Zeer slechte verbinding met Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Source*

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Berichten
6
Hallo mensen,

Ik heb problemen met mijn draadloze verbinding. Als ik dichtbij zit doet hij het af en toe goed, maar dan moet ik ook echt een halve meter van de router afzitten. Als ik er meer dan 4 meter af zit dan heb ik vrijwel geen verbinding meer.
Dit gebeurde plotseling, voorheen deed 'ie het altijd heel goed. Ik heb een aantal dingen geprobeerd, ik dacht in de eerste instantie dat het aan de router lag en ik had er nog garantie op dus ik ging een nieuwe halen. Nadat ik die had aangesloten had ik alsnog een slechte verbinding en moest weer 1 meter van de router afzitten om toch nog normaal te kunnen internetten.
Het ligt waarschijnlijk ook niet aan mijn eigen laptop, want ik ben een keer bij een paar buren verderop geweest met mijn laptop en heb ingelogd op hun netwerk en had gewoon goede verbinding terwijl ik op de bank zat.
Ik weet nu niet wat ik moet doen en ik heb ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen.. De provider waar ik bij zit is @home.
Ik hoop dat iemand me kan helpen..
 
Heb je de antennes goed gericht? (Aan de zijkanten komen de signalen, niet uit de puntjes!)
Staat er misschien iets tussen (muur, plafond, meubel)?
Wat is de bereikbaarheid van de router in open veld?
 
jeroendenoot zei:
Heb je de antennes goed gericht? (Aan de zijkanten komen de signalen, niet uit de puntjes!)
Staat er misschien iets tussen (muur, plafond, meubel)?
Wat is de bereikbaarheid van de router in open veld?
Um.. Ik heb geen idee wat de bereikbaarheid is van de router, maar voorheen deed 'ie het gewoon goed, ook als ik boven zat zegmaar en dan zitten er dus wel plafond tussen.
Maar nu zit ik gewoon 1 meter er vanaf zonder dat er muren tussen zitten oid.
De antennes staan ook gewoon goed hoor..
 
mischien is een firmware update een oplossing :)
 
stukje software in je router
welke router heb je precies ? :)
 
moet toch echt meer weten
en als je inlogt wat staat daar ? :)
 
staat in je boekje van je router
daar staat ook de precieze benaming van de router :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan