XP start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik wilde gisteren mijn exerne HD in mijn pc om 'm vervolgens te gebruiken al interne extra opslag. Toen ik mijn pc toch open had, heb ik direct even wat meer geheugen bijgeprikt.

Sinsdien start mijn pc niet meer op. Ik heb de 2e hd weer losgekoppeld, maar dat helpt niet.
Ook mijn geheugen dat ik erin gestopt hebt, heb ik er weer uit gehaald.
Ik zie wel het Windows XP logo, en op het moment dat mijn bureaublad moet verschijnen (ik heb geen inlog-account) zie ik: "no input signal" en begint het opstarten weer opnieuw. Starten met de laatst bekende juiste configuratie helpt niet, en ook veilige modus helpt niet.

Wat kan ik doen?

Alvast bedankt.

Sam

maak de kast weer open.
en druk alles weer eens goed vast.
jouw melding komt van je videokaart...of die zit los of je stekker naar je beeldscherm zit los.

Zal ik doen.

Ik heb trouwens een lang dun grijs draadje liggen, met een opening van 4 kleine gaatjes. Die zit vast aan mijn moederbord, maar zit nergens aan vast met de andere kant. Ik weet dat het vaag klinkt, maar enig idee wat het is en waar die naar toe moet lopen?

en zit er in dat draadje de kleuren zwart en rood...dan kan het een kabeltje zijn van je geluid....die moet dan naar de dvd/cdrom speler.

Ik heb de videokaart goede aangedrukt. Maar dat helpt niets. Ik heb zelfs een andere videokaart, in een ander slot gedaan, maar ook dan blijft ie steeds opnieuw starten.

Zodra het Windows XP logo verdwijnt, is het volgende wat ik zie opnieuw het opstart scherm in het begin.

Enig idee?

tijdens opstarten op f8 drukken en dan kiezen voor veilige modus.
Dan in het logboek kijken waar het fout gaat.

Ik heb via F8 even de automatische herstart eruit gehaald. Hierbij de melding:

Stop: c0000218 {registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:

\systemroot\system32\config\default

of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.

Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.

Bezig met starten van fysieke geheugendump.
Fysieke geheugendump is voltooid.

Kun je hier wat mee?

Alvast super bedankt voor je moeite.

Die 2e disk had ik al losgekoppeld. Heb er dus maar 1 HD inzitten.
Ik ben nu bezig met een diskscan via een windows-reparatie met de windows-cdrom. Hoop dat het helpt.

De diskscan heeft niets geholpen helaas. Nog steeds die herstart. Is xp opnieuw installeren een oplossing?

Maakt het niet uit dat de melding anders is?

In het artikel wordt gesproken over \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE

Mijn melding is: \systemroot\system32\config\default

Klopt. Het gaat eigenlijk over het beschadigd zijn van de Registry, maar in de herstel actie worden allerlei zaken hersteld, waaronder de file config\default

En als dat allemaal niet helpt zou ik als ik u was inderdaad maar windows opnieuw installeren.

Waarom niet een eenvoudige herstel-installatie met behoud van alle bestanden en programma's?

Hoe? Want ik heb een reparatie gedaan via de xp-cdrom, maar daar heb ik alleen een scandisk laten doen. Hoe doe ik de herinstallatie dan met behoud van documenten?

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:

1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole. Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
4. Druk op Enter om Windows XP te installeren.
5. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
6. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
7. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren. Klik voor meer informatie op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:

En ik selecteer dan gewoon de partitie waar windows XP nu ook op staat?

Ik heb de videokaart goede aangedrukt. Maar dat helpt niets.
Misschien heb je dit al gedaan,maar bij een slecht contact kun je beter de videokaart echt loshalen en dan weer terug plaatsen.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan