XXODD laptop vol problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Hallo,

Ik heb sinds december 2006 een nieuwe xxodd laptop gekocht:
Kenmerk Omschrijving
Processor: Intel Core 2 Duo T5600 1.83GHz (FSB 667MHz)
Geheugen: 2048 Mb (2 x 1024 Mb) DDR2-667
Cache: 2 Mb
Harddisk: 120 Gb SATA - 5400 Rpm (Foto/Videobewerking)
DVD drive: DVD-/+ dual layer (her)schrijver met LightScribe technologie
Beeldscherm: 17" TFT Kleur Clerview Widescreen, WUXGA
Videokaart: nVidia Geforce 7950GTX met 512 Mb eigen videogeheugen
Resoluties: 1920 x 1200
Multimedia: 1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing, Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR(Enhanced Data Rate), 7-in-1 Cardreader voor Memory Stick(Pro, Duo), SD, Mini SD, MMC, RS-MMC, Intel Azalia High Definition Audio met virtuele 8 kanalen analoog uitgangen (7.1), 2 ingebouwde stereo speakers + subwoofer met SRS WOW Surround Sound, Audio DJ-buttons (speelt ook CD/MP3 als de M570U3 uit staat)
Muisbesturing: touchpad met scrollfunctie
Batterij: smart Li-Ion batterij 8 cells 4400mAH, AC-DC adapter 110-240V 120Watt
Interfaces: 1x 9 polige seriële poort, 4x USB2.0 connector, 1x IEEE 1394 firewire poort, SP/DIF digitale uitgang (5.1 channel), koptelefoon uitgang, Line-in ingang, microphone ingang, DVI aansluiting voor bijvoorbeeld LCD/Plasma schermen (incl. VGA converter), S-Video uitgang (HDTV met optionele S-Video > component kabel max. 1080i), S-Video ingang (optioneel met Hybride TV-tuner), modem RJ11, ethernet RJ45, 1x Express Card 54(34) slot
Fax/Modem/ISDN: 56k fax/modem
Netwerkkaart: Wireless Lan 802.11 a+b+g, 10/100/1000 Mbps LAN ethernet
Besturingssysteem: Win XP Pro

Maar heb sinds het begin eigenlijk al veel problemen met het ding; meeste spellen patchen kan niet... krijg gewoon error's blue screens etc. grote bestanden met win rar uitpakken levert zelfs problemen op... oude spellen zoals BF2 hebben veel vast lopers. Ook als je een tijdje niks doet met windows krijg ik ene bluescreen en zie daarna "operating system not found" Heb zelfs een neiuwe HD gekocht voor me pc ook zonder succes. Heb laatst maar is een memtest gedaan maar die kan ook niks vinden.... Iemand een idee waar het aan kan liggen? ( Ik heb alles legaal windows spellen etc.)

alvast bedankt voor de hulp!:)

mvg,

hans

Ik zou zeggen: terug ermee, zeker als het al vanaf het begin zo is! Garantie claimen en niet zelf gaan prutsen!!

Ik zou zeggen: terug ermee, zeker als het al vanaf het begin zo is! Garantie claimen en niet zelf gaan prutsen!!

Dan ben ik me laptop 6 weken kwijt.. en dan zal je zien dat ze niks kunnen vinden en dat het aan mij ligt... En heb me laptop heel hard nodig voor werk... :(

Ten eerste, waarom geen garantie geclaimt?

In die blauwe schermen worden foutcodes weergegeven die je kunt herleiden naar de problemen, zo ook in de logboeken.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Tevens zou ik alle drivers herïnstalleren, vooral de videokaartdrivers, die vaak geïntegreerd zijn in de chipsetdrivers bij een notebook, welk type je hebt mis ik.

Ten eerste, waarom geen garantie geclaimt?

In die blauwe schermen worden foutcodes weergegeven die je kunt herleiden naar de problemen, zo ook in de logboeken.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Tevens zou ik alle drivers herïnstalleren, vooral de videokaartdrivers, die vaak geïntegreerd zijn in de chipsetdrivers bij een notebook, welk type je hebt mis ik.

waar kan ik dat vinden welke type ik heb?

Ik heb 1 tip, die misschien wat voor je kan betekenen:

Een klant van ons heeft Sonic/Roxio Recordnow voorgeïnstalleerd op de pc's gekregen. Die gingen op de meest onverklaarbare momenten in Blue Screen.
Sinds we de Sonic/Roxio NLA module verwijderd hebben op een alle pc's hebben die geen blue screens meer gehad. Die tip vond ik ergens, en lijkt goed geholpen te hebben.

Misschien heb je er wat aan: Ik kan natuurlijk niet beoordelen of je die software op je pc hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan