Zelf een computer gemaakt. Maar is het moederbord nou kapot ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubie-The-Sysop

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Hallo,

Ik wou binnenkort een computer in een koffer bouwen (koffermod). Alleen daar had ik nog geen geschikte koffer voor.

Ik had ergens nog een schoenedoos liggen. Ik d8 ik probeer het eerst ff in die schoenendoos :d. Ik had laatst nog van een kennis een moederbord gekregen. Het was een 486 met ps/2 poorten. Na 4 uurtjes werk, had ik het eindelijk voor elkaar.

Ik sluit alles aan. maar omdat je in de ps/2 poorten geen verschil hebt. Heb ik maar gegokt. Ik start op

Keyboard error
Press F1 to resume

Ohw... Geen probleem dan maar de andere poort. Ik verwissel de stekkertjes ff en start weer opnieuw op. Maar nu krijg ik weer dezelfde error.

Is me moederbord kapot ? Heb ik iets verkeerd aangesloten ?

Ik vind het nogal jammer. Omdat ik niet ff het moederbord kan verwisselen. En dus eigenlijk 4 uur heb verkl**t.

Weet iemand nog een oplossing ??

kan vanalles zijn... Geruststelling: Door het verkeerdom aansluiten van keyboard en muis kun je niet een mobo kapot maken...

Heb je een muis aangesloten als hij deze melding geeft?
zo te zien is de doos nogal krap. Weet je zeker dat de voeding en de hardisk ed geen kortsluiting veroorzaken en dat er niets op het moederbord is beschadigd toen je ze in de doos maakte? (ligt de voeding los op het moederbord of hoe moet ik me dat voorstellen?)

Ik weet niet of je dat inmiddels gefixt hebt, maar een 486 heeft wel koeling nodig...

Keyboard error
Press F1 to resume
nog altijd één van de leukste foutmeldingen die ik ben tegengekomen... :D

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je dat inmiddels gefixt hebt, maar een 486 heeft wel koeling nodig...

ohja ? ik heb hier 486DX 2 66mhz zonder enkele koeling doet het nog steeds geen heatsink NIETS wel een echte intel geen amd cloon.

En stekkertjes om allerlei manieren omdraaien wil ook weleens helpen.

Laatst bewerkt:
is idd afhankelijk van de kloksnelheid. Ik had een 100mHz 486 en die had zowaar actieve koeling.

Maar deze lijkt me geen koeling nodig te hebben. Ik zie geen duidelijke core op de foto (die van mij had er wel een en zelfs al een heatspreader) En als er geen core is kun je ook nergens de koeling op bevestigen ;)

is idd afhankelijk van de kloksnelheid. Ik had een 100mHz 486 en die had zowaar actieve koeling.

Klopt. Ik heb ook amd 486dx 4 100mhz (cloon) was ook met heatsink koeler ligt totaal aan welke 486.Maar die deed het ook goed zonder koeling.En die 486DX 66 van mij had een echte core in een socket 3.

Geplaatst door _CompuFreaky_

Klopt. Ik heb ook amd 486dx 4 100mhz (cloon) was ook met heatsink koeler ligt totaal aan welke 486.Maar die deed het ook goed zonder koeling.En die 486DX 66 van mij had een echte core in een socket 3.
Ik zal eens kijken of ik mijn 486 CPU nog heb (doorgefikt omdat ik hem verkeerd in de socket had teruggezet
frusty.gif
) Die had een spreader en best grote koeler dus dat zal ook wel een kloon zijn geweest...

Maar we dwalen nogal af...

Geplaatst door meelman
En als er geen core is kun je ook nergens de koeling op bevestigen ;)

Dit is niet correct. De Pentium 166MMX zit in een keramisch behuizing maar deze moet wel degelijk gekoeld worden. De koelvin komt dan gewoon op het keramiek.

Dit geld ook voor sommige 486'ers, meestal staat het zelfs op de behuizing gedrukt dat koeling noodzakelijk is.

@ vraagsteller, ik heb nog wel processors en koelelementjes voor je, aangezien je ook in Almere woont moet je die maar even ophalen, laat maar weten of je interesse hebt.

Geplaatst door Tiborv
@ vraagsteller, ik heb nog wel processors en koelelementjes voor je, aangezien je ook in Almere woont moet je die maar even ophalen, laat maar weten of je interesse hebt.

:thumb: Erg aardig. Maar het lijkt me verstandiger om met heel de (computer). Naar jou toe tekomen.

Ik ga alleen vanavond weg. En ben dan volgende week weer terug.

Dan kom je volgende week maar ;) neem maar contact met mij op.

Geplaatst door Tiborv

Dit is niet correct. De Pentium 166MMX zit in een keramisch behuizing maar deze moet wel degelijk gekoeld worden. De koelvin komt dan gewoon op het keramiek.

Dit geld ook voor sommige 486'ers, meestal staat het zelfs op de behuizing gedrukt dat koeling noodzakelijk is.
ja, ik zie hier net ook een 286 staan. Ik wilde de koeler eraf halen om te kijken hoe die package er precies uitziet maar de koeler zit muurvast op de vlakke bovenkant gelijmd...

Op de foto's zie ik geen geheugen in de slots. Dit is voor de werking wel nodig.

Oh moet je die koelen ? men buurman heeft Pentium 1 200mhz MMX zonder enkele koeling 24/7 als router

Geplaatst door Tiborv
Op de foto's zie ik geen geheugen in de slots. Dit is voor de werking wel nodig.
op foto 0046 is het duidelijk te zien :)

Geplaatst door _CompuFreaky_
Oh moet je die koelen ? men buurman heeft Pentium 1 200mhz MMX zonder enkele koeling 24/7 als router
Ik heb hier een Pentium pro 180 mhz daar zit een koelblok zonder fan op.
Het is wel raadzaam een koelblok erop te plaatsen.
Ik heb er zelf nog een fan op gemaakt, want het koelblok werd wel erg warm om met je handen aan te raken.:D

Ik heb hier een Pentium pro 180 mhz daar zit een koelblok zonder fan op.

Ja raadzaam maar niet perse nodig die dingen krijg je zowat niet kapot en hebben ingebouwde beveiliging als ie te warm wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan