XP start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die ene partitie moet eerst kleiner gemaakt worden, zodat er ruimte komt voor een tweede partitie. De HD moet natuurlijk wel groot genoeg zijn, anders houdt het op.

Maar kan ik zonder dat ik xp kan starten, zomaar een bestaande partitie kleiner maken. Het enige wat ik nu heb ik de hele schijfgrote (1 partitie), en 8 mb die door windows geresterveerd is. Ik kan geen partities maken, zonder de huidige partitie te verwijderen.

Als het goed is kan de PC opgestart worden met Gparted en Gparted gebruikt daarbij een eigen besturingssysteem, helemaal los van de Windows die op de HD staat. Die Windows partitie kan dan met Gparted kleiner gemaakt worden (resized). In de ruimte die na die actie over is op de HD kan dan, met Gparted een nieuwe partitie gemaakt worden.

Ik vind het nogal een onderneming om het op deze maniet op te lossen,terwijl het mogelijk is om met de Winbuilder Live CD,zoals ik heb voorgesteld, het register terug te zetten,gesteld dat dat voldoende is.

Uiteraard geen garanties voor deze optie,maar het is duidelijk dat je niet echt bekend bent met de werkwijze waar je nu mee aan de gang gaat.

De Live CD maken is een fluitje van een cent,vergeleken met wat je nu gaat proberen ;)

No offence srpchulp,je doet tenslotte ook je best op het op te lossen :):thumb:

Greetz

Ik vind het nogal een onderneming om het op deze maniet op te lossen,terwijl het mogelijk is om met de Winbuilder Live CD,zoals ik heb voorgesteld, het register terug te zetten,gesteld dat dat voldoende is.

Uiteraard geen garanties voor deze optie,maar het is duidelijk dat je niet echt bekend bent met de werkwijze waar je nu mee aan de gang gaat.

De Live CD maken is een fluitje van een cent,vergeleken met wat je nu gaat proberen ;)

No offence srpchulp,je doet tenslotte ook je best op het op te lossen :):thumb:

Greetz

Zit wat in Wanderer (no offence taken:) want je moet wel heel goed weten wat je aan het doen bent. Maar ik dacht dat mister-9 alle andere dingen al had geprobeerd en dat alleen dit nog overbleef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan