Zelf een wiki website maken [noob]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie!
Is het nu echt zo simpel als dat je het uitlegt?
Ik ben echt nieuw op dit gebied en heb er vrijwel geen verstand van he ;)

1 vraagje: Moet je al een bestaand domain hebben, of kan je het ook gewoon testen zonder dat de site online is?

Bedankt!

Nee dat gaat niet werken...
Php is een server-side script. Dat betekent dus dat het op een werkende server moet staan om het te draaien (overigens wert de mysql-database ook niet).

Ja, als alles goed gaat is het zo simpel. Ik heb zelf geen ervaring met Media-wiki. Maar andere kant en klare systemen (Wordpress, Jombla!) Was het ook zo simpel..

Overigens, als je echt er helemaal nieuw mee bent, kan je wel moeilijkheden tegenkomen. Maar geduld en google(Of Helpmij natuurlijk:D) komt dan te pas..
 
Laatst bewerkt:
Nee dat gaat niet werken...
Php is een server-side script. Dat betekent dus dat het op een werkende server moet staan om het te draaien (overigens wert de mysql-database ook niet).

Ja, als alles goed gaat is het zo simpel. Ik heb zelf geen ervaring met Media-wiki. Maar andere kant en klare systemen (Wordpress, Jombla!) Was het ook zo simpel..

Oké bedankt, dan gaan we het de komende week eens draaiende proberen te krijgen :)
Mochten er zich problemen voordoen, laat ik het weten.

Bedankt.
 
Nee dat gaat niet werken...
Php is een server-side script. Dat betekent dus dat het op een werkende server moet staan om het te draaien (overigens wert de mysql-database ook niet).

Je kan natuurlijk XAMPP installeren. Dit installeert een locale webserver op je computer zodat je lokaal de beschikking hebt over PHP, MySQL, etc. Net alsof je alles op een webserver hebt gezet :)

Ik gebruikte dit op mijn werk ook om MediaWiki op mijn PC te draaien, werkte prima ;)
 
Laatst bewerkt:
@Otherside

Als je je vraag nou gewoon laat staan (of in dit geval weer terugzet), dan hebben andere bezoekers er ook nog iets aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan