zoek een simpel teken programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
632
hallo wie kent er het simpelste van het simpelste teken programma voor mij.

wat ik wil kunnen is een tuin maken -zelf lijnen teken en planten/bomen vijver paden mogen best al in voorbeelden aanwezig zijn in diverse soorten en maten.

een huis tekenen ook zelf de lijnen kunnen zetten en wederom kasten ( vierkantjes) tafels/ tv - keuken mogen ook als voorbeelden al in diverse soorten en maten aanwezig zijn.

LIEFST indien mogelijk in het nederlands.
 
wat ik zoek is wel een teken programma dat gratis van internet te downloaden is.
 
Tja....dat zal moeilijk worden en ik denk dat dat nie gaat lukken....
Je zoekt niet alleen een simpel tekenprogramma maar meer ontwerpsoftware!
 
Wat jij daadwerkelijkwilt; gratis zal er heus wel zijn, maar voor een paar euro kun je al "easy tuin 3D" van Rob van der Linden van destijds eigen huis en tuin aanschaffen. Volgens mij zijn van Easy ook andere onderwerpen te koop. Voor bv een verbouwing van een badkamer kan een gratis cd aangevraagd worden bij de stichting verwarming en sanitair. Via zoekprogrmma's onder klussen e.d. zoeken, kom je ongetwijfeld iets tegen. Groet
 
Je zou overigens mogelijk best wel eens aangenaam verrast kunnen zijn wat je bijvoorbeeld allemaal met Excel kunt doen als je een wiskundig rasterformulier maakt (ruitjespapier) en vervolgens de werkbalk tekenen activeert.......................
 
pasja

hoe maak ik zo'n een wiskundig rasterformulier in excel 2003
 
Door bijv. de rijhoogte van een aantal rijen op 13,5 te zetten en de kolombreedte op 1,86. Kies vervolgens voor opmaak en voorzie elke rand van de cellen van een dun / standaard zwart kader.
 
met rijhoogte 13,5 en breedte 1,86 kom ik nooit aan een verhouding van 1 bij 1 cm - OF 1cm bij een halve cm en dat is juist de bedoeling. op deze wijze is het makkelijker een hal te maken als deze 1,5 m breed is.
 
Nee, maar ik heb dan ook nooit geweten dat het ouderwetse wiskunde ruitjespapier 10x10 mm was, volgens mij was dat 5x5 mm en dat bereik je met de voorgestelde waardes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan