Ziggo internet valt weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo helpmijers,

Ik ben sinds vorige week zaterdag over gestapt naar Ziggo Alles-In-1 Plus (22 MB down, 4 MB upload)
Hierbij is een monteur gekomen voor de installatie (gratis) en heeft hier het modem aangesloten,
het betreft een "Ubee" modem, (ik weet het type nummer niet precies, zou ik eventueel morgen kunnen opzoeken mocht iemand het nodig hebben om mij met de vraag te kunnen helpen)
aan dit Ubee modem hangt een U.S. Robotics router,
daarvan is 1 ethernet poort in gebruik voor het media center bij de televisie, en 1 gaat naar zolder, waar een switch hangt, hier zijn enkele pc's en een xbox aan verbonden, daarnaast hangt er ook nog een draadloze desktop en enkele laptops aan het router (draadloos dus)

hiervoor zat ik bij KPN, nooit problemen gehad...

echter nu valt telkens (om de paar minuten) mijn internet weg,
- geen lange laad tijd, maar direct een pagina 'niet beschikbaar'
- duurt niet heel lang, (enkele minuten)

Server niet gevonden

Firefox kan de server op www.google.nl niet vinden.
* Controleer het adres op typefouten zoals
ww.voorbeeld.com in plaats van
www.voorbeeld.com
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt
laden
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

uiteraard typ ik het URL wel goed, dit zelfde geld voor Internet Explorer

dit is extreeem irritant, iemand hier ervaring mee? of een oplossing??

Mvg, Remco

Laatst bewerkt:
Dus na de werkzaamheden door Ziggo werkt je internet niet stabiel. Heb je Ziggo dit al verteld en wat was hun antwoord?

Wat je wel even kunt testen is om tijdens de uitval van internet te kijken of je wel op de webpagina van je US robotics kunt raken.

heb je de diagnose van windows al gedaan? zo ja wat zei die?

ik zelf heb ook ziggo en ook problemen de laatste tijd met
de dns ik ga vanmiddag bellen.

Eerst hadden wij ook een ubee modem toen deze het niet deed bellen en kwam ziggo kostenloos
een motorola modem installeren de monteur zei ook dat de oude modems beter werkte(motorola)

Brian

ziggo is sinds vorige week donderdag bagger ,de verbinding en telefoon valt steeds weg:evil:

ik heb 3x gebeld en nu komt over een week een monteur,maar veel van mijn Fam die ook ziggo hebben ,hebben storing

Laatst bewerkt:
Oke dat is wel heel irritant, ik had verwacht dat ziggo inmiddels wel verbetering had geboekt...

wanneer internet weer weg valt zal ik eens proberen om in het router te komen,

en ik zal vanmiddag nog even met ziggo bellen, jullie horen nog van mij...

Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties,

Mvg, Remco

Heb je alles al een keer geresset?

Modem (en evnt. router) ff 10 min zonder spanning zetten en daarna terug prikken.
Modem meld zich dan opnieuw aan, meestal werkt dat wel. => dit kan ook een paar minuutjes duren.

ps, raar dat zigoo bij jullie gek doet. Ik heb ook ziggo hier in het zuiden des lands.
En heb geen problemen.

Laatst bewerkt:
op verzoek van ziggo ,modem en router van de stroom gehaald,geen verbetering
op verzoek van ziggo harde reset gedaan,dus in dat gaatje dat alle lichtjes uit gaan,geen verbetering
harde reset daarna op verschillende tijden nog 3x uit gevoerd,geen verbetering
nu is het maandag nog steeds storing en alles nogmaals uit gevoerd ,geen verbetering
wie het weet mag het zeggen :(

de storing stond trouwens vanmorgen ook in de krant:P

Laatst bewerkt:
Ik snap deze zin niet : op verzoek van ziggo harde reset gedaan

Dat doen ze normaal gesproken van hun kant uit, beetje vreemd vind ik dat dus.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het internet zich houd als je de pc rechtstreeks op het modem aansluit.

Ziggo staat er om bekend dat de PC altijd eerst rechtreeks op het modem aangesloten dient te worden en daarna kun je een router aansluiten.

(dit alles ook uit eigen ervaring omdat ik in het begin ook wat problemen had en daarna eigenlijk nooit meer). onderkant van tafel 3x geklopt. :)

@john goofer,als je al niet weet wat een HARDE RESET is????
Aller eerst moet je het modem een harde reset geven.
Dit is het inhet gaatje achterin het modem minimaal 30 sec vast houden tot het pwr lampje rood gaat branden.
:)

Toevallig gisteren ook problemen met Ziggo (in dit geval een voormalige @Home Internet-verbinding) gezien. En ja, het waren tijdelijke problemen, van ong. een minuut of 2.

En nee, de stabiliteit van Ziggo/@Home is tot heden heel goed geweest (meerdere jaren praat ik hier over), alleen nu hebben ze (naar ik aannneem: tijdelijk/toevallig) wat problemen. Er is dus wat mij betreft nog geen reden om zo tekeer te gaan tegen Ziggo.

Tijs.

Ik heb ook niks tegen ziggo, in tegendeel.. ze bieden top snelheden voor relatief lage prijzen aan,

echter ik ben nog geen 1 week klant bij ziggo en dan komen gelijk dit soort problemen om de hoek kijken,
dan snappen jullie natuurlijk wel wat mijn eerste gedachte zal zijn: "was ik maar bij KPN gebleven :(" maargoed, ik hoop dat dit tijdelijk is en dat het snel is opgelost want het is vreselijk irritant,

o, en weet iemand hoe ik in mijn modem kan komen (ubee modem) door mijn US Robotics router heen?

Mvg, Remco

en voor deskundigen op het gebied van systeem rechten en dergelijken
Hier nog een vraag over een windows die langzamerhand aan het afsterven is :(

@john goofer,als je al niet weet wat een HARDE RESET is????
Aller eerst moet je het modem een harde reset geven.
Dit is het inhet gaatje achterin het modem minimaal 30 sec vast houden tot het pwr lampje rood gaat branden.
:)

Wat ben ik blij dat jij het allemaal zo goed weet.

Om maar eens in te gaan op verschillende reacties hier: ik heb wel wat tegen Ziggo. Familie en vrienden en wijzelf ook hebben nu al een tijd ziggo. Vooral in het begin was het elke week huilen met de connectie. Dit lag totaal niet aan onze kant (hiervoor hadden wij wanadoo). Monteur een paar keer gekomen en die fixte de boel dan weer.

Het ging alles behalve soepel:confused:

lol als je iets tegen ziggo hebt dan stap je toch over?? of zie ik dat verkeerd.
Providers zat.

Heb nu 2 jaar ziggo en nog nooit probs gehad. Connectie is erg stabiel hier omstreek Tilburg / Breda

De monteur is eergister geweest na 2 uur aan de telefoon te hebben gehangen maandag
Nu moeten wij noteren welke dag/tijd fout gaat en dan houden ze het op afstand in de gaten.

Nu al 6x XD gaat goed

volgens mij hebben ze het probleem verholpen, heb er geen last meer van althans :D
iedereen bedankt voor het meekijken in deze thread!

beetje late reactie, maar problemen zijn verholpen, was tijdelijke storing op het netwerk van ziggo..

bedankt allemaal voor antwoorden, (vraag is opgelost:thumb:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan