xp van cd naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thei56

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Omdat ik problemen heb net mijn cd speler, wil ik xp kopiëren van een cd naar een dvd tbv een nieuwe installatie. Helaas lukt dat niet ( met bijv alcohol).

Hoe kan ik dit oplossen?

Even een ander puntje:

Door een cd te kopieren naar een dvd zal je cdspeler niet beter gaan werken en als ik je vraag zo lees wil je de dvd in een dvd speler gaan laden? Een dvd speler kan ook cd's aan.

Dat is net het probleem de dvd speler leest de legale originele xp cd niet en met de cd speler wordt in het bios niet herkend.

@Thei56:
doe het volgende (de pc moet in ieder geval CD's kunnen lezen. Misschien moet je het volgende dus doen op een andere computer/laptop bij je thuis):
a. Installeer en start ImgBurn. Maak van je XP CD een image via "Create Image File from Disc".
b. (Nog steeds in ImgBurn): Kies "Write image file to disc" waarbij je het zojuist gemaakte .ISO bestand opgeeft. Stop een schrijfbare DVD in de brander en start het proces. Als er iets niet helemaal goed ingesteld staat geeft ImgBurn vanzelf de goede suggesties. Volg die op.
Je zou op deze manier een XP installatie-DVD moeten kunnen maken.

[Nero bijv. vertikt het om een image-bestand dat van een CD afkomstig is te branden naar DVD. ImgBurn doet dat wel...]

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan