Zeer raar IE probleempje: jullie hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbymontana

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Berichten
13
Dag mensen,

Mijn vader heeft nogal een raar IE probleempje. Ik begin met te vertellen dat hij onlangs een virusbesmetting heeft gehad, voor zover ik weet door mezelf met succes eraf gehaald.

Het probleem:
Wanneer hij bepaalde (dus voor alle duidelijkheid: niet alle) websites bezoekt krijgt hij een scherm dat veel lijkt op een resultatenscherm na een zoekfunctie op bv google. Dit terwijl de bewuste site gewoon online en goed werkend blijkt als ik hem controleer op andere een andere pc.

Dus, ik tik bv in de adresbalk in www.yahoo.com en ik kom op een rare zoekrobot-achtige pagina uit die slechts één resultaat toont. Lijkt me op iets spyware achtig probleem maar heb zowel een uitgebreide spyware als virusscan gedaan zonder resultaat. Ook IE opnieuw geinstalleer zonder resultaat.

Meer details geven kan niet aangezien ik dit schrijf vanop een andere pc.

Graag jullie advies, alvast bedankt.
 
Vertel eens welk virus het was, hoe heb je het verwijderd en welk anti virus programma wordt er gebruikt?
 
Kan ik echt niet meer zeggen, is al een hele tijd geleden. :(

Niemand die dit ook al eens heeft voorgehad? Probleem is dat ik geen screenshot kan doorsturen want mijn pa heeft geen grafische software om ff een jpgske te schieten.
 
Laten het dan maar zo proberen.
Download, installeer en gebruik het volgende programma.

Malwarebytes (onderaan de pagina download link)

Laat even weten of dit het probleem oplost.
 
Hey Maestro, dank je wel!
Ik ga er morgen langs om het te proberen en laat asap weten of het gelukt is (en evt wat het probleem was)

Thanks!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan