zeer trage downloadverbinding veel acties al geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Beste mensen,

Sinds 2 dagen heb ik een zeer trage internetverbinding. Ik haal tussen de 200-400 kb p.sec, terwijl dit volgen Ziggo (voormalig power abbonement van Quicknet) nu rond de 2000kb/psec zou moeten zijn.
Ik download met Grabit en Eweka en heb op storingen gechecked maar die zijn er niet.
Dan de virusscanner. Die was Trendmicro. Die heb ik uitgezet en eerst AVG er doorheen gehaald, verwijderd en nu als laatste Panda erop gezet. Bij AVG gaf hij al aan dat er spyware en een virus op zat. Alles lijkt nu verwijdert en het systeem is schoon. Ook heb ik de versie van Grabit vervangen (herinstallatie). Ik heb zelf het idee dat het toch komt door de effecten van het virus maar dat hoeft nog niet.
Zijn er mensen die nog andere tips hebben wat ik kan doen? Of is het enige alternatief de recovery? Kan ik bijvoorbeeld nog FTD opnieuw instaleren? Helpt dit?
Het is een Medion dual Core 3 gb intern met Vista

Alvast dank

Jerry
 
Hoi,

Is het een laptop of een pc
Is het apparaat direct op de kabelmodem van Ziggo aangesloten of zit er een router tussen
Indien het laatste: gebruik je een bekabelde, of een draadloze verbinding.

Probeer ook eens het volgende:
1. Zet alle apparatuur uit, dus de kabelmodem, evt. de router en de computer.
2. zet nu eerst de kabelmodem aan en wacht even tot deze volledig on-line is.
3. Hierna de eventuele router (en weer even wachten) en tenslotte je computer

Om zeker te weten dat het geen virus of malware is, onderneem dan ook nog eens onderstaande stappen:

Eerst internet-omgeving schoon maken:

http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

Open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.


Scan nu met de freescanner van Mbam

Download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.


Nu download je superantispyware:

[url]http://downloads2.superantispyware.c...ntiSpyware.exe[/URL]
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
 
Laatst bewerkt:
trage verbinding

Dag Teun,

Het is een desktop (kast) met een internetverbinding rechtstreek via een utp op het internetmodem dus niet draadloos.
Ik had een gedeelte al gedaan van wat je adviseert, maar ik ga het nog een keer doen. Wordt wel morgen. Ook speedtest gedaan en die gaf netjes 2000 kb pdec.

Alvast bedankt zover top

Jerry
 
@jerryleelewis

Download "sygate personal firewall 5.6 build2808" is gratis en is wel ergens op internet te vinden,deze firewall heeft een grafische monitoring van 't inkomend en uitgaand verkeer.
Dus kun je in de gaten houden hoeveel netwerkverkeer er binnenkomt of uitgaat.Dit kan 'n indicatie zijn of je 'n virus of spyware op je pc hebt.Gaat er veel netwerkverkeer uit zonder dat jij iets doet dan kun je er bijna zeker van zijn dat je spyware en/of 'n virus ( die schakelt de firewall meestal uit) op je pc hebt! Als je besluit hem te installeren schakel dan wel Windows firewall uit want je kunt geen 2 kapiteins op 'n schip hebben.
Kijk ook eens bij de invoegtoepassingen in je browser en schakel verdachte of onbekende invoegtoepassingen uit! Dan zie je vanzelf wat er gebeurt.

Grtjzzz uit de stad van Andre Rieu :cool:
 
dank

Dank je wel Maastricht, ga het morgen proberen als 2e optie
groeten van een andere pianospeler:thumb:
 
Welk abbo heb je bij ziggo? die hebben namelijk ook bij bepaalde internet abbo's een data limiet bij nieuwsgroepen.
Heb je de limiet bereikt word je afgeknepen..

Wat houdt de datalimiet in?
Elke abonnee kan een maximaal hoeveelheid gegevens downloaden. Dit is ingesteld om ervoor te zorgen dat nieuwsserver goed blijft presteren. De datalimiet is afhankelijk van je internetabonnement. Hoe sneller je abonnement, hoe hoger je datalimiet.

Abonnement Datalimiet
Internet Z1 10 GB per maand
Internet Z2 50 GB per maand
Internet Z3 100 GB per maand
Internet Z3i 200 GB per maand
Alles-in-1 Basis 10 GB per maand
Alles-in-1 Plus 50 GB per maand
Alles-in-1 Extra onbeperkt

bron: Klik
 
ziggo

Whisper,

Ik ga het vanavond (na het werk) zeker even onderzoeken.
Maar ik download via Eweka en niet via Ziggo zelf.
Nu weet ik niet of de downloadlimiet alleen geldt als je download via Ziggo zelf
(Als ik Eweka gebruik dan gaat het toch niet ten laste van Ziggo?)

Dan nog iets: Als ik mn downloadlimiet zou hebben bereikt dan zou ik een mail krijgen van Ziggo staat daar ergens.
Dit laatste is (nog) niet gebeurd.

Tenslotte wordt er niet gesproken over áfknijpen' wel over stopzetten.

Maar ik laat het je weten.

Erg bedankt voor je reactie

Jerry
 
Het data verkeer gaat over je internet provider , in dit geval ziggo.
Dat je daarnaast een abbo hebt op eweka maakt daar geen verschil op, eweka zorgt alleen dat je bij al die nieuwsgroepen kunt komen en bewaren die tot 100 dagen terug.
Tevens zorgt dat eweka de download met zo'n 20mb naar je word gestuurd,,,, maar toch gaat dit alles over ziggo.
Het is ook niet zo dat als je een internet provider abbonement hebt van 4 mb/s dat je dan door een eweka abbo erbij neemt ineens veel sneller dan die 4 mb kunt downloaden.

Je internet stop zetten zou wel heel erg cru zijn en ik denk ook niet dat ze dat zomaar mogen de eerste keer, daarom kunnen ze het afknijpen zodat je wel gewoon je email kunt doen en surfen over het net.

Wat de download snelheid ook nog zou kunnen vertragen is het gebruik van een totaal pakket van bepaalde antivirus progrmma's zoals Bitdefender en kaspersky , maar dan wel zoals gezegt het gehele pakket, dus als je de antivirus met de firewall, spyhunter ect ect ect in 1 hebt.
Van deze twee weet ik dat het voorkomt bij andere merken is het mij niet bekend.
 
gedaan

Ik heb alle acties gedaan die teiun mij gevraagd heeft, wel wat rotzooi maar inmiddels opgeruimd en geen betere verbinding.
Ziou het dan die datalimiet zijn?
(kan overigens niet vinden waar dat moet staan..)
 
Volgens ziggo zou je in de beheeromgeving van je webmail kunnen zien hoeveel je al hebt gedownload /gebruikt van je datalimiet.
Ik zou dus zeggen log eens in en kijk of je daar wat wijzer van kan worden.
 
trage verbinding

Whisper,

Hierbij een schermafdruk. Het balkje geeft het niet duidelijk weer, maar de woorden eronder geven aan dat ik onbeperkt zou mogen downloaden
 

Bijlagen

  • ziggo.jpg
    ziggo.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 55
Ziet er wel naar uit dat het onbeperkt is ja , daar kan het dus niet aan liggen.
En dat speedtest wel een normale download snelheid aangeeft verteld dat je instellingen dus ook goed zouden moeten zijn.
Zou nog een ander download programma kunnen proberen zoals newsleecher.
Als je download, is dat dan wel een constante snelheid of schommeld die ook heel erg?
 
trage verbinding

Whisper,

Dank nog voor je geduld.
Met newsleecher heb ik eigenlijk weinig ervaring. Grab-it ging tot dusver erg goed.
I.d.d. schommelt het erg tussen 100 en 500 kb maar niet de 2300 die ik zou kunnen halen. Inmiddels heb ik ook mn Panda virusscanner uitgezet, maar geen veranderingen
(in het verleden lag het wel eens hier aan.)
Ik heb Grab-it al eens (her) geinstalleerd. zou het helpen als ik hetzelfde doe met FTD?

Ben een beetje leeg qua oorzaken en jij?

thnx

Jerry
 
Nee ftd heeft niets met het downloaden te maken daar zie je alleen wat er gepost is.
Als je grabit hebt verwijderd heb je dan wel eerst de boel opgeschoond zoals het register met bv het programma Ccleaner voordat je grabit opnieuw installeerd???
Die 2300
zou je denk ik ook niet halen tenzij je naast de centrale woont , maar ik woon 2,5 kilometer van zo'n centrale af en ik haal tussen de 930 en 1100 Kb/s

Schoon ook eens de map prefetch te vinden met verkenner onder windows, alles wat daar instaat kan veilig worden verwijderd.
Ga ook eens naar start,,uitvoeren en typ ipconfig /flushdns
 
Hoi, eweka heeft wel degelijk onderhoudt!!
Kijk maar eens op www.eweka.nl linker kolom. 8-12-08 "problemen Ziggo"
 
ziggo

Whisper, ikga het allemaal toch proberen.....
Chico, dank voor je oplettendheid. Zou het dan toch Eweka zijn....? (zucht)
Wel fijn dat ze er 8/12 melding van maken. Ik begon 7/12 al :(
 
Was toevallig hoor. Ik had een klus bij iemand die hetzelfde probleem had.
Wat bleek dat ziggo al 2 dagen aan het k....n is:p

Ze zijn bezig met snelheidsverhogingen en ziggo kennende is dat altijd een héle klus...

Wacht het maar even af. Je zult zien dat dat het probleem was..
 
Whisper, ikga het allemaal toch proberen.....
Chico, dank voor je oplettendheid. Zou het dan toch Eweka zijn....? (zucht)
Wel fijn dat ze er 8/12 melding van maken. Ik begon 7/12 al :(


Ewaka kan er weinig aan doen. Het is ziggo die haar klanten dwarsboomt:mad:

Ik download ook via eweka (hetnet) geen enkel probleem. Gewoon volle snelheid.:thumb:
 
ziggo

Laten we het erop houden dat ze het niet xpress doen....
Veel heeft deze fusie mij totdusver nog niet opgeleverd:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan