Zo ziet er mijn scherm van mijn laptop uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

plammaas

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
attachment.php

Zo ziet mijn scherm op mijn laptop IBM 390x er plots uit.
Als ik een extra monitor aan sluit , is het beeld daarop normaal.
Ook als ik prt sc doe is hierop het beeld normaal.
Weet iemand wat er aan de hand is en wat de oplossing is.

Bijlagen

• scherm1.jpg
    scherm1.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 87
Ik denk dat je monitor kapot is, niet ergens tegen aan gestoten ofzo?

Hallo

Heb je tijdens de (P.O.S.T.) opstarten (b.i.o.s.) wel korrekt beeld ???

Indien ja ... controleer eens of de geselecteerde resolutie/refreshrate wel overeen komt met deze v/h ingebouwde t.f.t. scherm.

Peter

Hallo

Heb je tijdens de (P.O.S.T.) opstarten (b.i.o.s.) wel korrekt beeld ???

Indien ja ... controleer eens of de geselecteerde resolutie/refreshrate wel overeen komt met deze v/h ingebouwde t.f.t. scherm.

Peter

Hallo Peter
Heb tijdens het opstarten het volgende opgemerkt
Het opstartscherm van IBM heeft uitgerekte letter op het scherm van de laptop,
ophet extra scherm is alles normaal.
Als ik via F1 naar de bios instellingen ga lijkt als normaal behalve dat het gedeelte wat
highlight is vertoont over de hele breedte van het beeld een streep.
Verplaatst ik de cursor een regel naar beneden dan is de vorige regel normaal en de regel wat weer is highlight vertoont weer een streep.
Letop het extra scherm is perfect.

Als Ik de bios verlaat kriJg ik weer het dubbele beeld zoals in de bijlage.
Zou dit iets met jouw opmerking te maken hebben???

Paul

Hallo

Vermoed dat het t.f.t. scherm defekt is , mits je in de b.i.o.s. al een verkeerde weergave hebt.

Peter

Hallo

Vermoed dat het t.f.t. scherm defekt is , mits je in de b.i.o.s. al een verkeerde weergave hebt.

Peter

Beste Peter

Ik heb ook eens gelezen dat als het scherm niet werkt de inverter kapot is.
Maar wat doet dat ding

Iemand heeft ook al gevraagd of ik mijn laptop heb gestoten??? Ik denk van niet.

Paul

Hallo

Een invertor maakt hoogspanning om de "backlight" achtergrondverlichting van het t.f.t. scherm te voeden.

Indien je dus GEEN beeld hebt , en je kunt de tekst op het scherm nog heel vaag zien , dan is vermoedeijk de invertor defekt.

Peter

Hallo

Een invertor maakt hoogspanning om de "backlight" achtergrondverlichting van het t.f.t. scherm te voeden.

Indien je dus GEEN beeld hebt , en je kunt de tekst op het scherm nog heel vaag zien , dan is vermoedeijk de invertor defekt.

Peter

Ik heb beeld zoals je gezien hebt, dus mag ik zeggen dat het niet aan de inverter ligt.
Maar waar aan wel ??
Misschien aan de platte kabel

Paul

Hallo

Zoals reeds eerder vermeld , mits je reeds een foutieve weergave hebt in de b.i.o.s. , vermoed ik dat het defekt in het t.f.t. scherm zelf is.

Een defekte verbindingskabel of slecht kontakt (motherboard <---> t.f.t. scherm) geeft andere fout symptomen .

Peter

Hallo

Zoals reeds eerder vermeld , mits je reeds een foutieve weergave hebt in de b.i.o.s. , vermoed ik dat het defekt in het t.f.t. scherm zelf is.

Een defekte verbindingskabel of slecht kontakt (motherboard <---> t.f.t. scherm) geeft andere fout symptomen .

Peter

Is er een manier om te testen of het scherm kapot is

Hallo

Voor zo ver ik weet niet , enkel vervangen d.m.v. nieuw exemplaar kan uitsluitsel geven.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan