zelfde mails op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
hallo,
ik vroeg me af hoe ik in 1 netwerk met gedeelde harde schijven op 2 computers dezelfde mails te laten weergeven, dus op pc1 staan dezelfde mails en mailaccounts als op pc2
dit is in windows live mail.

ik dacht gewoon:
het bestand waar alle mails in staan te delen maar in wlm vind ik deze niet :s

alvast bedankt
dejobse

Je kunt WLM op beide pc's installeren en instellen. Dan aangeven dat de mail een aantal dagen op de server moet blijven staan. Dat geeft je voldoende tijd om de mail op beide pc's binnen te halen.

Gaat dit ook wanneer je met skynet accounts en, accounts van websites dus van een eigen domein tegelijkertijd op 1 computer werkt(deze moeten allemaal op bijde pc's getoond worden...

bedankt voor je snelle reactie

Windows Live mail kan het sowieso mee, wil je dat voor andere mail accounts ook, dan kies je voor IMAP. Je interprovider moet IMAP wel ondersteunen, dus kijk daar eens even naar. Gaat dat lukken?

Volgens deze site ondersteunt Skynet IMAP: http://nl.community.belgacom.be/posts/f16e6abc21

Wanneer je een eigen domein/website hebt, dan kun je er redelijk wel van uitgaan dat je IMAP kunt gebruiken.

Je moet dan in je mail programma kiezen voor IMAP ipv POP.

okej, ik ben niet weg met windows live mail, ik werk liever met outlook...
maar dus, geen idee hoe ik dit moet doen, ik zal wel even zoeken maar als jij het mij in 1-2-3 kan zeggen zou ook wel makkelijk zijn, al bedankt voor je hulp in iederegeval!

In Thunderbird:

extra->account instellingen-> serverinstellingen->"berichten op de server laten voor XX dagen"

WLM zal niet veel afwijken...

IMAP kan ook als de provider dat idd ondersteunt...

het werkt al zo maar nu zou het toch een beetje anders moeten, dus stel op pc 1 open je de mail moet deze op pc 2 ook als geopend staan, als deze in een map gezet wordt moet de mail ook in die map staan op pc2... enig idee hoe dit gaat?

nee maar hoe ik dat wel moet regelen weet ik niet:s iemand een suggestie?

Kheb even zitten nadenken maar wat ik dacht was continu (bij outlook, wlm zal wel hetzelfde zijn) mirrorren naar de interne hd op de andere pc. jammer genoeg kan je geen bestanden kopiëren die in gebruik zijn..

ik ook eens duidelijk uitleggen wat precies de bedoeling is:
1) er komt een mail binnen op pc1 en pc2
2) op pc1 wordt deze mail in map1 gezet
3) op pc2 gebeurt hetzelfde maar dan automatisch

hoe zou ik dit dan kunnen doen? het maakt eigenlijk niet uit in welk mail programma dit gebeurt..

ik laat elke dag de mail programma's afsluiten om 8 uur, om half 9 worde de bestanden gekopier en om 9 uur worden de programmas weer opgestart dus het werkt zo goed, dankejewel voor de hulp!

@ Dejobse: Mag ik een tip geven: Doe dat nou niet op die manier. Ipv POP kies je bij het instellen van de mailgegevens voor IMAP. De rest is hetzelfde.

@error maar stel nu dat ik mijn manier dan weglaat, en op pc1 sleep ik een mail naar een map, dit gebeurt nu op beide pc's... maar die imap werkt trouwens niet bij mijn eigen domeinen... maar ze komen wel altijd bij bijde pc's binnen zo worden gewoon op pc2 opnieuw geschikt dus voor mij is het goed zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan