Zoek formuler op verschillende kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Boerkamp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hoi,

Wordt mijn eerste vraagje op Helpmij, ben benieuwd ! :p

Ik heb een tabel met voertuiggegevens, ik wil een formulier maken waarin ik een filter kan aanbrengen op de verschillende kolommen.

Voorbeeld, ik kies het merk, daarna wil ik de kleur kiezen maar dan moeten alleen de kleuren overblijven die voor dat merk beschikbaar zijn, daarna wil ik het gewicht kiezen uiteraard alleen die gewichten die zijn overgebleven,
uit de lijst die overblijft moet het mogelijk zijn om 1 regel te selecteren om een ander formulier te openen (Frm_voertuiggegevens)

In bovenstaand voorbeeld begin ik bij merk dan kleur en dan gewich, maar het zou mooi zijn als ik niet gebonden ben aan die keuze volgorde.

Mijn kennis in VBA is gering, ik zoek ook niet de totaaloplossing maar meer een duw in de juiste richting om mijn kennis in VBA te vergroten.

Groeten,
Mark

Bijlagen

Hoi Mark,

Aangezien je geen uitgewerkte oplossing wilt, een paar tips.
Je hebt nu een formulier gemaakt dat alle records weergeeft. Om te bereiken wat jij wilt zul je gewoon een formulier vanaf 0 moeten opbouwen.
Hierop plaats je een aantal keuzelijsten waarbij je de eigenschap 'rowsource' gebruikt om te kijken wat er in de andere keuzelijsten is geselecteerd, zodat je de vulling daarvan afhankelijk kunt maken.
Met google zoeken op b.v. 'basing one combobox on another' geeft vast ook genoeg materiaal om verder mee te oefenen. Succes!

Groeten,

Johan van den Brink
Nimda
http://www.nimda.nl

De vorige tip snap ik niet helemaal, want je hebt er weinig aan om een formulier met 0 te beginnen. Je formulier moet natuurlijk wel gebaseerd zijn op een tabel of query met gegevens.
In bijgaand voorbeeld, dat een paar maanden geleden aan bod is geweest, staat volgens mij precies wat je wilt, namelijk een formulier waarbij je op elk willekeurig veld kunt filteren.
De VBA er achter is vrij ingewikkeld, maar het geeft je een idee van de mogelijkheden.

Bijlagen

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties , Michel dat is precies wat ik zoek, zie dat er inderdaad veel code achter zit, dat had ik niet verwacht.

Ik ga volgende week eens kijken hoever ik kom.

Groet,
Mark

De dingen kunnen een heel stuk simpeler als in het voorbeeld, maar ik wou het je niet onthouden, omdat dit dus wel zo'n beetje is wat je wilt. Heb je er vragen over, dan zien we ze wel!

Hoi,

Het werkt, het is wel een "quick and dirty" oplossing geworden maar om te testen is dit voor mij goed genoeg.

Wat ik heb gedaan: met een "tabel maak query" wordt de tabel "invoer" gemaakt met gegevens van "mijn" tabel met de kolomnamen zoals die oorspronkelijk voorkomen in de DB van Michel.

De tabel wordt elke keer als het formulier wordt geopend opnieuw aangemaakt, met kleine tabellen is dat geen probleem verwacht dat het met een grote tabel wat meer tijd kost.

Blijft er nog een vraagje over, als ik een lijstje met resultaten heb in het formulier zou ik dmv aanklikken van bv het veld "DOCDatum fax" het formulier "Frm_voertuiggegevens" willen openen om de gegevens van die regel aan te passen.

Groet,
Mark

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan