 
Hoi!

Misschien proberen te repareren met install.cd?
 
Ik zal dan de installatie cd moeten zoeken, maar de raid instellingen kunnen misschien er voor zorgen dat mijn hardeschijf niet gezien wordt.
 
Neem even alle voorzorgsmaatregelen als je een reparatie-installatie gaat starten:
1. Juiste taal + versie (Prof of Home) CD. Een herstel-cd van de fabrikant voldoet normaal gesproken niet.
2. Juiste Service Pack integrereren in de installatie-cd (in jouw geval dus SP3)
3. Tekst-mode RAID-driver (dus eentje met een TXTSETUP.OEM + *.sys + *.inf) integreren in de installatie-cd
4. Bijbehorende CD-key van XP bij de hand hebben

Instructies:
hier
hier
SP3 voor XP: hier
nLite voor integreren servicepack + tekstmode driver: nLite

Instructies voor driver en service pack integratie met nLite:
hier
hier
hier
Het integreren van SP3 en tekst-modus Raid drivers is het minimum wat je met nLite moet doen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel ergens een cd van wndows met xp en de raid driver alleen is daar gee ruimte meer om sp 3 bij op te zetten.

verder vraag ik mij af of het wel werkt om de instalatie van windows te herstellen.

ik heb onder linux geprobeert het ,,kapotte,, bestand te verwijderen maar ik heb op een of andere maier geen rechten om deze te verwijderen.

(getypt op een smsrtphone, hiedoor kunnen er een paar fouten in de tekst gekomen zijn)
 
'Foute' bestanden kun je ook verwijderen of uitschakelen in Herstelconsole, maar daar heb je ook een XP cd voor nodig waar de Raid-driver in geïntegreerd is (tekst-mode driver).

Overigens ben ik verbaasd dat je blijkbaar weet waar het probleem vandaan komt. Kun je ons vertellen welk bestand naar jouw idee voor de problemen verantwoordelijk is? Dan kunnen we misschien wat gerichter gidsen.

Tijs.
 
Ik probeerde iets te installeren waarbij ik een fout melding kreeg.
Vervolgens ging ik hier op zoeken met behulp van google en toen kreeg ik die BSOD.

Ik ga er dus vanuit dat hier het probleem ligt.

Ik ben onder tussen weer thuis en zal kijken of ik mijn installatie cd met raid drivers kan vinden, maar ik weet niet helemaal zeker waar deze ligt.

Volgens mij was ik bezig om te proberen om een spel te installeren ik kom alleen niet zo snel op de naam.

Edit
Ik heb een windows xp cd gevonden maar ik weet niet zeker of deze de drivers aanboort heeft.

edit2
Wanneer ik de CD in mij pc heb, en deze laat "ratelen" tot ik kan installeren krijg ik de een blauw scherm met de volgende code:
0x0000007B, 0xF78F2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000.
Hij zegt dat het een technical error is.

Verder ga ik even eten en kom ik daarna hier weer op terug
 
Laatst bewerkt:
De 7B melding betekent dat 'ie geen harde schijf kan vinden. Dat klopt (zie eerdere postings), omdat (ook voor Herstelconsole) de tekst-mode driver voor je Raid-controller bijgeladen moet worden vanaf floppy met F6 óf reeds geïntegreerd moet zijn in de XP cd.

Tijs.
 
Dat betekend dat ik de verkeerde windows cd heb.
Ik heb dan om eerlijk te zijn op dit moment ook geen idee waar de andere cd kan zien die ik gemaakt heb met nlite en raid/sata drivers
ik zal nog even verder zoeken.

Je hebt verder geen ideen die ik kan proberen, zonder xp cd?

Edit
Ook een 2de windows xp cd geeft de zelfde error.

Ik kan eventjes niet meer zo snel herinneren wat ik vorig jaar gedaan heb met de cd nadat ik mijn pc geinstalleerd had. een ding weet ik zeker hij ligt niet bij de andere cd`s van mijn computers

Weet jij ook hoe ik kan zien of er eventueel andere bestanden bij staan? want wanneer ik naar de inhoud kijk op de 2de CD dan staat er minder op dan op de eerste
 
Laatst bewerkt:
Vlgs. mij kun je momenteel niet veel, tenzij je ergens de tekst-based drivers van de RAID-controller kunt vinden: Je hebt ze zowel nodig bij een herstelinstallatie als bij het gebruik van Herstelconsole.

Je moet toch wel ergens in je systeemkast kunnen zien welk moederbord erin zit? Of je hebt een boekje waar merk + type moederbord in staan? Die tekst-based drivers zou je dan wel ergens op Internet moeten kunnen vinden.

Succes,

Tijs.
 
Ik kan de drivers wel vinden, deze heb ik op de cd van mijn moederbord.
Alleen kan ik nu verder geen cd maken aangezien ik ten eerste geen iso heb van xp, ten tweede geen floppy drives heb, en als laatste kan ik geen cd`s branden.

Maar zoals ik al zij, is het ook te zien aan de cd of deze de drivers heeft? (wanneer je naar de inhoud op de cd kijkt).
Ik heb namelijk 2 xp cd`s en de ene heeft heel wat meer informatie aanboort dan de ander.
 
[...]3. Tekst-mode RAID-driver (dus eentje met een TXTSETUP.OEM + *.sys + *.inf ) integreren in de installatie-cd


Je vraag is dus beantwoord in deze discussiedraad voordat je 'm gesteld had. ;)

Tijs.
 
Ik ben even bezig geweest met het vergelijken van de inhoud van beide CD`s.
Wat nu blijkt is dat ik in iedergeval 1 van de 2 cd`s gemaakt heb met Nlite, want hij bevat onder andere mijn "automatische" installatie (Het meegeven van computernaam, taal keuze hoofdgebruiker + password van administrator e.d. zijn allemaal goed).
Nu kan het nog zo zijn dat deze niet de driver heeft maar daar ga ik niet van uit
 
Tsja, als je ook met díe CD een melding krijgt 7B dan kan hij de schijf niet vinden, en dus lijkt het erop dat de RAID-driver daar niet in geïntegreerd zit.

Tijs.
 
Ik zal kijken of ik onder knopix nog een iso heb staan van windows xp, en of ik daarvandaan kan branden.
is er anders nog een manier omvia linux of iets degelijks nog wat de bereiken?
 
Ja, je zou iets kunnen proberen, namelijk het uitlezen van Herstelpunten voor herstel van de registry (als daar het probleem in zou zitten)
Staan in de verborgen map C:\System Volume Information\_restore{XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX}
Open die map.
Je vind die registry-bestanden van herstelpunten daar terug in de submap RPxx\snapshot, waarbij het hoogste RPxx-nummer het laatste herstelpunt aangeeft. (Zie bijlage voor hoe het bij mij staat, de relevante bestanden zijn rood omrand).

Maak eerst een kopie van C:\Windows\System32\config, verwijder daarna in die map:
Default.*, Sam.*, Security.*,Software.* en System.*
Kopieer de in de bijlage gemarkeerde bestanden uit de RPxx\snapshot map naar de C:\Windows\System32\config map en hernoem ze daarna (dus in die ...\config map) als volgt:
_REGISTRY_MACHINE_SAM hernoemen naar SAM
_REGISTRY_MACHINE_SECURITY hernoemen naar SECURITY
_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE hernoemen naar SOFTWARE
_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM hernoemen naar SYSTEM
_REGISTRY_USER_.DEFAULT hernoemen naar DEFAULT

Overigens lost dit alleen problemen op met de registry, niet met evt. foute drivers die je geïnstalleerd zou hebben sinds het laatste herstelpunt.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • registry_bestanden_systeemherstelmap.jpg
    registry_bestanden_systeemherstelmap.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze tip, ik zal proberen hier wat mee te doen, de volgende uitdaging is dat ik in linux geen bestanden kan verwijderen omdat de hardeschijf in windows niet veilig afgesloten is door het blauwe scherm.

Ik ga nu eerst proberen de pc te rebooten in de hoop dat ze doordat ze nu gemound zijn afgesloten worden.
In iedergeval zijn er wel herstelpunten, de laatste van vorige maand maar dat kan geen kwaad.

edit
Op dit moment nog geen oplossing, ik ga hier morgen mee verder
 
Laatst bewerkt:
meschien in bios je schijf instellen waar je os op draait en heb je al gebrobeert om alle zooi er eerst uit te halen zoals netwerk stekkertjes muizen modems usbs bluetooth infrarood dinge enzo effe eruit tehalen endan te starten? en je kan hem als je zeer belangerijke bestanden hebt en niet uit komt hoe je het fixt beter even naar een computer expert gaan ofso de computer winkel bij je in de buurt die kunne je meschien wel helpen
 
Bedankt voor deze tip, ik zal proberen hier wat mee te doen, de volgende uitdaging is dat ik in linux geen bestanden kan verwijderen omdat de hardeschijf in windows niet veilig afgesloten is door het blauwe scherm.[...]

Als Linux je geen kans geeft om het bestandssysteem te checken en te repareren, dan zul je (naast evt. andere methoden) toch een XP cd nodig hebben met de Raid-driver erin geïntegreerd, zodat je m.b.v. Herstelconsole een chkdsk c: /p kunt doen om bestandsproblemen op te lossen. Als je dan toch zo'n XP cd maakt, integreer dan ook direct SP3, zodat je het kunt gebruiken voor een evt. herstelinstallatie.

Omdat je een Raid-set gebruikt kun je helaas niet de harde schijven in een andere pc hangen om dáár de scan te laten doen.

Succes,

Tijs.
 
@dnties,

Het is mij wel gelukt om het bestands systeem te bekijken en er bij te komen, tevens lukt eht wel om dingen te kopieren. Het enigste probleem waar ik tegen aanloop is dat mijn pc/ hardeschijf niet veilig afgesloten is. Hierdoor heb ik geen schijf rechten op mijn hardeschijf. Ik zal nog even kijken of ik alles anders kan mounten maar ik weet niet of dit gaat lukken.
Verder kan ik op een of andere manier mijn cd met drivers nergens meer terug vinden.
Weet jij misschien of het werkt om op een oude IDE hardeschijf windows er bij te installeren om zo toegang te krijgen? of zal dit de zaak alleen maar verergeren.


@ pwnagebyte

De enigste bruikbare tip dat ik uit jouw verhaal kan halen is de pc opstarten met alleen een toetsenbord om zo te kijken of mijn rand apparatuur niet per ongeluk het probleem kan zijn.
Verder wil ik niet kwaad spreken over de computerboeren in de buurt bij mij maar ik heb toch ernstig het idee dat ik competenter ben om mijn pc weer aan de praat te krijgen dan dat zij zijn.

Uit eindelijk kan ik met een her installatie van windows de zooi wel weer aan de praat krijgen, dat kan iedereen, alleen wil ik nu graag in verband met mijn in raid draaiende schijven, en de data, welke niet erg belangrijk is, maar niet graag wil verliezen, graag dat mijn pc gewoon blijft draaien.
Ja ik weet het dat ik een externe hardeschijf kan aansluiten en daar de meeste belangrijke dingen op kan zetten, maar op 400GB gebruikte ruimte kan mijn externe hardeschijf van max 250 ook niet veel uitrichten.

@ iedereen

Ik zal het laten weten wanneer ik weer verder ben, maar op dit moment is de situatie nog het zelfde.

Alvast bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan