XP start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je merk + type moederbord vermeldt (stonden niet in je systeemspecificaties), dan kunnen we evt. voor je kijken welke driver je nodig hebt om te integreren in de XP cd zodat Herstelconsole schijven kan vinden om reparaties etc. op uit te voeren.

Tijs.

Ik heb de cd van het moederbord met de drivers van onder andere de raid en sata controller wel bij de hand

Tsja, dan zul je op zoek moeten gaan naar een zng. F6 utility waarmee je een floppy kunt bouwen met de driver erop of zoeken naar TXTSETUP.OEM bestanden in de drivers op de CD-rom.
Drivers met TXTSETUP.OEM zijn namelijk de drivers die je erbij kunt laden voor harde schijf-controllers (SCSI en/of SATA en/of RAID).

Nogmaals het aanbod om ze voor je te zoeken, maar dan moet je wel even vermelden welk merk + type moederbord je hebt.

Tijs.

hallo,
Het probleem van die drivers is dat ik ze of in de cd moet bakken, of op een floppy moet leveren.
voor punt 1 heb ik op dit moment geen iso en tentweede wordt het branden een uitdaging.
Voor een floppy wordt het haast onmogelijk met naast mijn pc alleen maar laptops in huis, en mijn pc heeft geen floppy speler meer. (zoviezo al een kansloos medium)*

Ik heb een gigabyte moederbord, welk type weet ik eventjes niet meer, maar het was van de computer totaal van 6 jaar de beste.
Ik zal even moeten kijken hoe ik de drivers van de CD moet extracten, maar dat is het probleem niet.
het enigste wat ik wil proberen is om mijn windows te reden zonder dat ik weer een xp cd moet maken.

Het is niet dat ik niet wil dat mijn pc beter wordt alleen ik heb liever niet dat ik weer een cd moet maken.

* mijn mening

Als je een XP CD hebt met de SATA/RAID/SCSI drivers erin geïntegreerd heb je géén floppy drive meer nodig! Ik noemde floppy in mijn vorige posting omdat sommige fabrikanten alleen zo'n F6floppy hulpprogramma erbij leveren ipv. ook 'los' zo'n driver met TXTSETUP.OEM erin.

Meestal zijn trouwen die F6floppy hulpprogramma's ook uit te pakken met WinRar, 7-zip etc., dus kun je dan aan de drivers komen zónder een floppy te hoeven beschrijven.

Waarom je zo moeilijk doet over het maken van een CD is mij een raadsel: Zo duur is het niet...
hier (dus al eerder in deze discussiedraad) staat vermeld hoe je dat allemaal kunt fixen.

Verder kun je de naam van het moederbord achterhalen door het boekje van het moederbord te raadplegen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik laat dit even rusten tot dinsdag/woensdag, ik ga maandag ochtend naar Utrecht, daar heb ik mijn oude laptop, met als het goed is nog de iso welke ik vorig jaar gebrand heb met de drivers ingebakken, ik heb er even geen zin in om op mijn andere laptop een brand programma en dergelijke te installeren aangezien ik deze nog onder handen moet nemen omdat het beeldscherm niet werkt.

Ik zal het volgende week laten weten of het werkt of niet.

Ik zal van het weekend nog even prutsen of ik met linux verder kom en misschien kom ik mijn cd van vorig jaar nog tegen, ik heb nog steeds geen idee waar die ligt.

In ieder geval tot zover bedankt voor je hulp

Ik heb een nieuwe CD gemaakt, maar ik kan geen reparaties uitvoeren.
Ik ga er vanuit dat dit komt omdat ik SP3 draai en op de cd SP 2 staat.

Ik zal niet weten hoe ik sp3 op mijn cd krijg ik heb namelijk nog maar 30 mb vrij.

Morgen zal ik alle oude date van mij pc back uppen en een her installatie doen.
Ik neem aan dat mijn pc daarna weer naar behoren werkt.

Nogmaals bedankt voor je geduld en tijd.

Donnows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan