XP vs ME

Wat vinden jullie beter.Windows ME of XP

• Windows ME vind ik beter dan XP

Stemmen: 2 13,3%
  • Windows XP vind ik beter dan ME

Stemmen: 13 86,7%

• Totaal aantal stemmers
    15
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
ME.

Ik vind ME beter werken dan bij XP,dan vind ik ook wel dat XP virtueleer is.Maar ME vind ik gewoon fijner werken.

Volgens M$ zelf is WinME het slechtste besturingssysteem wat ze hebben uitgebracht.:rolleyes:

wat.

Met windows ME kun je systeem herstellen.Bij 95 en 98 kan dat niet hoor.

95/98 zijn al betrouwbaarder als me (vandaar dat bij me een restore zit >> nood breekt wet)

ME is het slechtste OS ooit, zéér instabiel en niet snel (bij mij). XP is daar tegen over erg snel en betrouwbaar/stabiel.

We hadden het over me vs xp. En ik heb liever win98 dan ME :p

Heb zelf ook ME gedraaid en ik moet zeggen dat ik daar nooit problemen mee heb gehad. En met XP hetzelfde verhaal.

Goede hardware, goede drivers zijn wel noodzakelijk. En vaak is het geklooi met software door gebruikers de oorzaak dat een systeem slecht loopt.

Toen XP er nog niet was was ik dus zeer tevreden over ME en nu zeer tevreden over XP

Naast misschien nog vele andere dingetjes had ME in ieder geval een groot probleem:
Dit OS gaf in bepaalde gevallen het geheugen niet vrij nadat bewerkingen waren uitgevoerd, of, om het anders te zeggen: als het een beetje tegenzat dan kon je de situatie tegenkomen dat je (bijv.) een game had gespeeld, de game tijdelijk op de taalbalk had gezet om even een mailtje te versturen en dat je daarbij tot de conclusie kwam dat alleen al het het openen van Outlook(Express) een "uur" duurde. Reden hiervoor was dat de game resident vreselijk een aanslag bleef plegen op de systeembronnen terwijl dat eigenlijk niet zou mogen omdat het spel "verkleind" was naar de taalkbalk en Windows dus eigenlijk bijna al het geheugen weer vrij zou hebben moeten geven....... wat het dus in een aantal gevallen NIET deed!!!

Alleen al vanwege deze bug zou je ME een harde schop onder de k#nt hebben gegeven en XP gaan gebruiken.....................

Win XP draait naar mijn gevoel beter als ME, ben ooit van Win98 naar ME overgestapt, na vele blauwe schermen weer teruggegaan naar Win98, later overgestapt naar XP, en na het vinden van alle goede drivers, nooit problemen meer gehad. :-)

Re: wat.

Geplaatst door game-master
Als je reserve kopieen hebt gemaakt dan heeft win98 ook een soort van systeem herstel.
Wel is waar niet zo als met ME maar toch.

xp natuurlijk...
net zoals petje11 al zei, tis geen vergelijking, xp vs me...
doe dan xp vs 2k of me vs 98 ofzo...
edit: en wat heeft dit met internet (algemeen) uit te staan? :confused:

Geplaatst door m@rio
Heb zelf ook ME gedraaid en ik moet zeggen dat ik daar nooit problemen mee heb gehad. En met XP hetzelfde verhaal.

Goede hardware, goede drivers zijn wel noodzakelijk. En vaak is het geklooi met software door gebruikers de oorzaak dat een systeem slecht loopt.

Toen XP er nog niet was was ik dus zeer tevreden over ME en nu zeer tevreden over XP
Dit was het verhaal dat ik hier wou neerzetten, maar dat heeft M@rio reeds gedaan :D

Zeker het geklooi van gebruikers zorgt voor de nodige problemen, ook onder xp.

Headout,

Los van het feit dat ik het met M@rio en jou eens ben v.w.b. het "geklooi" met software in relatie tot het gelazer binnen ME, wil ik daar toch een kanttekening bij plaatsen.

Ik heb anderhalf jaar ME gehad en ik heb best wel regelmatig "blauwe schermen" voorbij zien komen, terwijl ik absoluut NIET behoor tot de categorie van gebruikers die zich suf downd op het www dan wel met alles dat los en vast zit, experimenteert, integendeel, ik ben altijd uiterst voorzichtig met progjes en installeer nagenoeg geen "leuke / handige / aardige" -> lees nutteloze progjes. Desondanks heb ook ik regelmatig de kleur "blauw" mogen aanschouwen binnen ME.

Hoi,

Ik heb ME en XP in een dual boot op een Pent 3 933MHz Comp. draaien.
Heb met ME NOOIT problemen en de installatie is al van 1,5 jaar geleden!
Nooit vast lopers of "blauwe schermen" en al vele malen de drivers van de div. hardware vernieuwd.

XP draait ook probleemloos maar het is wel eens gebeurd dat een spel niet helemaal lekker liep. (b.v. Never Winter Nights)

Ik hep XP PROF ook geinstalleerd op een AMD (XP2400) comp. met een Asus A7V8X MoBo en een Radeon 9700 PRO kaart.
Tijdje gezocht naar de juiste combinatie van drivers (4 in 1 en Catalyst) maar nu draait XP (NTFS) goed.

Grtzzz.

Blauwe schermen komen toch vaak door andere programma's en ook door minder goede hardware en drivers

Geplaatst door gast0225
Ik heb anderhalf jaar ME gehad en ik heb best wel regelmatig "blauwe schermen" voorbij zien komen, terwijl ik absoluut NIET behoor tot de categorie van gebruikers die zich suf downd op het www dan wel met alles dat los en vast zit, experimenteert, integendeel, ik ben altijd uiterst voorzichtig met progjes en installeer nagenoeg geen "leuke / handige / aardige" -> lees nutteloze progjes. Desondanks heb ook ik regelmatig de kleur "blauw" mogen aanschouwen binnen ME.
Het gaat niet alleen om software hoor, maar ook om de hardware die conflicten kunnen veroorzaken!

Edit: M@rio was me net voor

Re: wat.

Geplaatst door game-master

Er zijn ook andere systeem herstel progjes die prima gebuikt kunnen worden i.c.m. Win98.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan